Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika gleby:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika gleby
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Dawidowski <Jan.Dawidowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zalecana znajomość podstawowych zagadnień dotyczących mechaniki ogólnej i gleboznawstwa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie właściwości gleby i mechanizmów oddziaływania na glebę kół pojazdów i narzędzi skrawających pod kątem: przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom naturalnym, minimalizacji zagrożenia nadmiernego ugniatania gleby, minimalizacji oporów pracy elementów roboczych, maksymalizacji efektu agrotechnicznego uprawy roli.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wyznaczanie: wybranych właściwości fizycznych gleby, parametrów ścisliwości i wytrzymałości gleby na ścinanie, oporów pracy narzędzi skrawających glebę, sił trakcyjnych kół ciągników, krytycznych nacisków kół na glebę.15
15
wykłady
T-W-1Fizyczne właściwości gleby. Rozkład naprężeń w ośrodku glebowym. Podstawy teorii odkształceń gleby. Mechaniczne właściwości gleby. Oddziaływanie koła na glebę. Opory pracy narzędzi skrawających glebę.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do sprawdzianu.12
A-A-3Konsultacje.3
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Pokaz.
M-3Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie wykonywanych zadań.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena kolowium podsumowującego.
S-3Ocena formująca: Ciągla ocena zaangażowania w trakcie ćwiczeń.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C18_W01
Ma uporządkowany określony zakres wiedzy z mechaniki gleby, obejmujący między innymi jej wybrane właściwości, rozkład naprężeń w glebie i jej odkształcenia, praktyczny aspekt oddziaływania pojazdów i narzędzi rolniczych na glebę.
TRL_1A_W06R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W02C-1T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C18_U01
Potrafi pozyskiwać niezbędne informacje o właściwościach gleby i je wykorzystać z zastosowaniem wybranych metod, stosowanych w mechanice gleby, do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, polegających m.in. na doborze technik chroniących glebę przed degradacją lub oceny zastosowania typowych narzędzi rolniczych pod kątem ich oddziaływania na środowisko.
TRL_1A_U07, TRL_1A_U29, TRL_1A_U23, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U07C-1T-A-1M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C18_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej, a w szczególności jej wpływu na środowisko glebowe.
TRL_1A_K01, TRL_1A_K05, TRL_1A_K07R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-A-1, T-W-1M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C18_W01
Ma uporządkowany określony zakres wiedzy z mechaniki gleby, obejmujący między innymi jej wybrane właściwości, rozkład naprężeń w glebie i jej odkształcenia, praktyczny aspekt oddziaływania pojazdów i narzędzi rolniczych na glebę.
2,0Student nie zna żadnych teoretycznych podstaw związanych z rozwiązywaniem zadań z zakresu mechaniki gleby
3,0Student posiada ograniczona, podstawowa wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
3,5Student posiada podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
4,0Student ma dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C18_U01
Potrafi pozyskiwać niezbędne informacje o właściwościach gleby i je wykorzystać z zastosowaniem wybranych metod, stosowanych w mechanice gleby, do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, polegających m.in. na doborze technik chroniących glebę przed degradacją lub oceny zastosowania typowych narzędzi rolniczych pod kątem ich oddziaływania na środowisko.
2,0Student nie posiada wystarczających umiejętności, w odniesieniu do z zakresu programu, niezbędnych do uzyskania zaliczenia przedmiotu
3,0Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
4,0Student opanował dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
5,0Student nabył bardzo dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C18_K01
Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej, a w szczególności jej wpływu na środowisko glebowe.
2,0Student nie wykazuje aktywnej postawy oraz checi do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z przedmiotem
3,0Student wykazuje chęć do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z mechaniką gleby, co miedzy innymi przejawia sie w sytematycznym uczeszczaniu na zajecia
3,5dodatkowo jest aktywny w trakcie prowadzenia dyskusji
4,0dodatkowo wykazuje zdolnosc stosowania własnej wiedzy ogólnej oraz innych umiejetnosci i zdolnosci osobistych w prowadzeniu dyskusji nad omawianymi zagadnieniami z obszaru przedmiotu
4,5dodatkowo jest bardzo aktywny w kreowaniu nowych pomysłów
5,0dodatkowo jest zdeterminowany do pogłebiania wiedzy i umiejetnosci, co przejawia sie dociekliwoscia w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnien obejmujacych także pozatechniczne aspekty i skutki działania w obszarze mechaniki gleby

Literatura podstawowa

  1. Byszewski W., Haman J., Gleba maszyna roślina, PWN, Warszawa, 1977
  2. Wiłun Z., Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2003
  3. Worona M., Dawidowski J.B., Maszyny rolnicze, AR Szczecin, Szczecin, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Domżał H., Słowińska-Jurkiewicz A., Turski R., Gleboznawstwo z elementami geologii i mechaniki gleby, AR Lublin, Lublin, 1980
  2. PN-88/B-04481. Grunty budowlane. Badanie próbek gruntu
  3. Dawidowski J.B., Obciążenia kół pojazdów i maszyn rolniczych a ochrona gleby W: Ekologiczne aspekty mechanizacji rolnictwa., SGGW W-wa, Warszawa, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wyznaczanie: wybranych właściwości fizycznych gleby, parametrów ścisliwości i wytrzymałości gleby na ścinanie, oporów pracy narzędzi skrawających glebę, sił trakcyjnych kół ciągników, krytycznych nacisków kół na glebę.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fizyczne właściwości gleby. Rozkład naprężeń w ośrodku glebowym. Podstawy teorii odkształceń gleby. Mechaniczne właściwości gleby. Oddziaływanie koła na glebę. Opory pracy narzędzi skrawających glebę.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do sprawdzianu.12
A-A-3Konsultacje.3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C18_W01Ma uporządkowany określony zakres wiedzy z mechaniki gleby, obejmujący między innymi jej wybrane właściwości, rozkład naprężeń w glebie i jej odkształcenia, praktyczny aspekt oddziaływania pojazdów i narzędzi rolniczych na glebę.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W06ma uporządkowany określony zakres wiedzy z gleboznawstwa i mechaniki gleby, obejmujący między innymi pojęcie gleby, jej powstawanie i czynniki glebotwórcze, skały macierzyste gleb, podstawowe fizyczne i chemiczne właściwości gleb, elementy klasyfikacji gleb i mapy gleboznawcze, rozkład naprężeń w glebie i jej odkształcenia, praktyczny aspekt oddziaływania pojazdów i narzędzi rolniczych na glebę, niezbędną i przydatną dla właściwego i chroniącego glebę przed degradacją wykonywania działań w produkcji rolniczej;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie właściwości gleby i mechanizmów oddziaływania na glebę kół pojazdów i narzędzi skrawających pod kątem: przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom naturalnym, minimalizacji zagrożenia nadmiernego ugniatania gleby, minimalizacji oporów pracy elementów roboczych, maksymalizacji efektu agrotechnicznego uprawy roli.
Treści programoweT-W-1Fizyczne właściwości gleby. Rozkład naprężeń w ośrodku glebowym. Podstawy teorii odkształceń gleby. Mechaniczne właściwości gleby. Oddziaływanie koła na glebę. Opory pracy narzędzi skrawających glebę.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena kolowium podsumowującego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych teoretycznych podstaw związanych z rozwiązywaniem zadań z zakresu mechaniki gleby
3,0Student posiada ograniczona, podstawowa wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
3,5Student posiada podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
4,0Student ma dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C18_U01Potrafi pozyskiwać niezbędne informacje o właściwościach gleby i je wykorzystać z zastosowaniem wybranych metod, stosowanych w mechanice gleby, do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, polegających m.in. na doborze technik chroniących glebę przed degradacją lub oceny zastosowania typowych narzędzi rolniczych pod kątem ich oddziaływania na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U23potrafi wykonywać i analizować wyniki podstawowych oznaczeń glebowych oraz wykorzystać poznaną wiedzę z gleboznawstwa i mechaniki gruntu do dobierania technik chroniących glebę i środowisko przed degradacją;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie właściwości gleby i mechanizmów oddziaływania na glebę kół pojazdów i narzędzi skrawających pod kątem: przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom naturalnym, minimalizacji zagrożenia nadmiernego ugniatania gleby, minimalizacji oporów pracy elementów roboczych, maksymalizacji efektu agrotechnicznego uprawy roli.
Treści programoweT-A-1Wyznaczanie: wybranych właściwości fizycznych gleby, parametrów ścisliwości i wytrzymałości gleby na ścinanie, oporów pracy narzędzi skrawających glebę, sił trakcyjnych kół ciągników, krytycznych nacisków kół na glebę.
Metody nauczaniaM-2Pokaz.
M-3Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnie wykonywanych zadań.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena kolowium podsumowującego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wystarczających umiejętności, w odniesieniu do z zakresu programu, niezbędnych do uzyskania zaliczenia przedmiotu
3,0Student posiada ograniczone, podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
4,0Student opanował dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w odniesieniu do programu przedmiotu
5,0Student nabył bardzo dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C18_K01Jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej, a w szczególności jej wpływu na środowisko glebowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
TRL_1A_K05rozumie ważność i potrzebę ochrony naturalnego środowiska człowieka oraz ma świadomość pozatechnicznych aspektów i skutków działalności w zakresie inżynierii rolniczej i leśnej, a w szczególności jej wpływu na środowisko, i posiada związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje;
TRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie właściwości gleby i mechanizmów oddziaływania na glebę kół pojazdów i narzędzi skrawających pod kątem: przeciwdziałania niekorzystnym zjawiskom naturalnym, minimalizacji zagrożenia nadmiernego ugniatania gleby, minimalizacji oporów pracy elementów roboczych, maksymalizacji efektu agrotechnicznego uprawy roli.
Treści programoweT-A-1Wyznaczanie: wybranych właściwości fizycznych gleby, parametrów ścisliwości i wytrzymałości gleby na ścinanie, oporów pracy narzędzi skrawających glebę, sił trakcyjnych kół ciągników, krytycznych nacisków kół na glebę.
T-W-1Fizyczne właściwości gleby. Rozkład naprężeń w ośrodku glebowym. Podstawy teorii odkształceń gleby. Mechaniczne właściwości gleby. Oddziaływanie koła na glebę. Opory pracy narzędzi skrawających glebę.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ciągla ocena zaangażowania w trakcie ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje aktywnej postawy oraz checi do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z przedmiotem
3,0Student wykazuje chęć do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z mechaniką gleby, co miedzy innymi przejawia sie w sytematycznym uczeszczaniu na zajecia
3,5dodatkowo jest aktywny w trakcie prowadzenia dyskusji
4,0dodatkowo wykazuje zdolnosc stosowania własnej wiedzy ogólnej oraz innych umiejetnosci i zdolnosci osobistych w prowadzeniu dyskusji nad omawianymi zagadnieniami z obszaru przedmiotu
4,5dodatkowo jest bardzo aktywny w kreowaniu nowych pomysłów
5,0dodatkowo jest zdeterminowany do pogłebiania wiedzy i umiejetnosci, co przejawia sie dociekliwoscia w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnien obejmujacych także pozatechniczne aspekty i skutki działania w obszarze mechaniki gleby