Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja zasobów energetycznych

Sylabus przedmiotu Budowa i eksploatacja pojazdów podwodnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budowa i eksploatacja pojazdów podwodnych
Specjalność Eksploatacja zasobów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn Cieplnych i Siłowni Okrętowych
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Matejski <Mariusz.Matejski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu fizyki, mechaniki i elektrotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, omówienie zakresu zajęć, sposobu ich prowadzenia,wymogi oraz warunki bezpieczeństwa BHP wymagane w trakcie prowadzenia zajęć , sposoby oceny.2
T-L-2Konfiguracja Systemu Monitpringu Głębinowego ( pojazd KRAB)2
T-L-3Funkcjonowanie Systemu Monitoringu Podwodnego w warunkach laboratoryjnych2
T-L-4Analiza systemu energetycznego Systemu Monitoringu Podwodnego2
T-L-5Opcjonalne wyposażenie pojazdu podwodnego KRAB2
T-L-6Podsumowanie wiadomości dotyczących Systemu Monitoringu Podwodnego - zajęcia sprawdzające2
T-L-7Konfiguracja Systemu Monitoringu Podwowdnego dla warunk ów Niebezpiecznych _ Pojazd MAGiS2
T-L-8Funkcjonowanie Systemu Monitoringu Podwodnego dla warunków niebezpiecznych w warunkach laboratoryjnych4
T-L-9Wyposażenie opcjonalne Systemu Monitoringu Podwodnego dla Warunków Niebezpiecznych2
T-L-10Analiza systemu energetycznego Systemu Monitoringu Podwodnego dla Warunków Niebezpiecznych4
T-L-11Opcjonalne wyposażenie pojazdu podwodnego MAGiS2
T-L-12Układy zasilania Systemów energetycznych pojazdów typu ROV2
T-L-13Podsumowanie wiadomości dotyczących systemów pojazdów typu ROV - zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Klasyfikacja zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych2
T-W-2Budowa i funkcjonowanie pojazdów typu ROV4
T-W-3Wyposażenie pojazdów podwodnych typu ROV4
T-W-4Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem4
T-W-5Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów typu ROV4
T-W-6Technologia badań podwodnych z użyciem pojazdów typu ROV4
T-W-7Budowa i eksploatacja systemów energetycznych pojazdów4
T-W-8Uwarunkowania eksploatacyjne w warunkach rzeczywistych2
T-W-9Podsumowanie w formie dyskusji związane z budową i eksploatacją pojazdów typu ROV2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie instrukcji10
A-L-3Dyskusja wprowadzająca umożliwiająca usystematyzowanie wiedzy pozwalającej na prawidłowe wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-4Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych, przygotowanie prezentacji, przygotowanie prezentacji16
A-W-3Przygotowanie do zaliczeń wykładów14
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażownia studenta w trakcie trwania zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S14_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą budowy pojazdów podwodnych typu ROV
EMO_1A_W06, EMO_1A_W02R1A_W01, T1A_W02, T1A_W03InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-2M-1S-2
EMO_1A_S14_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wyposażenia pojazdów typu ROV
EMO_1A_W15R1A_W04, R1A_W05, T1A_W03InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-6M-1S-2
EMO_1A_S14_W03
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad bezpieczeństwa związanego z eksploatacją pojazdów typu ROV
EMO_1A_W15, EMO_1A_W06R1A_W04, R1A_W05, T1A_W03InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S14_U01
Student potrafi skonfigurować, uruchomić i wyciągnąć wnioski w zakresie obsługi systemu głębokowodnego wyposażonego w pojazd typu ROV
EMO_1A_U22, EMO_1A_U02R1A_U02, T1A_U05, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-5, T-W-3, T-W-7M-1S-1
EMO_1A_S14_U02
Student potrafi określić warunki bezpiecznej eksploatacji pojadów typu ROV
EMO_1A_U02R1A_U02, T1A_U05C-1T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S14_K01
Student potrafi określić zakres badań możliwych do przeprowadzenia przy pomocy pojazdu typu ROV
EMO_1A_K04R1A_K06, T1A_K05InzA_K01C-1T-W-6M-1S-2
EMO_1A_S14_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie obsługującej system głębokowodny
EMO_1A_K04, EMO_1A_K03R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, R1A_K06, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K05InzA_K01C-1T-W-2M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S14_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą budowy pojazdów podwodnych typu ROV
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną
EMO_1A_S14_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wyposażenia pojazdów typu ROV
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną
EMO_1A_S14_W03
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad bezpieczeństwa związanego z eksploatacją pojazdów typu ROV
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S14_U01
Student potrafi skonfigurować, uruchomić i wyciągnąć wnioski w zakresie obsługi systemu głębokowodnego wyposażonego w pojazd typu ROV
2,0Student nie potrafi wzaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt ksztalcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, proponuje również modyfikacje rozwiązań
EMO_1A_S14_U02
Student potrafi określić warunki bezpiecznej eksploatacji pojadów typu ROV
2,0Student nie potrafi wzaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt ksztalcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, proponuje również modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S14_K01
Student potrafi określić zakres badań możliwych do przeprowadzenia przy pomocy pojazdu typu ROV
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje zagadnienia i potrafi wypowiedzieć opinię w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,0Student dobrze orientuje się w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,5Student dobrze orientuje się w tematyce związanej z efektem kształcenia, posiada wiedzę uzupełnioną o wiadomości z innych źródeł ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełnioną o wiedzę z innych źródeł oraz wiedzę praktyczną
EMO_1A_S14_K02
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie obsługującej system głębokowodny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje się elementarną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje zagadnienia i potrafi wypowiedzieć opinię w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,0Student dobrze orientuje się w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,5Student dobrze orientuje się w tematyce związanej z efektem kształcenia, posiada wiedzę uzupełnioną o wiadomości z innych źródeł ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełnioną o wiedzę z innych źródeł oraz wiedzę praktyczną

Literatura podstawowa

  1. Graczyk T., Bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy głębinowe, Instytut Okrętowy PS i ODK SIMP, Szczecin, 1991, 1
  2. Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
  3. Matejski M., Modelowanie ruchu bezzałogowych pojazdów podwodnych w warunkach eksperymentalnych, Polskie Towarzystwo Medycyny i Techniki Hiperbarycznej, Gdynia, 2011, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, omówienie zakresu zajęć, sposobu ich prowadzenia,wymogi oraz warunki bezpieczeństwa BHP wymagane w trakcie prowadzenia zajęć , sposoby oceny.2
T-L-2Konfiguracja Systemu Monitpringu Głębinowego ( pojazd KRAB)2
T-L-3Funkcjonowanie Systemu Monitoringu Podwodnego w warunkach laboratoryjnych2
T-L-4Analiza systemu energetycznego Systemu Monitoringu Podwodnego2
T-L-5Opcjonalne wyposażenie pojazdu podwodnego KRAB2
T-L-6Podsumowanie wiadomości dotyczących Systemu Monitoringu Podwodnego - zajęcia sprawdzające2
T-L-7Konfiguracja Systemu Monitoringu Podwowdnego dla warunk ów Niebezpiecznych _ Pojazd MAGiS2
T-L-8Funkcjonowanie Systemu Monitoringu Podwodnego dla warunków niebezpiecznych w warunkach laboratoryjnych4
T-L-9Wyposażenie opcjonalne Systemu Monitoringu Podwodnego dla Warunków Niebezpiecznych2
T-L-10Analiza systemu energetycznego Systemu Monitoringu Podwodnego dla Warunków Niebezpiecznych4
T-L-11Opcjonalne wyposażenie pojazdu podwodnego MAGiS2
T-L-12Układy zasilania Systemów energetycznych pojazdów typu ROV2
T-L-13Podsumowanie wiadomości dotyczących systemów pojazdów typu ROV - zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych2
T-W-2Budowa i funkcjonowanie pojazdów typu ROV4
T-W-3Wyposażenie pojazdów podwodnych typu ROV4
T-W-4Systemy wspomagające operatora w sterowaniu pojazdem4
T-W-5Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów typu ROV4
T-W-6Technologia badań podwodnych z użyciem pojazdów typu ROV4
T-W-7Budowa i eksploatacja systemów energetycznych pojazdów4
T-W-8Uwarunkowania eksploatacyjne w warunkach rzeczywistych2
T-W-9Podsumowanie w formie dyskusji związane z budową i eksploatacją pojazdów typu ROV2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie instrukcji10
A-L-3Dyskusja wprowadzająca umożliwiająca usystematyzowanie wiedzy pozwalającej na prawidłowe wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-4Opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury i czasopism fachowych, przygotowanie prezentacji, przygotowanie prezentacji16
A-W-3Przygotowanie do zaliczeń wykładów14
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną dotyczącą budowy pojazdów podwodnych typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat systemów energetycznych w oceanotechnice.
EMO_1A_W02Ma podstawową wiedzę w zakresie mechaniki, elektrotechniki, elektroniki, automatyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-2Budowa i funkcjonowanie pojazdów typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wyposażenia pojazdów typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych
T-W-7Budowa i eksploatacja systemów energetycznych pojazdów
T-W-3Wyposażenie pojazdów podwodnych typu ROV
T-W-6Technologia badań podwodnych z użyciem pojazdów typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_W03Student ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad bezpieczeństwa związanego z eksploatacją pojazdów typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W15Ma ogólną wiedzę na temat podstaw budowy, konstrukcji i eksploatacji statków, budowli hydrotechnicznych i innych urządzeń związanych z eksploatacją zasobów mórz i oceanów.
EMO_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat systemów energetycznych w oceanotechnice.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-2Budowa i funkcjonowanie pojazdów typu ROV
T-W-7Budowa i eksploatacja systemów energetycznych pojazdów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wynikające z efektu kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą wynikającą z efektu kształcenia, uzupełnioną o wiadomości z czasopism fachowych i internetu, posada również podstawową wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_U01Student potrafi skonfigurować, uruchomić i wyciągnąć wnioski w zakresie obsługi systemu głębokowodnego wyposażonego w pojazd typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U22Potrafi identyfikować i specyfikować proste zadania inżynierskie o charakterze praktycznym związane z eksploatacją mórz i oceanów.
EMO_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-5Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów typu ROV
T-W-3Wyposażenie pojazdów podwodnych typu ROV
T-W-7Budowa i eksploatacja systemów energetycznych pojazdów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażownia studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wzaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt ksztalcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, proponuje również modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_U02Student potrafi określić warunki bezpiecznej eksploatacji pojadów typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U02Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę i ma umiejętność samokształcenia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-5Warunki bezpiecznej eksploatacji pojazdów typu ROV
T-W-6Technologia badań podwodnych z użyciem pojazdów typu ROV
T-W-8Uwarunkowania eksploatacyjne w warunkach rzeczywistych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wzaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt ksztalcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, proponuje również modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_K01Student potrafi określić zakres badań możliwych do przeprowadzenia przy pomocy pojazdu typu ROV
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-6Technologia badań podwodnych z użyciem pojazdów typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje zagadnienia i potrafi wypowiedzieć opinię w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,0Student dobrze orientuje się w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,5Student dobrze orientuje się w tematyce związanej z efektem kształcenia, posiada wiedzę uzupełnioną o wiadomości z innych źródeł ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełnioną o wiedzę z innych źródeł oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S14_K02Student potrafi współdziałać i pracować w grupie obsługującej system głębokowodny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności w zakresie eksploatacji mórz i oceanów.
EMO_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość budowy i funkcjonowania zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych w warunkach penetracji głębin wodnych - śródlądowych i morskich
Treści programoweT-W-2Budowa i funkcjonowanie pojazdów typu ROV
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające / egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy umożliwiającej prowadzenie dyskusji adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje się elementarną wiedzą adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje zagadnienia i potrafi wypowiedzieć opinię w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,0Student dobrze orientuje się w tematyce obejmującej zakres efektu kształcenia
4,5Student dobrze orientuje się w tematyce związanej z efektem kształcenia, posiada wiedzę uzupełnioną o wiadomości z innych źródeł ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełnioną o wiedzę z innych źródeł oraz wiedzę praktyczną