Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Teoria maszyn i mechanizmów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria maszyn i mechanizmów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Jurga <Jan.Jurga@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętność dotyczące rysunku technicznego, mechaniki technicznej oraz matematyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.15
15
wykłady
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wykonanie sprawozdań11
A-A-3Udział w sprawdzianach4
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury13
A-W-3Udział w sprawdzianach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-2Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
S-4Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian dotyczący materiału realizowanego na ćwiczeniach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
TRL_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02, InzA_W05C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_U01
Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
TRL_1A_U14, TRL_1A_U07, TRL_1A_U29, TRL_1A_U01R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_C10_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
TRL_1A_K01R1A_K01, R1A_K07InzA_K02C-1T-W-1, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_W01
Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym korzystaniem z niej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi ją wykorzystać w typowych sytuacjach
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać nawet w sytuacjach nietypowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_U01
Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_C10_K01
Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Kompetencje pośrednie między 3 a 4
4,0Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Kompetencje pośrednie między 4 a 5
5,0Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.

Literatura podstawowa

  1. Kuczewski J., Miszczak M.:, Części maszyn i teoria mechanizmów, PWN, Warszawa, 1985

Literatura dodatkowa

  1. praca zbiorowa, Poradnik mechanika, REA, Warszawa, 2008
  2. Morecki A., Knapczyk J., Teoria mechanizmów i manipulatorów. Podstawy i przykłady zastosowań w praktyce, WNT, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Wykonanie sprawozdań11
A-A-3Udział w sprawdzianach4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury13
A-W-3Udział w sprawdzianach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_W01Student posiada wiedzę dotyczącą przeznaczenia, budowy i zasady działania typowych mechanizmów. Zna zasady przeprowadzania kinematycznej i dynamicznej analizy mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W14ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie konstrukcji maszyn, obejmującą strukturę mechanizmów, metody wyznaczania ich trajektorii ruchu, prędkości, przyśpieszeń i sił, bilans energetyczny maszyny, wyrównoważenie mas, tolerancje i pasowania, chropowatość i falistość powierzchni, połączenia, elementy sprężyste, łożyskowanie i uszczelnienia, mechanizmy krzywkowe, prostowody i mechanizmy kierujące, osie, wały, sprzęgła i hamulce, przekładnie mechaniczne, dobór i obliczenia wytrzymałościowe części maszyn, w tym niezbędną do: 1) analizy pracy mechanizmów, 2) prawidłowego doboru części i zespołów w urządzeniach, 3) projektowania i wykonywania obliczeń wytrzymałościowych dla prostych elementów maszyn i urządzeń;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę, ale ma problemy z samodzielnym korzystaniem z niej
3,5Efekty w stopniu pośrednim między 3 a 4
4,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi ją wykorzystać w typowych sytuacjach
4,5Efekty w stopniu pośrednim między 4 a 5
5,0Student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi z niej korzystać nawet w sytuacjach nietypowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_U01Student umie przeprowadzić kinematycznąi i dynamiczną analizę mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U14potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach;
TRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występują-cych w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na pod-stawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U29właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań projektowych
3,0Student rozwiązuje zadania projektowe w sposób bierny, korzysta z pomocy innych
3,5Umiejętności pomiędzy 3 a 4
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać proste zadania projektowe
4,5Umiejętności pomiędzy 4 a 5
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać złożone zadania projektowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_C10_K01Aktywna i kreatywna postawa w określaniu priorytetów i rozwiązywaniu postawionych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K01jest świadomy ograniczenia posiadanych umiejętności i wiedzy, stąd rozumie potrzebę dalszego ich pogłębiania;
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania typowych mechanizmów maszyn
Treści programoweT-W-1Struktura i klasyfikacja mechanizmów. Pary i łańcuchy kinematyczne. Rodziny mechanizmów. Zasady podziału mechanizmów na grupy kinematyczne. Przegląd typowych mechanizmów stosowanych w maszynach rolniczych. Schemat kinematyczny. Uproszczone symbole elementów mechanizmów. Zasady rysowania schematów kinematycznych. Mechanizmy zastępcze, sposoby tworzenia mechanizmów zastępczych. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów II klasy. Wykreślna analiza kinematyczna mechanizmów III i IV klasy. Analiza kinematyczna typowych mechanizmów dźwigniowych w maszynach rolniczych. Analiza kinematyczna mechanizmów zapadkowych, krzywkowych i przestrzennych. Analiza kinematyczna mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
T-A-1Schematy kinematyczne wybranych mechanizmów maszyn rolniczych. Określanie struktury mechanizmów, par i łańcuchów kinematycznych na przykładzie typowych mechanizmów dla maszyn rolniczych. Wyznaczanie liczby stopni swobody mechanizmów. Analiza kinematyczna mechanizmu wydźwigowego podnośnika hydraulicznego. Analiza mechanizmów zapadkowych, stosowanych w przyczepach zbierających i roztrząsaczach obornika. Analiza mechanizmów krzywkowych stosowanych w podbieraczach. Przykłady mechanizmów zębatych i mimośrodowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć
S-3Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje aktywnej i kreatywnej postawy oraz chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności
3,0Student wykazuje zainteresowanie zdobywaniem wiedzy, pracuje samodzielnie, nie wykazuje chęci do pracy w zespole
3,5Kompetencje pośrednie między 3 a 4
4,0Pracuje chętnie w zespole, służy radą innym, wykazuje zdolność do wykorzystywania posiadanej wiedzy ogólnej w prowadzeniu dyskusji nad prezentowanymi przez innych studentów zagadnieniami
4,5Kompetencje pośrednie między 4 a 5
5,0Student bardzo kreatywny, zdeterminowany do pogłębiania wiedzy i umiejętności, co przejawia się dociekliwością w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnień.