Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S1)
specjalność: Biotechnologia rybacka i akwakultura

Sylabus przedmiotu Bioinżynieria środowiska wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Bioinżynieria środowiska wodnego
Specjalność Biotechnologia rybacka i akwakultura
Jednostka prowadząca Zakład Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Nędzarek <Arkadiusz.Nedzarek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student rozpoczynający przedmiot powinien mieć podstawową wiedzę w zakresie chemii, biochemii, fizyki, matematyki, biotechnologii i mikrobiologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
C-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Nanofiltracja wody2
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej2
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody2
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę2
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego4
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego4
T-L-7Elementy projektowania biogazowni4
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw4
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych6
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego2
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol6
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody6
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych2
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach akwakultury2
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w akwakulturze2
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz2
T-W-8Technologie produkcji biogazu2
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego3
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-L-3przygotowanie zadań, prezentacji i projektów30
90
wykłady
A-W-1uczestniczenie w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia z użyciem komputera
M-3pokaz połączony z przeżyciem
M-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przeprowadzana w oparciu o rozwiązanie zadań projektowych oraz wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: Identyfikacja zachowań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D2-9_W01
Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
RYB_1A_W08R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-3, M-4, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D2-9_U01
potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
RYB_1A_U01, RYB_1A_U18R1A_U01, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D2-9_K01
potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
RYB_1A_K04R1A_K06InzA_K01C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-4, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D2-9_W01
Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
2,0nie ma podstawowej wiedzy o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,0ma podstawową wiedzę o wybranych urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
4,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii i zna zasady działania i doboru ww urządzeń
4,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń oraz tworzenia linii technologicznych
5,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń, tworzenia linii technologicznych zna wady i zalety stosowanych urządzeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D2-9_U01
potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
2,0nie potrafi wykonać prostych obliczeń
3,0potrafi wykonać wybrane proste obliczenia i analizy
3,5potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,0potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,5potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić niektóre z uzyskanych wyników
5,0potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić uzyskane wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D2-9_K01
potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym

Literatura podstawowa

  1. O.I.Lekang, Aquaculture Enginnering, Blackwell, 2007
  2. R. Rautenbach, Procesy membranowe, WNT, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. różni, internetowe strony firm bioinżynieryjnych

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Nanofiltracja wody2
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej2
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody2
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę2
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego4
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego4
T-L-7Elementy projektowania biogazowni4
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw4
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego2
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol6
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody6
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych2
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach akwakultury2
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w akwakulturze2
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz2
T-W-8Technologie produkcji biogazu2
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego3
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestniczenie w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do zaliczenia przedmiotu30
A-L-3przygotowanie zadań, prezentacji i projektów30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D2-9_W01Ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bionżynierii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_W08Ma podstawową wiedzę w zakresie stosowanych technik w akwakulturze, zna biotechnikę chowu wybranych gatunków ryb mających znaczenie w akwakulturze.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach akwakultury
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w akwakulturze
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz
T-W-8Technologie produkcji biogazu
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego
Metody nauczaniaM-3pokaz połączony z przeżyciem
M-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma podstawowej wiedzy o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,0ma podstawową wiedzę o wybranych urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
3,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii
4,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii i zna zasady działania i doboru ww urządzeń
4,5ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń oraz tworzenia linii technologicznych
5,0ma podstawową wiedzę o urządzeniach, obiektach i systemach technicznych używanych w bioinżynierii, zna zasady działania i doboru ww urządzeń, tworzenia linii technologicznych zna wady i zalety stosowanych urządzeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D2-9_U01potrafi wykonać proste obliczenia związane z projektowaniem procesów biotechnologicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
RYB_1A_U18Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu akwakultury lub przedsiębiorstwa połowowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne
Treści programoweT-L-1Nanofiltracja wody
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego
T-L-7Elementy projektowania biogazowni
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2ćwiczenia z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przeprowadzana w oparciu o rozwiązanie zadań projektowych oraz wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wykonać prostych obliczeń
3,0potrafi wykonać wybrane proste obliczenia i analizy
3,5potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,0potrafi wykonać proste obliczenia i analizy
4,5potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić niektóre z uzyskanych wyników
5,0potrafi wykonać skomplikowane obliczenia i analizy oraz ocenić uzyskane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D2-9_K01potrafi określić ryzyko i skutki środowiskowe wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rybactwa i gospodarki wodnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z procesami i liniami technologicznymi wykorzystującymi procesy biotechnologiczne w bionżynierii środowiska wodnego w szczególności w produkcji biopaliw, oczyszczaniu ścieków i marikulturze
C-2Dodatkowym celem przedmiotu jest nauczenie studenta podstawowych obliczeń związanych z projektowaniem linii technologicznych wykorzystujących procesy biotechnologiczne
Treści programoweT-L-1Nanofiltracja wody
T-L-2Nanofiltracja wodnych roztworów wybranej substancji rozpuszczonej
T-L-3Zastosowanie nanofiltracji do uzdatniania wody
T-L-4Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów do produkcji glonów na biomasę
T-L-5Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia biologicznego
T-L-6Wybrane zagadnienia z projektowania i eksploatacji bioreaktorów wykorzystywanych w oczyszczaniu ścieków pochodzenia przemysłowego
T-L-7Elementy projektowania biogazowni
T-L-8Wybrane zagadnienia z projektowania linii technologicznych do produkcji biopaliw
T-L-9Bioinżynieryjne metody utylizacji, unnieczynniania i usuwania z środowiska wodnego odpadów i substancji niebezpiecznych
T-W-1Wprowadzenie do bionżynierii środowiska wodnego
T-W-2Technologia wytwarzania surowców energetycznych z biomasy pochodzenia morskiego - wodór, metanol, oleje, etanol
T-W-3Wykorzystanie procesów mebranowych w oczyszczaniu wody
T-W-4Akwaponiczne systemy produkcji biomasy do celów energetycznych
T-W-5Charakterystyka podłoży w produkcji biomasy w warunkach akwakultury
T-W-6Biofloc - wykorzystanie w akwakulturze
T-W-7Teoretyczne podstawy funkcjonowania instalacji produkującej biogaz
T-W-8Technologie produkcji biogazu
T-W-9Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia biologicznego
T-W-10Technologie oczyszczania ścieków pochodzenia przemysłowego
Metody nauczaniaM-4wykład informacyjny
M-5wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Identyfikacja zachowań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyka i nie potrafi ocenić skutków środowiskowych wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,0Student ma podstawową świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
3,5Student ma świadomość ryzyka i w podstawowym zakresie potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,0Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
4,5Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych
5,0Student ma znaczną świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie wykorzystania technologii bioinżynieryjnych a także wskazać środki zapobiegawcze skutkom negatywnym