Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (N1)

Sylabus przedmiotu Podstawy zabezpieczania surowców rybackich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zabezpieczania surowców rybackich
Specjalność Eksploatacja rybackich zasobów środowiska wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 18 3,00,50zaliczenie
wykładyW7 18 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1biologia
W-2chemia / biochemia
W-3fizyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenia wstępne, omówienie zakresu programowego, zapoznanie z obsługą aparatury2
T-L-2Oznaczenie temperatury krioskopowej surowców i produktów pochodzenia wodnego2
T-L-3Oznaczenie wpływu temperatury na czas i szybkość zamrażania surowców i produktów pochodzenia wodnego2
T-L-4Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-5Oznaczenie ilości glazury na mrożonych surowcach pochodzenia wodnego2
T-L-6Rozmrażanie2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Schładzanie. Oznaczanie szybkości schładzania.2
T-L-9Liofilizacja2
18
wykłady
T-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny1
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego1
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.1
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC1
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)1
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)1
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie1
T-W-8Technologia i technika rozmrażania2
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)2
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie2
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych1
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)2
T-W-13Transport, magazynowanie2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zaliczeń cząstkowych25
A-L-3Analiza wskazanej literatury20
A-L-4Bezpośredni kontakt z prowadzącym15
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim5
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D1-4_W01
Poznanie wiedzy w zakresie zasad, sposobów oraz potrzeby zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, w tym z uwzględnieniem warunków dystrybucji, przechowywania i transportu
RYB_1A_W16R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D1-4_U01
Nabycie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy niezbędnych informacji wraz z interpretacją i wnioskami w zakresie przeprowadzenia procesu zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, prowadzenia dystrybucji oraz magazynowania i transportu.
RYB_1A_U01R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U07InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
RYB_1A_D1-4_U02
Nabycie umiejętności realizacji zadań w zespole wraz z przeprowadzeniem prac, opracowaniem uzyskanych wyników i ich prezentacją wraz z wnioskami w zakresie zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania i transportu.
RYB_1A_U02R1A_U02C-1, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_1A_D1-4_K01
Rozumienie znaczenia ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
RYB_1A_K01R1A_K01, R1A_K07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
RYB_1A_D1-4_K02
Rozumienie oraz realizacja znaczenia zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
RYB_1A_K04R1A_K06InzA_K01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D1-4_W01
Poznanie wiedzy w zakresie zasad, sposobów oraz potrzeby zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, w tym z uwzględnieniem warunków dystrybucji, przechowywania i transportu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D1-4_U01
Nabycie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy niezbędnych informacji wraz z interpretacją i wnioskami w zakresie przeprowadzenia procesu zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, prowadzenia dystrybucji oraz magazynowania i transportu.
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpratacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem, do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
RYB_1A_D1-4_U02
Nabycie umiejętności realizacji zadań w zespole wraz z przeprowadzeniem prac, opracowaniem uzyskanych wyników i ich prezentacją wraz z wnioskami w zakresie zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania i transportu.
2,0Student nie umie wykorzystać dostępnych narzędzi do realizacji zadania.
3,0Student umie poprawnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z obliczeniami bez głębszej analizy i interpretacji.
3,5Student umie poprawnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją.
4,0Student umie dobrze realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją oraz prowadzić dyskusję o wykonanym zadaniu.
4,5Student umie efektywnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją i porównaniami w zakresie przedmiotu.
5,0Student umie efektywnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, rozwiązując niezbędne zagadnienia, wraz z ich interpretacją i porównaniem w zakresie przedmiotu oraz wnosić propozycje modyfikacji rozwiązań wraz z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_1A_D1-4_K01
Rozumienie znaczenia ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
RYB_1A_D1-4_K02
Rozumienie oraz realizacja znaczenia zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności i nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości realizacji znaczenia zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
4,0Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.

Literatura podstawowa

  1. Jastrzębski W., Technologia obróbki chłodniczej., WNT, Warszawa
  2. Postolski J., Gruda Z., Zamrażanie żywności, WNT, Warszawa, 1999
  3. Horubała A., Podstawy przechowywania żywności, PWN, Warszawa, 1975
  4. Cziżov G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, WNT, Warszawa
  5. Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców
  6. Sikorski Z.E., Drozdowski B. i in., Chemia żywności, PWN, Warszawa, 1988
  7. Kołakowski E., Technologia mrożonych przetworów rybnych, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1984

Literatura dodatkowa

  1. Czasopisma, Magazyn Przemysłu Rybnego
  2. Czasopisma, Przemysł Spożywczy
  3. Czasopisma, Chłodnictwo

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenia wstępne, omówienie zakresu programowego, zapoznanie z obsługą aparatury2
T-L-2Oznaczenie temperatury krioskopowej surowców i produktów pochodzenia wodnego2
T-L-3Oznaczenie wpływu temperatury na czas i szybkość zamrażania surowców i produktów pochodzenia wodnego2
T-L-4Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-5Oznaczenie ilości glazury na mrożonych surowcach pochodzenia wodnego2
T-L-6Rozmrażanie2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Schładzanie. Oznaczanie szybkości schładzania.2
T-L-9Liofilizacja2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny1
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego1
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.1
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC1
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)1
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)1
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie1
T-W-8Technologia i technika rozmrażania2
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)2
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie2
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych1
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)2
T-W-13Transport, magazynowanie2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do zaliczeń cząstkowych25
A-L-3Analiza wskazanej literatury20
A-L-4Bezpośredni kontakt z prowadzącym15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim5
A-W-4Przygotowanie się do egzaminu15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D1-4_W01Poznanie wiedzy w zakresie zasad, sposobów oraz potrzeby zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, w tym z uwzględnieniem warunków dystrybucji, przechowywania i transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_W16Zna teoretyczne podstawy zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego i metody ich wstępnej obróbki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną
Treści programoweT-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie
T-W-8Technologia i technika rozmrażania
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)
T-W-13Transport, magazynowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania oraz transportu z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D1-4_U01Nabycie umiejętności wyszukiwania, zrozumienia i analizy niezbędnych informacji wraz z interpretacją i wnioskami w zakresie przeprowadzenia procesu zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, prowadzenia dystrybucji oraz magazynowania i transportu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną
Treści programoweT-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie
T-W-8Technologia i technika rozmrażania
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)
T-W-13Transport, magazynowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpratacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem, do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu zabezpieczanie surowców pochodzenia wodnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D1-4_U02Nabycie umiejętności realizacji zadań w zespole wraz z przeprowadzeniem prac, opracowaniem uzyskanych wyników i ich prezentacją wraz z wnioskami w zakresie zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, składowania i transportu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną
Treści programoweT-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie
T-W-8Technologia i technika rozmrażania
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)
T-W-13Transport, magazynowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać dostępnych narzędzi do realizacji zadania.
3,0Student umie poprawnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z obliczeniami bez głębszej analizy i interpretacji.
3,5Student umie poprawnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją.
4,0Student umie dobrze realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją oraz prowadzić dyskusję o wykonanym zadaniu.
4,5Student umie efektywnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, wraz z ich interpretacją i porównaniami w zakresie przedmiotu.
5,0Student umie efektywnie realizować zadania w zespole i indywidualnie, rozwiązując niezbędne zagadnienia, wraz z ich interpretacją i porównaniem w zakresie przedmiotu oraz wnosić propozycje modyfikacji rozwiązań wraz z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D1-4_K01Rozumienie znaczenia ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną
Treści programoweT-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie
T-W-8Technologia i technika rozmrażania
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)
T-W-13Transport, magazynowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_1A_D1-4_K02Rozumienie oraz realizacja znaczenia zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rybactwa i gospodarki wodnej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy jak i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego stanowiących materiał żywnościowy, podlegający dystrybucji w tym przetwarzaniu i przechowywaniu
C-2Nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie zabezpieczania surowców i produktów pochodzenia wodnego na ich jakość, trwałość przechowalniczą, wartość żywieniową, przydatność zarówno technologiczną, jak i konsumpcyjną
Treści programoweT-W-1Charakterystyka technologiczna i towaroznawcza surowców pochodzenia wodnego. Rodzaje, podział, skład chemiczny
T-W-2Cel i ogólne zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego
T-W-3Technologia i technika schładzania surowców i produktów pochodzenia wodnego. Zasady i sposoby schładzania.
T-W-4Technologia i technika podmrażania (głębokiego chłodzenia, super chilling), od temp. krioskopowej do -4stC
T-W-5Technologia częściowego zamrażania (od temp. -7stC do -10stC)
T-W-6Technologia i technika zamrażania (od temp. -10stC (warunkowo) najczęściej od co najmniej -18stC i niższej, np. -30stC, -40stC)
T-W-7Warunki i zasady zamrażania surowców pochodzenia wodnego. Trwałość, pakowanie
T-W-8Technologia i technika rozmrażania
T-W-9Niekonwencjonalne metody zabezpieczania. Utrwalanie surowców pochodzenia wodnego metodą sublimacyjnego suszenia (liofilizacja)
T-W-10Proces solenia, trwałość, przechowywanie
T-W-11Zastosowanie promieni jonizujących do utrwalania surowców i produktów schładzanych i mrożonych
T-W-12Złożone, połączone metody chłodniczego i zamrażalniczego utrwalania (zastosowanie dwóch czynników fizycznych i/lub fizycznych i chemicznych)
T-W-13Transport, magazynowanie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków case study dyskusja dydaktyczna
M-4Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: oceny cząstkowe odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
S-2Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności i nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości realizacji znaczenia zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji, w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
4,0Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnianiu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości realizacji rozwoju obszaru zabezpieczania surowców pochodzenia wodnego, ich dystrybucji w tym składowania i transportu, w zapewnieniu jakości, bezpieczeństwa oraz wartości żywieniowej.