Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 16 3,50,44zaliczenie
wykładyW2 8 1,50,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu geometrii euklidesowej oraz podstawowa umiejętność obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie normalizacji dotyczącej wykonywania rysunków technicznych, nabycie umiejetności czytania rysunków technicznych, opanowanie umiejętności odręcznego wykonywania rysunków oraz z zastosowaniem programu komputerowego
C-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
C-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
C-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
C-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych1
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje3
T-L-3rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-5wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD8
16
wykłady
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym1
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne2
T-W-3elementy rysunku budowlanego1
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny2
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania74
A-L-3konsultacje15
105
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2przygotowanie do wykładów5
A-W-3przygotowanie do sprawdzianu28
A-W-4konsultacje4
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
M-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_A06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
ROL_1A_W19InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_A06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
ROL_1A_U09InzA_U08C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2S-2, S-4
ROL_1A_A06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
ROL_1A_U09InzA_U08C-5T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-2S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_A06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
ROL_1A_K03, ROL_1A_K02R1A_K02, R1A_K03C-6T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_A06_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_A06_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
ROL_1A_A06_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_A06_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy

Literatura podstawowa

  1. Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011, 2
  2. Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
  3. Andrzej Pikoń, AutoCAD 2002 PL, Helion, Gliwice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. www.cad.pl
  2. Bartosz Czarnecki, Rysunek techniczny i planistyczny, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2003, 2
  3. Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 4049:1999, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych1
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje3
T-L-3rysunek wykonawczy obiektu2
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego2
T-L-5wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD8
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym1
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne2
T-W-3elementy rysunku budowlanego1
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny2
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji2
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania74
A-L-3konsultacje15
105
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach8
A-W-2przygotowanie do wykładów5
A-W-3przygotowanie do sprawdzianu28
A-W-4konsultacje4
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_A06_W01poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W19Ma podstawową wiedzę z zakresu technicznych, informatycznych i inżynieryjnych uwarunkowań produkcji rolniczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne
T-W-3elementy rysunku budowlanego
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_A06_U01umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U09Potrafi zaprojektować proste urządzenie techniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-4opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
Treści programoweT-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje
T-L-3rysunek wykonawczy obiektu
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-L-5wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne
T-W-3elementy rysunku budowlanego
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_A06_U02poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U09Potrafi zaprojektować proste urządzenie techniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-5poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Treści programoweT-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje
T-L-3rysunek wykonawczy obiektu
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-L-5wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne
T-W-3elementy rysunku budowlanego
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_A06_K01świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
ROL_1A_K02Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-6wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji
Treści programoweT-L-1kreślenie konstrukcji geometrycznych
T-L-2przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania prostokątnego - widoki, przekroje
T-L-3rysunek wykonawczy obiektu
T-L-4przedstawianie obiektu z zastosowaniem rzutowania aksonometrycznego
T-L-5wkonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje, rzutowanie aksonometryczne
T-W-3elementy rysunku budowlanego
T-W-4zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-5komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy