Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (N1)

Sylabus przedmiotu Biochemia gleb:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Biochemia gleb
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Biochemii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Smolik <Beata.Smolik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 8 1,00,38zaliczenie
wykładyW4 10 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawowe wiadomości z biochemii ogólnej, enzymologii i gleboznawstwa
W-2Student zna podstawowe procesy fizjologiczne oraz mechanizmy ich regulacji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada umiejętność opisu znaczenia procesów biochemicznych zachodzących w glebie w krążeniu pierwiastków w środowisku
C-2Student ma zdolność interpretacji wyników testów enzymatycznych w ocenie wpływu różnych ksenobiotyków na środowisko glebowe
C-3Student ma umiejętność posługiwania się podstawowymi metodami oznaczania aktywności enzymatycznej gleb
C-4Student rozumie znaczenie drobnoustrojów i wydzialanych przez nie enzymów w kształtowaniu żyzności gleby

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zawartość kwasów nukleinowych w glebach zanieczyszczonych metalami ciężkimi2
T-A-2Wpływ substancji ropopochodnych na aktywność oksydazy o-difenolowej w glebie2
T-A-3Wpływ zasolenia na aktywność ureazy w glebie2
T-A-4Znaczenie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego - prezentacje studentów2
8
wykłady
T-W-1Gleba jako środowisko życia i aktywności organizmów. Organizmy glebowe. Badania biochemiczne gleb2
T-W-2Występowanie i rozmieszczenie organizmów glebowych. Cykl krążenia węgla i glebowa substancja organiczna2
T-W-3Obieg glebowej substancji organicznej2
T-W-4Metabolizm azotu w glebie. Przemiany fosforu w glebie. Przemiany siarki w glebie. Mikrobiologiczne przemiany metali2
T-W-5Bioremediacja gleb zanieczyszczonych ksenobiotykami. Podatność na biodegradację2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie konspektów do ćwiczeń audytoryjnych12
A-A-3Przygotowanie prezentacji zaliczającej ćwiczenia10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury20
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia pisemnego przedmiotu20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacje multimedialne w zakresie merytorycznych treści przedmiotu
M-2Praca grupowa na bazie otrzymanych wyników oraz właściwa ich interpretacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie konspektów ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Prezentacje przygotowane przez studentów
S-3Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_O06-2_W01
Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
OS_1A_W08, OS_1A_W05R1A_W01, R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-A-3, T-A-4, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_O06-2_U01
Student posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
OS_1A_U09, OS_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U07InzA_U02, InzA_U04C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_O06-2_K01
Student potrafii współpracować w grupie oraz świadomie dokonuje podziału pracy w interpretacji otrzymanych wyników
OS_1A_K01R1A_K01, R1A_K04, R1A_K06, R1A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_O06-2_W01
Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
2,0Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
3,0Student w nieznacznym stopniu zna zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
3,5Student w stopniu podstawowym zna zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
4,0Student w bardzo dobrym stopniu zna i w większości rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi ogólnie scharakteryzować testy enzymatyczne stosowane w ocenie jakości środowiska glebowego
4,5Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi ogólnie omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
5,0Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi szczegółowo omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_O06-2_U01
Student posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
2,0Student nie umie posługiwać się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb
3,0Student nie umie posługiwać się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb
3,5Student w miarę sprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz ogólnie umie wykorzystywać testy enzymatyczne w ocenie jakości gleby
4,0Student sprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz potrafi wykorzystywać testy enzymatyczne w ocenie jakości gleby
4,5Student dobrze posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz w zadowalający sposób wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
5,0Student bardzo dobrze posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_O06-2_K01
Student potrafii współpracować w grupie oraz świadomie dokonuje podziału pracy w interpretacji otrzymanych wyników
2,0Student nie potrafi pracować w zespole
3,0Student w nieznacznym stopniu potrafi pracować w zespole badawczym
3,5Student w podstawowym stopniu potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje umiarkowaną umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
4,0Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje podstawową umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
4,5Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje dobrą umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
5,0Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje bardzo dobrą umiejętność podziału pracy przy analizie wyników

Literatura podstawowa

  1. Paul E.A., Clark F.E., Mikrobiologia i biochemia gleb, Wyd. UMC-S, Lublin, 2000
  2. Trojanowski J., Przemiany substancji organiczych w glebie, PWRiL, Warszawa, 1973
  3. van Loon G.W., Duffy S.J., Chemia środowiska, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Różański L., Przemiany pestycydów w organizmach żywych i środowisku, Agra-Enviro Lab, Poznań-Gdańsk, 1998
  2. Biziuk M., Pestycydy. Występowanie, oznaczanie i unieszkodliwianie, WNT, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zawartość kwasów nukleinowych w glebach zanieczyszczonych metalami ciężkimi2
T-A-2Wpływ substancji ropopochodnych na aktywność oksydazy o-difenolowej w glebie2
T-A-3Wpływ zasolenia na aktywność ureazy w glebie2
T-A-4Znaczenie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego - prezentacje studentów2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Gleba jako środowisko życia i aktywności organizmów. Organizmy glebowe. Badania biochemiczne gleb2
T-W-2Występowanie i rozmieszczenie organizmów glebowych. Cykl krążenia węgla i glebowa substancja organiczna2
T-W-3Obieg glebowej substancji organicznej2
T-W-4Metabolizm azotu w glebie. Przemiany fosforu w glebie. Przemiany siarki w glebie. Mikrobiologiczne przemiany metali2
T-W-5Bioremediacja gleb zanieczyszczonych ksenobiotykami. Podatność na biodegradację2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie konspektów do ćwiczeń audytoryjnych12
A-A-3Przygotowanie prezentacji zaliczającej ćwiczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje10
A-W-3Czytanie wskazanej literatury20
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia pisemnego przedmiotu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_O06-2_W01Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_W08Ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego, zna zasady zrównoważonego użytkowania środowiska z uwzględnieniem dbałości o różnorodność biologiczną oraz ma wiedzę o zagrożeniach środowiska przyrodniczego. Zna typowe technologie inżynierskie w zakresie ochrony i kształtowania środowiska.
OS_1A_W05Identyfikuje zjawiska oraz fizyczne i chemiczne procesy zachodzące w biosferze. Zna podstawy techniki kształtowania środowiska. Zna podstawowy cykl życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych związanych z ochroną i kształtowaniem środowiska.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student posiada umiejętność opisu znaczenia procesów biochemicznych zachodzących w glebie w krążeniu pierwiastków w środowisku
C-2Student ma zdolność interpretacji wyników testów enzymatycznych w ocenie wpływu różnych ksenobiotyków na środowisko glebowe
C-3Student ma umiejętność posługiwania się podstawowymi metodami oznaczania aktywności enzymatycznej gleb
C-4Student rozumie znaczenie drobnoustrojów i wydzialanych przez nie enzymów w kształtowaniu żyzności gleby
Treści programoweT-W-1Gleba jako środowisko życia i aktywności organizmów. Organizmy glebowe. Badania biochemiczne gleb
T-A-1Zawartość kwasów nukleinowych w glebach zanieczyszczonych metalami ciężkimi
T-A-2Wpływ substancji ropopochodnych na aktywność oksydazy o-difenolowej w glebie
T-W-2Występowanie i rozmieszczenie organizmów glebowych. Cykl krążenia węgla i glebowa substancja organiczna
T-A-3Wpływ zasolenia na aktywność ureazy w glebie
T-A-4Znaczenie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego - prezentacje studentów
T-W-3Obieg glebowej substancji organicznej
T-W-4Metabolizm azotu w glebie. Przemiany fosforu w glebie. Przemiany siarki w glebie. Mikrobiologiczne przemiany metali
T-W-5Bioremediacja gleb zanieczyszczonych ksenobiotykami. Podatność na biodegradację
Metody nauczaniaM-1Prezentacje multimedialne w zakresie merytorycznych treści przedmiotu
M-2Praca grupowa na bazie otrzymanych wyników oraz właściwa ich interpretacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie konspektów ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Prezentacje przygotowane przez studentów
S-3Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
3,0Student w nieznacznym stopniu zna zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
3,5Student w stopniu podstawowym zna zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie
4,0Student w bardzo dobrym stopniu zna i w większości rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi ogólnie scharakteryzować testy enzymatyczne stosowane w ocenie jakości środowiska glebowego
4,5Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi ogólnie omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
5,0Student zna i rozumie zagadnienia związane z procesami biochemicznymi zachodzącymi w glebie oraz potrafi szczegółowo omówić wykorzystanie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_O06-2_U01Student posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_U09Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych. Potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich, potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić — zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi.
OS_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich, posiada umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Student ma zdolność interpretacji wyników testów enzymatycznych w ocenie wpływu różnych ksenobiotyków na środowisko glebowe
C-3Student ma umiejętność posługiwania się podstawowymi metodami oznaczania aktywności enzymatycznej gleb
C-4Student rozumie znaczenie drobnoustrojów i wydzialanych przez nie enzymów w kształtowaniu żyzności gleby
Treści programoweT-A-1Zawartość kwasów nukleinowych w glebach zanieczyszczonych metalami ciężkimi
T-A-2Wpływ substancji ropopochodnych na aktywność oksydazy o-difenolowej w glebie
T-A-3Wpływ zasolenia na aktywność ureazy w glebie
T-A-4Znaczenie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego - prezentacje studentów
Metody nauczaniaM-1Prezentacje multimedialne w zakresie merytorycznych treści przedmiotu
M-2Praca grupowa na bazie otrzymanych wyników oraz właściwa ich interpretacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie konspektów ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Prezentacje przygotowane przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie posługiwać się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb
3,0Student nie umie posługiwać się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb
3,5Student w miarę sprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz ogólnie umie wykorzystywać testy enzymatyczne w ocenie jakości gleby
4,0Student sprawnie posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz potrafi wykorzystywać testy enzymatyczne w ocenie jakości gleby
4,5Student dobrze posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz w zadowalający sposób wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
5,0Student bardzo dobrze posługuje się podstawowymi pojęciami związanymi z biochemią gleb oraz wykorzystuje testy enzymatyczne w ocenie oddziaływania ksenobiotyków na środowisko
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_O06-2_K01Student potrafii współpracować w grupie oraz świadomie dokonuje podziału pracy w interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_K01Ma świadomość ciągłego rozwoju nauk biologicznych i chemicznych oraz wynikającą z tego potrzebę uczenia się przez całe życie. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i chętnie doskonali umiejętności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Student posiada umiejętność opisu znaczenia procesów biochemicznych zachodzących w glebie w krążeniu pierwiastków w środowisku
C-2Student ma zdolność interpretacji wyników testów enzymatycznych w ocenie wpływu różnych ksenobiotyków na środowisko glebowe
C-3Student ma umiejętność posługiwania się podstawowymi metodami oznaczania aktywności enzymatycznej gleb
C-4Student rozumie znaczenie drobnoustrojów i wydzialanych przez nie enzymów w kształtowaniu żyzności gleby
Treści programoweT-A-1Zawartość kwasów nukleinowych w glebach zanieczyszczonych metalami ciężkimi
T-A-2Wpływ substancji ropopochodnych na aktywność oksydazy o-difenolowej w glebie
T-A-3Wpływ zasolenia na aktywność ureazy w glebie
T-A-4Znaczenie testów enzymatycznych w ocenie jakości środowiska glebowego - prezentacje studentów
Metody nauczaniaM-1Prezentacje multimedialne w zakresie merytorycznych treści przedmiotu
M-2Praca grupowa na bazie otrzymanych wyników oraz właściwa ich interpretacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie konspektów ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Prezentacje przygotowane przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w zespole
3,0Student w nieznacznym stopniu potrafi pracować w zespole badawczym
3,5Student w podstawowym stopniu potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje umiarkowaną umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
4,0Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje podstawową umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
4,5Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje dobrą umiejętność podziału pracy przy analizie wyników
5,0Student potrafi pracować w zespole badawczym i wykazuje bardzo dobrą umiejętność podziału pracy przy analizie wyników