Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia produktów zbożowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia produktów zbożowych
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Bednarczyk <Bozena.Bednarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 43 3,00,33zaliczenie
projektyP5 5 1,00,33zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,34egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu technologii ogólnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
C-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Oznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych.2
T-L-2Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi.3
T-L-3Ryż jako surowiec kaszarski, śrutowanie i analiza sitowa produktów przemiału.2
T-L-4Wpływ wybranych dodatków na zdolność fermentacyjną drożdży.3
T-L-5Wytłaczanie makaronów krótkich.3
T-L-6Wyznaczanie cech fizycznych pop-cornu przed i po smażeniu.3
T-L-7Wytwarzanie pieczywa pszennego metodą jednofazową.3
T-L-8Technologia gofrów3
T-L-9Technologia ciast biszkoptowych3
T-L-10Otrzymywanie pieczywa półcukierniczego.3
T-L-11Technologia pieczywa mieszanego3
T-L-12Otrzymywanie ciast zaparzanych3
T-L-13Wytwarznie pieczywa pszebbego metodą dwufazową3
T-L-14Oznaczanie stopnia ekspansji ekstrudatów.3
T-L-15Ocena sensoryczna makaronów przed i po obróbce termicznej.3
43
projekty
T-P-1Projektowanie linii technologicznych w zakresie przemiału zbóż, produkcji kasz, wytwarzania pieczywa i produktów cukierniczych.5
5
wykłady
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.2
T-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.2
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.2
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.2
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.2
T-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.2
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.2
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.1
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.2
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.2
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.2
T-W-12Technologie wytwarzania ciast, stosowane metody uzyskiwania struktury porowatej ciast.2
T-W-13Ekstruzja i technologie ekstruzyjne.3
T-W-14Przegląd produktów uzyskiwanych metodami ekstruzyjnymi.2
T-W-15Problemy BHP i sanitarne występujące w przetwórstwie zbóż.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przeprowadzenie ćwiczeń43
A-L-2Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych17
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów sprawdzających wiedzę.10
A-L-4Analiza wskazanej literatury10
A-L-5Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych10
90
projekty
A-P-1Praca własna.15
A-P-2Zebranie literatury potrzebnej do wykonania projektu5
A-P-3Analiza wybranej literatury10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Analiza wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu20
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie Średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów końcowych
S-3Ocena formująca: Ocena sprawozdania
S-4Ocena formująca: ocena prezentacji
S-5Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach.
S-6Ocena formująca: Ocena projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D7tiz_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy i składu ziarna zbóż, wykorzystania mikroorganizmów w technologiach piekarskich, oraz zmian podstawowych składników surowców zbożowych w czasie przetwarzania.
TZiZ_1A_W15, TZiZ_1A_W06R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-11M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-6
TZiZ_1A_D7tiz_W02
Ma wiedzę w zakresie tecjnologii inżynierskich dotyczących przetwórstwa zbóż i wpływu operacji jednostkowych na jakość produktu.
TZiZ_1A_W16, TZiZ_1A_W17R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-11M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D7tiz_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, ma umiejętność samokstałcenia.
TZiZ_1A_U01, TZiZ_1A_U05, TZiZ_1A_U02R1A_U01, R1A_U02, R1A_U07InzA_U04C-1, C-2T-L-14, T-L-4, T-W-5, T-W-12, T-W-10, T-W-2, T-L-1, T-W-1, T-L-3, T-L-13, T-L-2, T-L-12, T-L-6, T-L-11, T-L-5, T-W-4, T-P-1, T-W-6, T-W-9, T-L-8, T-W-3, T-W-15, T-W-11, T-L-15, T-W-8, T-W-13, T-W-14, T-L-10, T-W-7M-2, M-3, M-1S-4, S-3, S-6
TZiZ_1A_D7tiz_U02
Potrafi scharakteryzować główne składniki ziarna zbóż, ma umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z przetwórstwem zbóż w tym doboru maszyn i urządzeń do przetwórstwa.
TZiZ_1A_U07, TZiZ_1A_U28, TZiZ_1A_U11, TZiZ_1A_U27, TZiZ_1A_U20R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-1T-L-6, T-W-13, T-L-15, T-W-8, T-L-8, T-W-10, T-W-12, T-P-1, T-W-3, T-W-7, T-L-13, T-L-10, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-L-3, T-L-7, T-L-11, T-W-11, T-L-12, T-L-5, T-L-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-9, T-L-2, T-L-14, T-W-14, T-W-15, T-L-4M-2, M-1, M-3S-3, S-4, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D7tiz_K01
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania, ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy i przyjmować pozycję lidera.Potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności.
TZiZ_1A_K06, TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K03, TZiZ_1A_K04, TZiZ_1A_K05, TZiZ_1A_K01R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-L-1, T-W-2, T-L-12, T-W-8, T-L-6, T-W-15, T-L-7, T-W-11, T-L-15, T-W-7, T-L-4, T-L-9, T-W-3, T-W-9, T-L-11, T-L-10, T-W-13, T-W-6, T-L-2, T-W-14, T-P-1, T-W-1, T-W-5, T-W-12, T-W-10, T-L-3, T-W-4, T-L-5, T-L-8, T-L-13, T-L-14M-1, M-2S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D7tiz_W01
Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy i składu ziarna zbóż, wykorzystania mikroorganizmów w technologiach piekarskich, oraz zmian podstawowych składników surowców zbożowych w czasie przetwarzania.
2,0Zasób wiedzy studenta w zakresie budowy i składu ziarna zbóż, wykorzystania mikroorganizmów w technologiach piekarskich, oraz zmian podstawowych składników surowców zbożowych w czasie przetwarzania jest niewystraczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZiZ_1A_D7tiz_W02
Ma wiedzę w zakresie tecjnologii inżynierskich dotyczących przetwórstwa zbóż i wpływu operacji jednostkowych na jakość produktu.
2,0Zasób wiedzy w zakresie tecjnologii inżynierskich dotyczących przetwórstwa zbóż i wpływu operacji jednostkowych na jakość produktu jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D7tiz_U01
Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, ma umiejętność samokstałcenia.
2,0Umiejętność wyszukiwania i wykorzystywania informacji źródłowych, praca indywidualna i w zespole oraz umiejętność samokstałcenia jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
TZiZ_1A_D7tiz_U02
Potrafi scharakteryzować główne składniki ziarna zbóż, ma umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z przetwórstwem zbóż w tym doboru maszyn i urządzeń do przetwórstwa.
2,0Umiejętność charakterystyki głównych składników ziarna zbóż, oraz rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z przetwórstwem zbóż w tym doboru maszyn i urządzeń do przetwórstwa jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D7tiz_K01
Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania, ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy i przyjmować pozycję lidera.Potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności.
2,0Świadomość ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową myślenie w sposób przedsiębiorczy i przyjmowanie pozycji lidera oraz ocena skutków wykonywanej działalności jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.

Literatura podstawowa

  1. Ambroziak Z, Piekarstwo i ciastkarstwo, WNT, arszawa, 1988
  2. Ambroziak Z, Technologia piekarstwa, WSiP, Warszawa, 1992
  3. Banecki H., Opuszyńska H., Kowalczuk M., Domańska S., Brudka J., Wady pieczywa, PUR "Reklama", Warszawa, 1966
  4. Gąsiorowski H., Pszenica chemia i technologia, Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 2004
  5. Gąsiorowski H., Żyto chemia i technologia, Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 1994
  6. Jankowski S, Surowce mączne i kaszowe, WNT, Warszawa, 1988
  7. Jankowski S., Zarys technologii młynarstwa i kaszarstwa, WNT, Warszawa, 1981
  8. Obuchowski W., Technologia przemysłowej produkcji makaronu, AR, Poznań, 1997
  9. Praca zbiorowa., Receptury, normy i porady piekarskie, Wydawnictwo Spółdzielcze Sp. z o.o., Warszawa, 1993
  10. Schunemann C., Treu G., Technologia produkcji wyrobów piekarsko-cukierniczych, Wydawnictwo Fachowe Gilde Sp., Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Sikorski Z. E., Chemiczne i funkcjonalne właściwości składników żywności, WNT, Warszawa, 1996
  2. Mościcki L., Mitrus M., Wójtowicz A., Technika Ekstruzji w przemyśle rolno – spożywczym, PWRiL, Warszawa, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Oznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych.2
T-L-2Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi.3
T-L-3Ryż jako surowiec kaszarski, śrutowanie i analiza sitowa produktów przemiału.2
T-L-4Wpływ wybranych dodatków na zdolność fermentacyjną drożdży.3
T-L-5Wytłaczanie makaronów krótkich.3
T-L-6Wyznaczanie cech fizycznych pop-cornu przed i po smażeniu.3
T-L-7Wytwarzanie pieczywa pszennego metodą jednofazową.3
T-L-8Technologia gofrów3
T-L-9Technologia ciast biszkoptowych3
T-L-10Otrzymywanie pieczywa półcukierniczego.3
T-L-11Technologia pieczywa mieszanego3
T-L-12Otrzymywanie ciast zaparzanych3
T-L-13Wytwarznie pieczywa pszebbego metodą dwufazową3
T-L-14Oznaczanie stopnia ekspansji ekstrudatów.3
T-L-15Ocena sensoryczna makaronów przed i po obróbce termicznej.3
43

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie linii technologicznych w zakresie przemiału zbóż, produkcji kasz, wytwarzania pieczywa i produktów cukierniczych.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.2
T-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.2
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.2
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.2
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.2
T-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.2
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.2
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.1
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.2
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.2
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.2
T-W-12Technologie wytwarzania ciast, stosowane metody uzyskiwania struktury porowatej ciast.2
T-W-13Ekstruzja i technologie ekstruzyjne.3
T-W-14Przegląd produktów uzyskiwanych metodami ekstruzyjnymi.2
T-W-15Problemy BHP i sanitarne występujące w przetwórstwie zbóż.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przeprowadzenie ćwiczeń43
A-L-2Opracowanie wyników ćwiczeń laboratoryjnych17
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów sprawdzających wiedzę.10
A-L-4Analiza wskazanej literatury10
A-L-5Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca własna.15
A-P-2Zebranie literatury potrzebnej do wykonania projektu5
A-P-3Analiza wybranej literatury10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Analiza wskazanej literatury5
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu20
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D7tiz_W01Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy i składu ziarna zbóż, wykorzystania mikroorganizmów w technologiach piekarskich, oraz zmian podstawowych składników surowców zbożowych w czasie przetwarzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W15Ma wiedzę w zakresie terminologii, charakterystyki metod pozyskiwania, klasyfikacji surowców pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produktów ubocznych oraz zmian w nich zachodzących podczas utrwalania, przechowywania i przetwarzania.
TZiZ_1A_W06Posiada podstawową wiedzę na temat drobnoustrojów ich roli i wpływu na jakość zdrowotną żywności oraz ich udziału w procesach technologicznych. Zna związki pomiędzy wyjściową jakością mikrobiologiczną surowca, parametrami procesów technologicznych oraz higieną i jakością mikrobiologiczną produktu. Posiada podstawową wiedzę na temat patogenów występujących w żywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
C-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.
Treści programoweT-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie Średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów końcowych
S-6Ocena formująca: Ocena projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta w zakresie budowy i składu ziarna zbóż, wykorzystania mikroorganizmów w technologiach piekarskich, oraz zmian podstawowych składników surowców zbożowych w czasie przetwarzania jest niewystraczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D7tiz_W02Ma wiedzę w zakresie tecjnologii inżynierskich dotyczących przetwórstwa zbóż i wpływu operacji jednostkowych na jakość produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie technologii inżynierskich szczególnie technologii produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, technologii gastronomicznej i biotechnologii oraz przetwarzania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
TZiZ_1A_W17Ma podstawową wiedzę na temat wpływu operacji jednostkowych i procesów technologicznych na jakość wyrobów gotowych. Zna zasady doboru surowców i metod produkcji, kształtowania właściwości funkcjonalnych i odżywczych oraz zasady projektowania produktów spożywczych. Ma wiedzę o metodach kalkulacji kosztów produkcji oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
Treści programoweT-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-3Ćwiczenia projektowe
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5).
S-2Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie Średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów końcowych
S-6Ocena formująca: Ocena projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy w zakresie tecjnologii inżynierskich dotyczących przetwórstwa zbóż i wpływu operacji jednostkowych na jakość produktu jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D7tiz_U01Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać informacje źródłowe pracując indywidualnie i w zespole, ma umiejętność samokstałcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
C-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.
Treści programoweT-L-14Oznaczanie stopnia ekspansji ekstrudatów.
T-L-4Wpływ wybranych dodatków na zdolność fermentacyjną drożdży.
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.
T-W-12Technologie wytwarzania ciast, stosowane metody uzyskiwania struktury porowatej ciast.
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.
T-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.
T-L-1Oznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych.
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.
T-L-3Ryż jako surowiec kaszarski, śrutowanie i analiza sitowa produktów przemiału.
T-L-13Wytwarznie pieczywa pszebbego metodą dwufazową
T-L-2Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi.
T-L-12Otrzymywanie ciast zaparzanych
T-L-6Wyznaczanie cech fizycznych pop-cornu przed i po smażeniu.
T-L-11Technologia pieczywa mieszanego
T-L-5Wytłaczanie makaronów krótkich.
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.
T-P-1Projektowanie linii technologicznych w zakresie przemiału zbóż, produkcji kasz, wytwarzania pieczywa i produktów cukierniczych.
T-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.
T-L-8Technologia gofrów
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.
T-W-15Problemy BHP i sanitarne występujące w przetwórstwie zbóż.
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.
T-L-15Ocena sensoryczna makaronów przed i po obróbce termicznej.
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.
T-W-13Ekstruzja i technologie ekstruzyjne.
T-W-14Przegląd produktów uzyskiwanych metodami ekstruzyjnymi.
T-L-10Otrzymywanie pieczywa półcukierniczego.
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: ocena prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena sprawozdania
S-6Ocena formująca: Ocena projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność wyszukiwania i wykorzystywania informacji źródłowych, praca indywidualna i w zespole oraz umiejętność samokstałcenia jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D7tiz_U02Potrafi scharakteryzować główne składniki ziarna zbóż, ma umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z przetwórstwem zbóż w tym doboru maszyn i urządzeń do przetwórstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U07Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności, ich przemiany w organizmie i produktach spożywczych, właściwości fizykochemiczne, oraz zbadać i określić zależność pomiędzy tymi składnikami.
TZiZ_1A_U28Potrafi zaprojektować linie technologiczne dobierając adekwatne do danego procesu maszyny i urządzenia.
TZiZ_1A_U11Posiada podstawowe umiejętności rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z projektowaniem, wyposażaniem i eksploatacją linii technologicznych przemysłu spożywczego, potrafi wykorzystać poznane metody komputerowej analizy i oceny problemów technologicznych.
TZiZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZiZ_1A_U20Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Zna wady i zalety podejmowanych działań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.
C-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
Treści programoweT-L-6Wyznaczanie cech fizycznych pop-cornu przed i po smażeniu.
T-W-13Ekstruzja i technologie ekstruzyjne.
T-L-15Ocena sensoryczna makaronów przed i po obróbce termicznej.
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.
T-L-8Technologia gofrów
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.
T-W-12Technologie wytwarzania ciast, stosowane metody uzyskiwania struktury porowatej ciast.
T-P-1Projektowanie linii technologicznych w zakresie przemiału zbóż, produkcji kasz, wytwarzania pieczywa i produktów cukierniczych.
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.
T-L-13Wytwarznie pieczywa pszebbego metodą dwufazową
T-L-10Otrzymywanie pieczywa półcukierniczego.
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.
T-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.
T-L-3Ryż jako surowiec kaszarski, śrutowanie i analiza sitowa produktów przemiału.
T-L-7Wytwarzanie pieczywa pszennego metodą jednofazową.
T-L-11Technologia pieczywa mieszanego
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.
T-L-12Otrzymywanie ciast zaparzanych
T-L-5Wytłaczanie makaronów krótkich.
T-L-1Oznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych.
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.
T-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.
T-L-9Technologia ciast biszkoptowych
T-L-2Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi.
T-L-14Oznaczanie stopnia ekspansji ekstrudatów.
T-W-14Przegląd produktów uzyskiwanych metodami ekstruzyjnymi.
T-W-15Problemy BHP i sanitarne występujące w przetwórstwie zbóż.
T-L-4Wpływ wybranych dodatków na zdolność fermentacyjną drożdży.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-3Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena sprawozdania
S-4Ocena formująca: ocena prezentacji
S-6Ocena formująca: Ocena projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność charakterystyki głównych składników ziarna zbóż, oraz rozwiązywania problemów inżynierskich związanych z przetwórstwem zbóż w tym doboru maszyn i urządzeń do przetwórstwa jest niewystarczająca.
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D7tiz_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania, ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową potrafi myśleć w sposób przedsiębiorczy i przyjmować pozycję lidera.Potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZiZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZiZ_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz określić priorytety służące realizacji określonych zadań.
TZiZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
TZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy dotyczącej podstaw przetwórstwa zbóż, technologii piekarskich, technologii ciastkarskich i ekstruzjji.
C-2Przekazanie wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie zbóż i piekarstwie.
Treści programoweT-L-1Oznaczanie liczby glutenowej mąk pszennych.
T-W-2Podstawy młynarstwa i kaszarstwa.
T-L-12Otrzymywanie ciast zaparzanych
T-W-8Charakterystyka biologicznych i chemicznych substancji spulchniających stosowanych w technologiach piekarskich.
T-L-6Wyznaczanie cech fizycznych pop-cornu przed i po smażeniu.
T-W-15Problemy BHP i sanitarne występujące w przetwórstwie zbóż.
T-L-7Wytwarzanie pieczywa pszennego metodą jednofazową.
T-W-11Technologia wyrobów ciastkarskich.
T-L-15Ocena sensoryczna makaronów przed i po obróbce termicznej.
T-W-7Przemiany ciasta w czasie mieszenia, rozrostu i wypieku pieczywa.
T-L-4Wpływ wybranych dodatków na zdolność fermentacyjną drożdży.
T-L-9Technologia ciast biszkoptowych
T-W-3Systemy przemiałowe, maszyny i urządzenia stosowane w młynarstwie.
T-W-9Rola polepszaczy w technologiach piekarskich.
T-L-11Technologia pieczywa mieszanego
T-L-10Otrzymywanie pieczywa półcukierniczego.
T-W-13Ekstruzja i technologie ekstruzyjne.
T-W-6Prowadzenie pieczywa pszennego (jedno- i dwufazowe) oraz żytniego.
T-L-2Wyznaczanie temperatur kleikowania skrobi.
T-W-14Przegląd produktów uzyskiwanych metodami ekstruzyjnymi.
T-P-1Projektowanie linii technologicznych w zakresie przemiału zbóż, produkcji kasz, wytwarzania pieczywa i produktów cukierniczych.
T-W-1Surowce zbożowe, charakterystyka, podział, kierunki przetwarzania.
T-W-5Podstawy technologii piekarskich.
T-W-12Technologie wytwarzania ciast, stosowane metody uzyskiwania struktury porowatej ciast.
T-W-10Technologia wytwarzania makaronów, podział metod.
T-L-3Ryż jako surowiec kaszarski, śrutowanie i analiza sitowa produktów przemiału.
T-W-4Własności funkcjonalne i wypiekowe mąk.
T-L-5Wytłaczanie makaronów krótkich.
T-L-8Technologia gofrów
T-L-13Wytwarznie pieczywa pszebbego metodą dwufazową
T-L-14Oznaczanie stopnia ekspansji ekstrudatów.
Metody nauczaniaM-1Wykład z użyciem metod audiowizualnych
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-5Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość ciągłego dokształcania, przestrzegania zasad etyki zawodowej i odpowiedzialności za pracę własną i zespołową myślenie w sposób przedsiębiorczy i przyjmowanie pozycji lidera oraz ocena skutków wykonywanej działalności jest niewystarczająca.
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu.