Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Mięsa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Sobczak <Malgorzata.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej | 11 |
T-S-2 | Krytyczna analiza materiałów źródłowych | 5 |
16 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne). | 2 |
T-S-2 | Zasady wykorzystania materiałów źródłowych | 4 |
T-S-3 | Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej | 2 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Krytyczna analiza materiałów źródłowych | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Krytyczna analiza materiałów źródłowych | 8 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć | 51 |
A-S-3 | Zaliczenie seminarium | 1 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć | 21 |
A-S-3 | Zaliczenie seminarium | 1 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć | 21 |
A-S-3 | Zaliczenie seminarium | 1 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminarium | 8 |
A-S-2 | Przygotowanie do zajęć | 20 |
A-S-3 | Zaliczenie seminarium | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A1_W01 Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych | TZiZ_2A_W02 | R2A_W01 | InzA2_W02 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A1_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami | TZiZ_2A_U01, TZiZ_2A_U04, TZiZ_2A_U05 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U07, R2A_U10 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_2A_A1_K01 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | TZiZ_2A_K01, TZiZ_2A_K02, TZiZ_2A_K04 | R2A_K01, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06, R2A_K07, R2A_K08 | InzA2_K01, InzA2_K02 | C-1 | T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A1_W01 Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych | 2,0 | |
3,0 | Student zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A1_U01 Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytowć materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_2A_A1_K01 Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej