Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość zasad projektowania i umiejętność wykonania projektu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz0
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.0
T-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.0
T-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej60
A-W-2Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego piśmiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej85
A-W-3Szczegółowe analizy terenu opracowania związanego z tematem pracy75
A-W-4Opracowanie analiz, wykonanie rysunków projektowych, tabel, plansz90
A-W-5Pisanie pracy dyplomowej60
A-W-6Przygotowanie pracy do druku30
A-W-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy dyplomowej50
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_W01
student wie jak samodzielnie wykonać projekt, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować analizy i na ich podstawie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
AK_1A_W07, AK_1A_W11, AK_1A_W19, AK_1A_W14, AK_1A_W22, AK_1A_W06, AK_1A_W15, AK_1A_W09, AK_1A_W13A1_W11, A1_W12, R1A_W02, R1A_W03, R1A_W05, R1A_W06, T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić analizy badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować je, a także wykonać projekt i napisać pracę dyplomową
AK_1A_U15, AK_1A_U08, AK_1A_U13, AK_1A_U05, AK_1A_U10, AK_1A_U04, AK_1A_U19, AK_1A_U07, AK_1A_U06, AK_1A_U09A1_U21, A1_U24, R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-1S-1, S-2
AK_1A_C33_U02
Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
AK_1A_U04, AK_1A_U07, AK_1A_U02, AK_1A_U21A1_U14, A1_U24, R1A_U02, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U12, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C33_K01
student wykazuje otwartą i poszukującą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie architektury krajobrazu w oparciu o najnowsze osiągnięcia. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny architektury krajobrazu na tle doniesień naukowych i prac projektowych
AK_1A_K07, AK_1A_K09, AK_1A_K10, AK_1A_K05, AK_1A_K01A1_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K06, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_W01
student wie jak samodzielnie wykonać projekt, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować analizy i na ich podstawie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej
3,0student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji
3,5student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora
4,0student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora
4,5student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje analizy i projekty, opracowuje pracę niemal samodzielnie
5,0student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywność zarówno podczas prac terenowych, jak i przy opracowywaniu analiz, wykonywaniu projektu i pisaniu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_U01
Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić analizy badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować je, a także wykonać projekt i napisać pracę dyplomową
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić i opracować badań, ani zaprezentować swojej pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, podczas badań i opracowania pracy dyplomowej wymaga dużej pomocy promotora
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora
AK_1A_C33_U02
Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
2,0student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów
3,0student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, nie potrafi odnieść do niej w sposób krytyczny
3,5student posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, jednak nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,0student posiadł w dobrym stopniu umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,5student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny
5,0student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C33_K01
student wykazuje otwartą i poszukującą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie architektury krajobrazu w oparciu o najnowsze osiągnięcia. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny architektury krajobrazu na tle doniesień naukowych i prac projektowych
2,0student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu
3,0student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu
3,5student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych
4,0student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest otwarty na nowości i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej, jest otwarty na nowości i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. Potrafi o nich dyskutować

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz0
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.0
T-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.0
T-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.0
0

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w konsultacjach związanych z tematyką pracy inżynierskiej60
A-W-2Wyszukiwanie piśmiennictwa w zasobach baz danych bibliotek, czasopism naukowych i stron www, analiza zebranego piśmiennictwa związanego z tematyką pracy dyplomowej85
A-W-3Szczegółowe analizy terenu opracowania związanego z tematem pracy75
A-W-4Opracowanie analiz, wykonanie rysunków projektowych, tabel, plansz90
A-W-5Pisanie pracy dyplomowej60
A-W-6Przygotowanie pracy do druku30
A-W-7Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego i obrony pracy dyplomowej50
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C33_W01student wie jak samodzielnie wykonać projekt, zebrać wymagane doniesienia literatury i dane o terenie opracowania, opracować analizy i na ich podstawie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
AK_1A_W19zna podstawowe zasady sporządzania kosztorysów w zakresie obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W22zna zasady inwentaryzacji zieleni
AK_1A_W06zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W15zna podstawowe uwarunkowania prawne dotyczące projektowania różnych kategorii obiektów
AK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
AK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W11zna i rozumie podstawowe linie rozwojowe w historii poszczególnych dyscyplin artystycznych oraz zna publikacje związane z tymi zagadnieniami
A1_W12wykazuje się znajomością stylów w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi
R1A_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
T-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna zasad pisania pracy dyplomowej
3,0student zna w stopniu podstawowym zasady pisania pracy dyplomowej, wykazuje małą samodzielność w jej realizacji
3,5student zna zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga jednak dużej pomocy ze strony promotora
4,0student dobrze opanował zasady pisania pracy dyplomowej, wymaga niewielkiej pomocy promotora
4,5student dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej, wykonuje analizy i projekty, opracowuje pracę niemal samodzielnie
5,0student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy dyplomowej i wykazuje przy tym dużą kreatywność zarówno podczas prac terenowych, jak i przy opracowywaniu analiz, wykonywaniu projektu i pisaniu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C33_U01Korzystając z niewielkiej pomocy promotora student potrafi przeprowadzić analizy badanego terenu związanego z tematyką pracy, opracować je, a także wykonać projekt i napisać pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U15potrafi wykonać inwentaryzację szaty roślinnej
AK_1A_U08pozyskuje podstawowe informacje właściwe do zadania projektowego z różnych źródeł
AK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
AK_1A_U10praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
AK_1A_U19ma umiejętność w stopniu podstawowym sporządzania kosztorysów do obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U06stosuje podstawowe zasady projektowania przestrzeni o różnej funkcji z zastosowaniem odpowiednich materiałów
AK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
A1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
R1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
T-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje duże braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, nie potrafi samodzielnie przeprowadzić i opracować badań, ani zaprezentować swojej pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje braki merytoryczne w wybranej przez siebie dziedzinie, podczas badań i opracowania pracy dyplomowej wymaga dużej pomocy promotora
3,5Student posiada wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, lecz pracę dyplomową wykonuje z dużą pomocą promotora
4,0Student posiada dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
4,5Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, pracę dyplomowa realizuje z niewielką pomocą promotora
5,0Student posiada bardzo dużą wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny, samodzielnie wybiera temat pracy, potrafi do jej wyboru przekonać promotora, pracę dyplomową realizuje z niewielką pomocą promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C33_U02Student ma umiejętność przekazywania uporządkowanej i krytycznie ocenionej wiedzy z zakresu architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
AK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
AK_1A_U21posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
A1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
T-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiadł umiejętności przekazywania zdobytej wiedzy podczas studiów
3,0student w stopniu podstawowym posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, nie potrafi odnieść do niej w sposób krytyczny
3,5student posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu architektury krajobrazu, jednak nie potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,0student posiadł w dobrym stopniu umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi odnieść się do niej w sposób krytyczny
4,5student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny
5,0student bardzo dobrze posiadł umiejętność przekazywania zdobytej podczas studiów wiedzy z zakresu ogrodnictwa, potrafi się odnieść do niej w sposób krytyczny, dyskutuje podając własne argumenty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C33_K01student wykazuje otwartą i poszukującą postawę w kierunku kształcenia się i samodoskonalenia w zakresie architektury krajobrazu w oparciu o najnowsze osiągnięcia. Jest gotowy do analizy własnych osiągnięć z dziedziny architektury krajobrazu na tle doniesień naukowych i prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K07rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
AK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
AK_1A_K10ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
AK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej i do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-W-3Opracowanie wyników analiz, wykonanie projektów.
T-W-1Przygotowanie założeń metodycznych i prowadzenie analiz
T-W-2Studiowanie dostępnej literatury, map, źródeł historycznych i opracowanie studium przedprojektowego związanego z tematyką pracy dyplomowej.
T-W-4Pisanie pracy dyplomowej i przygotowanie się do jej obrony i egzaminu inżynierskiego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem pracy
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazuje zainteresowania informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu
3,0student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu
3,5student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych
4,0student wykazuje zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
4,5student wykazuje duże zainteresowanie najnowszymi informacjami naukowymi z dziedziny architektury krajobrazu oraz dziedzin pokrewnych, jest otwarty na nowości i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle doniesień naukowych.
5,0student wykazuje bardzo duże zainteresowanie informacjami naukowymi z dziedziny ogrodnictwa na poziomie literatury światowej, jest otwarty na nowości i gotowy do analizy własnych osiągnięć na tle najnowszych doniesień naukowych. Potrafi o nich dyskutować