Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z sadownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z sadownictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu sadownictwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z europejskim i światowym sadownictwem. |
C-2 | Zapoznanie studenta z najnowszymi trendami i technologiami w sadownictwie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Perspektywiczne gatunki roślin sadowniczych wprowadzanie do produkcji w Polsce i na Świecie. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nowe trendy i technologia upraw sadowniczych. | 10 |
T-W-2 | Sadownictwo krajów Europy Środkowowschodniej, Zachodniej i Południowej na przykładzie wybranych krajów. Sadownictwo Światowe na przykładzie wybranych krajów ( USA, Chiny, RPA, Nowa Zelandia, Australia, Chile, Argentyna, Brazylia). | 15 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 10 |
A-A-2 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | konsultacje | 10 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C13_W01 Zna najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych. | OG_2A_W03, OG_2A_W10 | R2A_W01, R2A_W04 | — | C-2 | T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
OG_2A_C13_W02 Ma wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego. | OG_2A_W03 | R2A_W04 | — | C-1 | T-W-1 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-1 |
OG_2A_C13_W03 Zna nowo wprowadzane do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze. | OG_2A_W10 | R2A_W01 | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-W-1 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C13_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy najnowszych z informacji dotyczących upraw sadowniczych. | OG_2A_U01, OG_2A_U03, OG_2A_U06 | R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U07 | C-1, C-2 | T-W-1 | M-3, M-2, M-4, M-1 | S-1 |
OG_2A_C13_U02 Potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie. | OG_2A_U03, OG_2A_U04, OG_2A_U06 | R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07 | InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U07 | C-2 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-3, M-2, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_C13_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | OG_2A_K03 | R2A_K05 | InzA2_K01 | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-1 | M-4, M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C13_W01 Zna najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych. | 2,0 | student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki |
3,0 | student ma podstawową wiedzę na temat najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych | |
3,5 | student zna większość najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę dotyczącą najnowszych trendów i technologii upraw sadowniczych | |
4,5 | student dobrze zna i jest w stanie wykorzystać w praktyce najnowsze trendy i technologie upraw sadowniczych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, potrafi samodzielnie wykorzystać ją w praktyce | |
OG_2A_C13_W02 Ma wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego. | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student w stopniu podstawowym opanował wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego | |
3,5 | student ma wiedzę na temat sadownictwa europejskiego i światowego | |
4,0 | student ma wiedzę na dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego | |
4,5 | student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, jest dobrze zorientowany w najważniejszych trendach sadownictwa europejskiego i światowego | |
5,0 | student ma wiedzę na bradzo dobrym poziomie na temat sadownictwa europejskiego i światowego | |
OG_2A_C13_W03 Zna nowo wprowadzane do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze. | 2,0 | student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym |
3,0 | student potrafi wymienić nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze | |
3,5 | student potrafi wymienić oraz ogólnie opisać nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze | |
4,0 | student opanował wiedzę na dobrym poziomie, potrafi dobrze opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze | |
4,5 | student potrafi szczegółowo opisać i scharakteryzować nowo wprowadzone do produkcji w Polsce i na Świecie gatunki sadownicze, zna ich agrotechnikę | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę z omawianego zakresu, umie wykorzystać wiedzę dotyczącą nowo wprowadzonych do produkcji w Polsce i na Świecie gatunków sadowniczych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C13_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania i analizy najnowszych z informacji dotyczących upraw sadowniczych. | 2,0 | student nie opanował tematyki zajęć w stopniu podstawowym |
3,0 | student opanował w stopniu podstawowym umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych | |
3,5 | student ma umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych | |
4,0 | student dobrze opanował umiejętność wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych | |
4,5 | student opanował umiejętność na dobrym poziomie i wykorzystuje ją dla wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował umiejętność z omawianego zakresu wyszukiwania i analizowania najnowszych informacji z upraw sadowniczych | |
OG_2A_C13_U02 Potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie. | 2,0 | student nie opanował umiejętności z zakresu tematu w stopniu podstawowym |
3,0 | student w stopniu podstawowym potrafi planować i wdrażać nowe technologie w sadownictwie | |
3,5 | student opanował umiejętność planowania i wdrażania nowych technologii w sadownictwie | |
4,0 | student opanował w dobrym stopniu planowanie i wdrażanie nowych technologii w sadownictwie | |
4,5 | student potrafi dobrze planować i samodzielnie wdrażać nowe technologie w sadownictwie | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu, w sposób umiejętny potrafi wdrażać nowe technologie w sadownictwie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_C13_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
3,5 | student potrafi określić odpowiednio priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
4,0 | student dobrze określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
4,5 | student dobrze i świadomie określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
5,0 | student bardzo dobrze i samodzielnie potrafi określić priorytety służące do realizacji zamierzonego celu |
Literatura podstawowa
- PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
- REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
- ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Hasło Ogrodnicze, Sad Nowoczesny, 2012