Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_2A_C09_U01 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ze źródeł literaturowych do prawidłowej identyfikacji słabych ogniw obiektów technicznych, planować proces eksploatacji wykorzystując potencjał eksploatacyjny, podejmować decyzje o zakresie i doborze optymalnych technologii zapobiegajacych wystepowaniu awarii. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_2A_U16 | rozpoznaje zagrożenia występujące dla środowiska ze strony wycofanych z eksploatacji środków technicznych i orientuje się w uwarunkowaniach i możliwościach poddania ich recyklingowi; |
---|
TRL_2A_U23 | potrafi prognozować typowe uszkodzenia elementów maszyn oraz oszacować czas poprawnego funkcjonowania obiektów technicznych, a także zaplanować dla nich harmonogram i zakres czynności obsługowo-naprawczych, lokalizuje słabe ogniwa w maszynach i potrafi określić ich wpływ na niezawodność eksploatacyjną maszyn, potrafi, wykorzystując elementy logistyki, organizować i zarządzać procesami eksploatacji sprzętu technicznego w produkcji rolniczej i gospodarce leśnej; |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z podstawową wiedzą z teorii eksploatacji obiektów technicznych wraz z przykładami możliwości jej inżynierskich zastosowań |
---|
C-2 | Przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstawowych pojęć teorii eksploatacji obiektów technicznych, sposobów ogólnego i ilościowego charakteryzowania systemów eksploatacji. |
C-3 | Poznanie praktycznie stosowanych sposobów diagnozowania stanu technicznego elementów, wyznaczania racjonalnych zakresów oddziaływań obsługowo-naprawczych |
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia (działanie, mechanizacja pracy, eksploatacja, eksploatacja obiektu technicznego). System eksploatacyjny (elementy, relacje, człowiek jako podmiot eksploatacji, uwzględnienie otoczenia) |
---|
T-W-2 | Model łańcucha działania. Eksploatacja jako sprzężenie użytkowania i obsługiwania. |
T-W-3 | Jakość eksploatacyjna obiektów technicznych. Jakość eksploatacji. Trwałość i niezawodność. Prognozowanie resursu. |
T-W-4 | Obsługiwanie diagnostyczne. Modele diagnostyczne. Układy nadmiarowe. |
T-W-5 | Modernizacja i adaptacja obiektów technicznych. Wyznaczanie trwałości. Przykłady oceny trwałości i niezawodności. Standardy eksploatacyjne. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi skorzystać z dostepnych źródeł literaturowych na temat teorii eksploatacji systemów technicznych |
3,0 | Student w stopniu wystarczajacym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat teorii eksploatacji systemów technicznych |
3,5 | Student w stopniu podstawowym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat teorii eksploatacji systemów technicznych (analizuje zebrane informacje w stopniu podstawowym) |
4,0 | Student w stopniu dobrym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat teorii eksploatacji systemów technicznych (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym technikom) |
4,5 | Student umiejętnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat teorii eksploatacji systemów technicznych (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym technikom utrzymania ciągłości pracy i podejmuje decyzje o ich wyborze) |
5,0 | Student swobodnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat teorii eksploatacji systemów technicznych (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym technikom utrzymania ciągłości pracy i podejmuje decyzje o ich wyborze, podaje różne możliwe rozwiązania) |