Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Konstrukcje architektoniczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje architektoniczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana wiedza z zakresu podstaw rysunku technicznego.
W-2Wymagana podstawowa wiedza o materiałach budowlanych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Drewniano1
T-W-2Beton1
T-W-3Stal1
T-W-4Kruszywa1
T-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika11
15
wykłady
T-W-1Projekt mostka, mola6
T-W-2Projekt oczka wodnego6
T-W-3Projekt altany6
T-W-4Projekt pergoli, trejaża6
T-W-5Projekt śmietnika6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie prac (praca własna)15
30
wykłady
A-W-1Przygotowanie projektów30
A-W-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własnastudenta)30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
M-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
AK_1A_W04T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-1S-2
AK_1A_C10_W06
W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych potrafi przygotować projekt budowlany do zleconego zadania.
AK_1A_W06T1A_W02InzA_W05C-1T-W-5M-1S-1
AK_1A_C10_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student w zakresie podstawowym potrafi dokonać wyboru materiału oraz potrafi pozyskiwać informacjie na temat nowych technologi . Potrafi dostosować się do nowych tendencji w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W07T1A_W05, T1A_W10InzA_W05C-1T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_U05
W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od fazy projektowej sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany lub projekt wykonawczy.
AK_1A_U05A1_U21, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-5M-1S-1
AK_1A_C10_U06
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student potrafi zastosować podstawowe zasady projektowania o różnej funkcji z doborem odpowiednich materiałów.
AK_1A_U06T1A_U07, T1A_U08, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-1S-2
AK_1A_C10_U09
W wyniku przeprowadzonych zajeć student analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
AK_1A_U09T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05C-2T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nabierze umiejętności twórczego myślenia do projektowania przestrzeni stosując odpowiednie materiały budowlane.
AK_1A_K01A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-2, C-1T-W-5M-1, M-2S-2, S-1
AK_1A_C10_K10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy pewność i umiejętność korzystania z przepisów formalno - prawnych do samodzielnego projektowania małej architektury oraz być osobą kompetentną do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
AK_1A_K10R1A_K03, R1A_K04, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C10_K11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności wspópracy z : architektem, konstruktorem, instalatorem od branży sanitarnej, elektrycznej.
AK_1A_K11A1_K03, A1_K05, R1A_K02, R1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2T-W-5M-2, M-1S-2, S-1
AK_1A_C10_K12
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość potrzeby dalszego samoksztaucenia w celu doskonalenia własnych umiejętności w kożystaniu z nowych technologii zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
AK_1A_K12A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01C-2, C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_W04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
2,0Student nie potrafi dokonać doboru materiaów budowlanych dla konkretnego zadania małej architektury.
3,0Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych bez umiejętności ich efektywnej analizy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych z umiejętnością ich analizy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy pod względem technicznym i estetycznym. Potrafi równiez prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
AK_1A_C10_W06
W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych potrafi przygotować projekt budowlany do zleconego zadania.
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowej dokumentacji projektowej dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi sporządzić podstawowa dokumentację projektową dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi sporzadzić szczegółową dokumentację projektową zgodnie z obowiazujacymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporządzić dodatkową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporzadzić dokumętację szczegółową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury wraz z jej estetycznym wygladem.
AK_1A_C10_W07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student w zakresie podstawowym potrafi dokonać wyboru materiału oraz potrafi pozyskiwać informacjie na temat nowych technologi . Potrafi dostosować się do nowych tendencji w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
2,0Student nie zna podstawowych właściwości materiałów budowlanych i ich przeznaczenia do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student orientuje sie w podstawowych materiałach budowlanych i potrafi dostosować je do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych oraz potrafi dostosować nowe technologie do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii w zakresie materiałów budowlanych potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii oraz potrafi dostosowac się do nowych trędów dla rozwiązań w konkretnym zadaniu konstrukcyjnym małej architektury . Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_U05
W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od fazy projektowej sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany lub projekt wykonawczy.
2,0Student nie potrafi zastosować rozwiazań konstrukcyjnych w odpowiedniej skali nie zachowuje zasad kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Nie potrafi wykonac projektu koncepcyjnego.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostosować rozwiązania konstrukcyjne zachowując skalę i zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projek koncepcyjny
3,5Student potrafi dostosować rozwiazania konstrukcyjne zachowujac skale i zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi dyskutować na poziomie podstawowym na temat swojej pracy potrafi wykonać projekt koncepcyjny.
4,0Student dokonuje prawidłowych rozwiązań konstrukcyjnych dostosowując skalę zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany.
4,5Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowujac skalę , zachowuje zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.
5,0Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowuje skalę , zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny, budowlany, wykonawczy. Potrafi również prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach.
AK_1A_C10_U06
W wyniku przeprowadzonych zajęć Student potrafi zastosować podstawowe zasady projektowania o różnej funkcji z doborem odpowiednich materiałów.
2,0Student nie potrafi zastosować materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla róznych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
3,5Student potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusje na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych.
4,5Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych jak i na temat ich zastosowania do konkretnych zadań.
5,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych, jak i na tematy ich zastosowania do konkretnych zadań oraz estetycznego wygladu.
AK_1A_C10_U09
W wyniku przeprowadzonych zajeć student analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi przeprowadzić dostatecznie analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury, używając standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
4,0Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciy standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję .
4,5Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusje i przeprowadzic analize swoich wyborów.
5,0Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użuciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję i przeprowadzić analizę swoich wyborów oraz potrafi udowodnić słuszność wyboru.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C10_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nabierze umiejętności twórczego myślenia do projektowania przestrzeni stosując odpowiednie materiały budowlane.
2,0Student nie ma umiejętności wykonywania analizy terenu i nie potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nie ma umiejętności twórczego myślenia.
3,0Student dostatecznie ma umiejetności wykonywania analizy terenu potrafi wyodrebnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myslenia.
3,5Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia.
4,0Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy.
4,5Student nie tylko ma umiejętności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykorzystując do tego inne przykłady.
5,0Student nie tylko ma umiejetności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejetność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykożystując do tego z przekonaniem inne przykłady
AK_1A_C10_K10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy pewność i umiejętność korzystania z przepisów formalno - prawnych do samodzielnego projektowania małej architektury oraz być osobą kompetentną do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
2,0Student nie potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych nie potrafi współpracować z branżami, nie potrafi nadzoeować własnych projektów.
3,0Student dostatecznie potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżyami, jak i dostatecznie nadzorować własny projekt.
3,5Student potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt.
4,0Student potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzoować własny projekt dokonując dobrych wyborów w kwestii realizacji projektu.
4,5Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych wyborów w kwestii realizacji projektu.
5,0Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych uwag i wyborów w kwestii realizacji projektu.
AK_1A_C10_K11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności wspópracy z : architektem, konstruktorem, instalatorem od branży sanitarnej, elektrycznej.
2,0Student nie posiada umiejetnosci współpracy z branżami.
3,0Student posiada dostateczną umiejętność współpracy z branżami.
3,5Stydent współpracuje z branżami.
4,0Student współpracuje z branzami, również prowadzi z nimi dyskusje.
4,5Student nie tylko współpracuje z branżami, również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiazuje wspólnie problematyczne kwestie.
5,0Student nie tylko współpracuje z branżamia również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiązuje wspólnie problematyczne kwestie proponuje odpowiednio logiczne rozwiązania.
AK_1A_C10_K12
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość potrzeby dalszego samoksztaucenia w celu doskonalenia własnych umiejętności w kożystaniu z nowych technologii zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
2,0Student nie ma świadomosci samokształcenia i poznawania nowych technologii.
3,0Student ma dostateczna świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii.
3,5Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii.
4,0Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrażać do swoich projektowych rozwiazań.
4,5Student nie tylko ma świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiązań, również potrafi na ten temat dyskutować.
5,0Student nie tylko ma świadomość samoksztaucenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiazań, również potrafi na ten temat dyskutowac, jak również rospatruje je pod wzgledem estetycznym i praktycznym.

Literatura podstawowa

  1. Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego, Arkady, 2006
  2. Skowroński W., Miśniakiewicz E., Rysunek techniczny budowlany, Arkady, 2006
  3. Markiewicz, Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, 2006
  4. Polskie Normy Budowlane, 2011
  5. Kosmala M., Materiały budowlane w architekturze krajobrazu., SGGW, 1994
  6. Bartosiewicz A., Urządzenie terenów zieleni - podręcznik dla techników, WsiP., 2004
  7. Borcz Z., Elementy projektowania zieleni., Wydawnictwo Akademii Rolniczej we Wrocławiu, Wrocław, 2000
  8. Siwiec A. Pokorski J., Kształtowanie terenów zieleni., WSiP, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Majerowski, Kamień naturalny w kompozycjach ogrodowych, Multico, Warszawa, 2004
  2. Nawierzchnie w ogrodzie. Poradnik z cyklu "Zrób to sam", Solis, 2011
  3. Breschke J., Altany, pergole, pawilony ogrodowe, Mulico, 2011
  4. Brookes J., Projektowanie ogrodów, WiŻ, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Drewniano1
T-W-2Beton1
T-W-3Stal1
T-W-4Kruszywa1
T-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika11
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projekt mostka, mola6
T-W-2Projekt oczka wodnego6
T-W-3Projekt altany6
T-W-4Projekt pergoli, trejaża6
T-W-5Projekt śmietnika6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie prac (praca własna)15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie projektów30
A-W-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własnastudenta)30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_W04W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w architekturze krajobrazu. Potrafi dokonywać wyboru materiału do poszczególnych zadań konstrukcyjnych pod względem właściwości danego materiału oraz estetyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-2Beton
T-W-4Kruszywa
T-W-3Stal
T-W-1Drewniano
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać doboru materiaów budowlanych dla konkretnego zadania małej architektury.
3,0Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych bez umiejętności ich efektywnej analizy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student dokonuje prawidłowy dobór materiałów budowlanych z umiejętnością ich analizy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiązania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi dokonać prawidłowy wybór materiałów budowlanych ale również dokonuje ich analizy pod względem technicznym i estetycznym. Potrafi równiez prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach oraz oszacować błędy dla rozwiazania konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_W06W wyniku przeprowadzonych zajeć student zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych potrafi przygotować projekt budowlany do zleconego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić podstawowej dokumentacji projektowej dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi sporządzić podstawowa dokumentację projektową dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi sporzadzić szczegółową dokumentację projektową zgodnie z obowiazujacymi przepisami dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporządzić dodatkową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student nie tylko potrafi sporządzić dokumentację projektową zgodnie z obowiazującymi przepisami. Potrafi również sporzadzić dokumętację szczegółową dokumentację rozwiązań detali konstrukcyjnych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury wraz z jej estetycznym wygladem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_W07W wyniku przeprowadzonych zajęć student w zakresie podstawowym potrafi dokonać wyboru materiału oraz potrafi pozyskiwać informacjie na temat nowych technologi . Potrafi dostosować się do nowych tendencji w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-2Beton
T-W-4Kruszywa
T-W-1Drewniano
T-W-3Stal
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych właściwości materiałów budowlanych i ich przeznaczenia do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student orientuje sie w podstawowych materiałach budowlanych i potrafi dostosować je do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać wyboru materiałów budowlanych oraz potrafi dostosować nowe technologie do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
4,5Student nie tylko potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii w zakresie materiałów budowlanych potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
5,0Student potrafi dokonać wyboru nowoczesnych technologii oraz potrafi dostosowac się do nowych trędów dla rozwiązań w konkretnym zadaniu konstrukcyjnym małej architektury . Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_U05W wyniku przeprowadzonych zajeć student praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali . Potrafi w zależności od fazy projektowej sporządzić projekt koncepcyjny, projekt budowlany lub projekt wykonawczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować rozwiazań konstrukcyjnych w odpowiedniej skali nie zachowuje zasad kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Nie potrafi wykonac projektu koncepcyjnego.
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym dostosować rozwiązania konstrukcyjne zachowując skalę i zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projek koncepcyjny
3,5Student potrafi dostosować rozwiazania konstrukcyjne zachowujac skale i zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi dyskutować na poziomie podstawowym na temat swojej pracy potrafi wykonać projekt koncepcyjny.
4,0Student dokonuje prawidłowych rozwiązań konstrukcyjnych dostosowując skalę zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury. Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany.
4,5Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowujac skalę , zachowuje zasady ksztautowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny i budowlany. Potrafi również prowadzić dyskusję o dokonanych wyborach.
5,0Student dokonuje prawidłowych rozwiazań konstrukcyjnych dostosowuje skalę , zachowuje zasady kształtowania form przestrzennych dla konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury . Potrafi wykonać projekt koncepcyjny, budowlany, wykonawczy. Potrafi również prowadzic dyskusję o dokonanych wyborach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_U06W wyniku przeprowadzonych zajęć Student potrafi zastosować podstawowe zasady projektowania o różnej funkcji z doborem odpowiednich materiałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Projekt mostka, mola
T-W-5Projekt śmietnika
T-W-2Projekt oczka wodnego
T-W-4Projekt pergoli, trejaża
T-W-3Projekt altany
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować materiałów budowlanych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student w stopniu podstawowym potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla róznych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
3,5Student potrafi dokonac wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury.
4,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowujac zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusje na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych.
4,5Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych jak i na temat ich zastosowania do konkretnych zadań.
5,0Student potrafi dokonać nie tylko wyboru materiałów budowlanych zachowując zasady sztuki budowlanej dla różnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Potrafi również prowadzić dyskusję na konkretne tematy z dziedziny materiałów budowlanych, jak i na tematy ich zastosowania do konkretnych zadań oraz estetycznego wygladu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_U09W wyniku przeprowadzonych zajeć student analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,0Student potrafi przeprowadzić dostatecznie analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury.
3,5Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych do konkretnego zadania konstrukcyjnego małej architektury, używając standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
4,0Student potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciy standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję .
4,5Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusje i przeprowadzic analize swoich wyborów.
5,0Student nie tylko potrafi przeprowadzić analizę uwarunkowań sytuacyjno przestrzennych przy użuciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu dla konkretnych zadań konstrukcyjnych małej architektury. Ponadto student potrafi prowadzić dyskusję i przeprowadzić analizę swoich wyborów oraz potrafi udowodnić słuszność wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętność wykonywania analizy terenu oraz będzie potrafił wyodrębniać w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nabierze umiejętności twórczego myślenia do projektowania przestrzeni stosując odpowiednie materiały budowlane.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
C-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
M-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejętności wykonywania analizy terenu i nie potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu. Nie ma umiejętności twórczego myślenia.
3,0Student dostatecznie ma umiejetności wykonywania analizy terenu potrafi wyodrebnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myslenia.
3,5Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia.
4,0Student ma umiejętność wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy.
4,5Student nie tylko ma umiejętności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejętność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykorzystując do tego inne przykłady.
5,0Student nie tylko ma umiejetności wykonywania analizy terenu i potrafi wyodrębnić w nim zależności, które wpływają na estetyczne otoczenie krajobrazu oraz ma umiejetność twórczego myślenia oraz potrafi prowadzić dyskusję na w/w tematy wykożystując do tego z przekonaniem inne przykłady
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_K10W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy pewność i umiejętność korzystania z przepisów formalno - prawnych do samodzielnego projektowania małej architektury oraz być osobą kompetentną do współpracy z branżami, jak również do nadzorowania własnych projektów na etapie wykonawczym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K10ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-3Projekt altany
T-W-5Projekt śmietnika
T-W-1Projekt mostka, mola
T-W-4Projekt pergoli, trejaża
T-W-2Projekt oczka wodnego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
M-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych nie potrafi współpracować z branżami, nie potrafi nadzoeować własnych projektów.
3,0Student dostatecznie potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżyami, jak i dostatecznie nadzorować własny projekt.
3,5Student potrafi korzystać z przepisów formalno-prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt.
4,0Student potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzoować własny projekt dokonując dobrych wyborów w kwestii realizacji projektu.
4,5Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych wyborów w kwestii realizacji projektu.
5,0Student nie tylko potrafi korzystać z przepisów formalno - prawnych oraz współpracować z branżami, jak i nadzorować własny projekt dokonując celnych uwag i wyborów w kwestii realizacji projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_K11W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie umiejętności wspópracy z : architektem, konstruktorem, instalatorem od branży sanitarnej, elektrycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
A1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
C-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
Treści programoweT-W-5Zasady projektowania elementów konstrukcyjnych: mastka, mola, oczka wodnego, altany, pergoli, trejaża, śmietnika
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
M-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejetnosci współpracy z branżami.
3,0Student posiada dostateczną umiejętność współpracy z branżami.
3,5Stydent współpracuje z branżami.
4,0Student współpracuje z branzami, również prowadzi z nimi dyskusje.
4,5Student nie tylko współpracuje z branżami, również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiazuje wspólnie problematyczne kwestie.
5,0Student nie tylko współpracuje z branżamia również prowadzi z nimi dyskusję i rozwiązuje wspólnie problematyczne kwestie proponuje odpowiednio logiczne rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C10_K12W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość potrzeby dalszego samoksztaucenia w celu doskonalenia własnych umiejętności w kożystaniu z nowych technologii zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Opanowanie wiedzy teoretycznej w zakresie konstruowania prostych elementów małej architektury wraz z prawidłowym doborem materiałów budowlanych.
C-1Opanowanie umiejętności rysowania rysunkiem technicznym rzutów, przekrojów elementów konstrukcyjnych małej architektury.
Treści programoweT-W-3Stal
T-W-2Beton
T-W-1Drewniano
T-W-4Kruszywa
Metody nauczaniaM-1Metody podające: - wykłady informacyjne - wykłady objaśniajace i wyjaśniajace Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów Dla poszczególnych zadań takich jak: projekt mostku lub mola przy stawie, projekt oczka wodnego, projekt altany, projekt pergoli lub trejaża, projekt śmietnika. Korekta wykonanych rysunków przez prowadzacego.
M-2Metody podające - wykłady informacyjne - wykłady objaśniające i wyjaśniające Metody problemowe - klasyczne metody problemowe Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena formująca wyboru materiałów budowlanych do odpowiednich zadań pod względem technicznym i obowiązujących norm budowlanych.
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca dotyczy wykonanych rysunków technicznych pod względem zgodności z obowiazujacymi normami budowlanymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomosci samokształcenia i poznawania nowych technologii.
3,0Student ma dostateczna świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii.
3,5Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii.
4,0Student ma swiadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrażać do swoich projektowych rozwiazań.
4,5Student nie tylko ma świadomość samokształcenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiązań, również potrafi na ten temat dyskutować.
5,0Student nie tylko ma świadomość samoksztaucenia i poznawania nowych technologii, które ma zamiar wdrożyć do swoich projektowych rozwiazań, również potrafi na ten temat dyskutowac, jak również rospatruje je pod wzgledem estetycznym i praktycznym.