Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Elementy materiałoznawstwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elementy materiałoznawstwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Sędłak <Pawel.Sedlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 12 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy matematyki, fizyki, chemii, grafiki inżynierskiej, wytrzymałości materiałów, mechaniki.
W-2Podstawowa wiedza z zakresu użytkowania oraz obsługiwania obiektów technicznych w rolnictwie i leśnictwie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych materiałów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej
C-2Zapoznanie się z właściwościami i strukturą materiałów konstrukcyjnych
C-3Kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnychh w zależności od stawianych wymagań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Specyfika materiałoznawstwa dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej1
T-W-2Struktura materiałów konstrukcyjnych stosowanych do budowy obiektów technicznych1
T-W-3Stopy żelaza z węglem i innymi pierwiastkami. Układ żelazo-węgiel3
T-W-4Wpływ składu chemicznego na własności i właściwości stopów żelaza z węglem1
T-W-5Stopy metali nieżelaznych i lekkich. Metalurgia proszków2
T-W-6Inne materiały stosowane w budowie obiektów technicznych - materiały ceramiczne (naturalne, sztuczne), szkło, tworzywa sztuczne, drewno3
T-W-7Zaliczenie przedmiotu1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.12
A-W-2Studiowanie dostępnej bibliografi.33
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego z przedmiotu11
A-W-4Konsultacje4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład konwersatoryjny.
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O14-E_W01
Student ma wiedzę z zakresu materialów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej.
ROL_1A_W14, ROL_1A_W19R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O14-E_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ze źródeł literaturowych do prawidłowej identyfikacji materiałów konstrukcyjnych oraz podejmować decyzję w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnych w zależności od wymagań
ROL_1A_U12R1A_U08InzA_U01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_O14-E_K01
Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat materiałów konstrukcyjnych, ich wpływu na środowisko naturalne oraz konieczności dalszego dokształcania
ROL_1A_K06R1A_K06InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O14-E_W01
Student ma wiedzę z zakresu materialów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat materiałów konstrukcyjnych (nie potrafi ich rozpoznać i scharakteryzować)
3,0Student ma wystarczającą wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych (potrafi je rozpoznać i scharakteryzować)
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować i podać przykłady zastosowania)
4,0Student ma ugruntowaną wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania i opisać warunki eksploatacji)
4,5Student ma szeroką wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały)
5,0Student ma dogłębną wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały, zaproponować i uzasadnić zastosowanie zamienników)

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O14-E_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ze źródeł literaturowych do prawidłowej identyfikacji materiałów konstrukcyjnych oraz podejmować decyzję w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnych w zależności od wymagań
2,0Student nie potrafi skorzystać z dostepnych źródeł literaturowych na temat materiałów konstrukcyjnych
3,0Student w stopniu wystarczajacym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji
3,5Student w stopniu podstawowym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w stopniu podstawowym)
4,0Student w stopniu dobrym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym)
4,5Student umiejętnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym i podejmuje decyzje o ich wyborze)
5,0Student swobodnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym i podejmuje decyzje o ich wyborze, podaje różne możliwe rozwiązania)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_O14-E_K01
Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat materiałów konstrukcyjnych, ich wpływu na środowisko naturalne oraz konieczności dalszego dokształcania
2,0Student nie ma świadomości posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny
3,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, nie potrafi pracować w grupie, wymaga kierowania.
3,5Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, wymaga pomocy przy rozwiazywaniu najprostszych zagadnień
4,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, wymaga pomocy przy rozwiązywaniu skomplikowanych zagadnień
4,5Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, nie wymaga pomocy przy rozwiązywaniu zagadnień, jest świadomy szybkiego rozwoju materiałów konstrukcyjnych
5,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, nie wymaga pomocy przy rozwiazywaniu skomplikowanych zagadnień, jest świadomy szybkiego rozwoju materiałów konstrukcyjnych i konieczności dokształcania

Literatura podstawowa

  1. Dobrzański L.A, Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo - materiały inżynierskie z podstawami projektowania materiałowego, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2002
  2. Rudnik S, Metaloznawstwo, PWN, Warszawa, 1998
  3. Jakubiec Wł., Malinowski J, Metrologia wielkości geometrycznych, WNT, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Blicharski M, Inżynieria powierzchni, Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa, 2009
  2. Hebda M, Procesy tarcia, smarowania i zużywania maszyn, Warszawa-Radom, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika materiałoznawstwa dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej1
T-W-2Struktura materiałów konstrukcyjnych stosowanych do budowy obiektów technicznych1
T-W-3Stopy żelaza z węglem i innymi pierwiastkami. Układ żelazo-węgiel3
T-W-4Wpływ składu chemicznego na własności i właściwości stopów żelaza z węglem1
T-W-5Stopy metali nieżelaznych i lekkich. Metalurgia proszków2
T-W-6Inne materiały stosowane w budowie obiektów technicznych - materiały ceramiczne (naturalne, sztuczne), szkło, tworzywa sztuczne, drewno3
T-W-7Zaliczenie przedmiotu1
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.12
A-W-2Studiowanie dostępnej bibliografi.33
A-W-3Przygotowanie do egzaminu pisemnego z przedmiotu11
A-W-4Konsultacje4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O14-E_W01Student ma wiedzę z zakresu materialów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W14Ma podstawową wiedzę z zakresu eksploatacji maszyn i urządzeń stosowanych w produkcji roślinnej
ROL_1A_W19Ma podstawową wiedzę z zakresu technicznych, informatycznych i inżynieryjnych uwarunkowań produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych materiałów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej
C-2Zapoznanie się z właściwościami i strukturą materiałów konstrukcyjnych
C-3Kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnychh w zależności od stawianych wymagań
Treści programoweT-W-1Specyfika materiałoznawstwa dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej
T-W-2Struktura materiałów konstrukcyjnych stosowanych do budowy obiektów technicznych
T-W-3Stopy żelaza z węglem i innymi pierwiastkami. Układ żelazo-węgiel
T-W-4Wpływ składu chemicznego na własności i właściwości stopów żelaza z węglem
T-W-5Stopy metali nieżelaznych i lekkich. Metalurgia proszków
T-W-6Inne materiały stosowane w budowie obiektów technicznych - materiały ceramiczne (naturalne, sztuczne), szkło, tworzywa sztuczne, drewno
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład konwersatoryjny.
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy na temat materiałów konstrukcyjnych (nie potrafi ich rozpoznać i scharakteryzować)
3,0Student ma wystarczającą wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych (potrafi je rozpoznać i scharakteryzować)
3,5Student ma podstawową wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować i podać przykłady zastosowania)
4,0Student ma ugruntowaną wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania i opisać warunki eksploatacji)
4,5Student ma szeroką wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały)
5,0Student ma dogłębną wiedzę na temat materiałów konstrukcyjnych i ich eksploatacji (potrafi je rozpoznać, scharakteryzować, podać przykłady zastosowania, opisać wpływ warunków eksploatacji na wybrane materiały, zaproponować i uzasadnić zastosowanie zamienników)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O14-E_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ze źródeł literaturowych do prawidłowej identyfikacji materiałów konstrukcyjnych oraz podejmować decyzję w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnych w zależności od wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U12Potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty oraz wykonywać pomiary i symulacje komputerowe oraz wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych materiałów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej
C-2Zapoznanie się z właściwościami i strukturą materiałów konstrukcyjnych
C-3Kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnychh w zależności od stawianych wymagań
Treści programoweT-W-1Specyfika materiałoznawstwa dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej
T-W-2Struktura materiałów konstrukcyjnych stosowanych do budowy obiektów technicznych
T-W-3Stopy żelaza z węglem i innymi pierwiastkami. Układ żelazo-węgiel
T-W-4Wpływ składu chemicznego na własności i właściwości stopów żelaza z węglem
T-W-5Stopy metali nieżelaznych i lekkich. Metalurgia proszków
T-W-6Inne materiały stosowane w budowie obiektów technicznych - materiały ceramiczne (naturalne, sztuczne), szkło, tworzywa sztuczne, drewno
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład konwersatoryjny.
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi skorzystać z dostepnych źródeł literaturowych na temat materiałów konstrukcyjnych
3,0Student w stopniu wystarczajacym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji
3,5Student w stopniu podstawowym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w stopniu podstawowym)
4,0Student w stopniu dobrym dobiera dostępne źródła literaturowe na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym)
4,5Student umiejętnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym i podejmuje decyzje o ich wyborze)
5,0Student swobodnie dobiera i posługuje się dostępnymi źródłami informacji na temat materiałów konstrukcyjnych i sposobów ich eksploatacji (analizuje zebrane informacje w zależnosci od wymagań stawianym materiałom konstrukcyjnym i podejmuje decyzje o ich wyborze, podaje różne możliwe rozwiązania)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_O14-E_K01Ma świadomość posiadanej wiedzy na temat materiałów konstrukcyjnych, ich wpływu na środowisko naturalne oraz konieczności dalszego dokształcania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K06Ma świadomość ryzyka, potrafi ocenić skutki podejmowanej rolniczej działalności produkcyjnej i jej wpływ na środowisko przyrodnicze
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu współczesnych materiałów konstrukcyjnych stosowanych w technice rolniczej i leśnej
C-2Zapoznanie się z właściwościami i strukturą materiałów konstrukcyjnych
C-3Kształtowanie umiejętności podejmowania decyzji w zakresie doboru optymalnych materiałów konstrukcyjnychh w zależności od stawianych wymagań
Treści programoweT-W-1Specyfika materiałoznawstwa dla rolnictwa i gospodarki żywnościowej
T-W-2Struktura materiałów konstrukcyjnych stosowanych do budowy obiektów technicznych
T-W-3Stopy żelaza z węglem i innymi pierwiastkami. Układ żelazo-węgiel
T-W-4Wpływ składu chemicznego na własności i właściwości stopów żelaza z węglem
T-W-5Stopy metali nieżelaznych i lekkich. Metalurgia proszków
T-W-6Inne materiały stosowane w budowie obiektów technicznych - materiały ceramiczne (naturalne, sztuczne), szkło, tworzywa sztuczne, drewno
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład konwersatoryjny.
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne na zasadach pytań zamkniętych i otwartych.
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny
3,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, nie potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, nie potrafi pracować w grupie, wymaga kierowania.
3,5Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, wymaga pomocy przy rozwiazywaniu najprostszych zagadnień
4,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, wymaga pomocy przy rozwiązywaniu skomplikowanych zagadnień
4,5Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, nie wymaga pomocy przy rozwiązywaniu zagadnień, jest świadomy szybkiego rozwoju materiałów konstrukcyjnych
5,0Student ma świadomość posiadanej wiedzy i umiejętności na temat materiałów konstrukcyjnych i ich wpływu na środowisko naturalne, potrafi działać i myśleć w sposób kreatywny, pracuje w grupie, nie wymaga pomocy przy rozwiazywaniu skomplikowanych zagadnień, jest świadomy szybkiego rozwoju materiałów konstrukcyjnych i konieczności dokształcania