Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wanda Bacieczko <Wanda.Bacieczko@zut.edu.pl>, Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu nauk technicznych, rolnych i sztuk plastycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zakresem, budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej na kierunku architektura krajobrazu
C-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego inżynierskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, metody badań5
T-S-2Dobór literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy inżynierskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego5
10
seminaria
T-S-1Zasady opracowania rysunków technicznych projektu inżynierskiego z zakresu architektury krajobrazu6
T-S-2Zasady przygotowania prezentacji pracy inżynierskiej na kierunku architektura krajobrazu4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2przygotowanie do seminarium10
A-S-3zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania pracy inżynierskiej6
A-S-4przygotowanie prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej4
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2przygotowanie do semianrium10
A-S-3przygotowanie prezentacji pracy inżynierskiej10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
M-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-3metody praktyczne - pokaz multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej
S-2Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C28_W01
ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a w szczególności przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych do projektu dyplomowego
AK_1A_W14, AK_1A_W13R1A_W03, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04C-2, C-1T-S-1, T-S-1, T-S-2M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C28_U01
potrafi zebrać podstawowe informacje z różnych źródeł niezbędne do wykonania pracy dyplomowej, a następnie napisać i przedstawić w formie prezentacji multimedialnej pracę dyplomową
AK_1A_U21, AK_1A_U08R1A_U01, R1A_U03, R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10, T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U08, T1A_U12InzA_U02, InzA_U04C-2T-S-2, T-S-1, T-S-2M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C28_K01
ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie architektury krajobrazu
AK_1A_K12A1_K01, R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01C-2T-S-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C28_W01
ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a w szczególności przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych do projektu dyplomowego
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych do projektu dyplomowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C28_U01
potrafi zebrać podstawowe informacje z różnych źródeł niezbędne do wykonania pracy dyplomowej, a następnie napisać i przedstawić w formie prezentacji multimedialnej pracę dyplomową
2,0
3,0Student potrafi zebrać podstawowe informacje z różnych źródeł niezbędne do wykonania pracy dyplomowej, a następnie napisać pod kierunkiem promotora i przedstawić w formie prezentacji multimedialnej pracę dyplomową
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C28_K01
ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie architektury krajobrazu
2,0
3,0Student ma elementarną świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie architektury krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową, Złote Myśli, 2006
  2. Węglińska N., Jak napisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, metody badań5
T-S-2Dobór literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy inżynierskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego5
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady opracowania rysunków technicznych projektu inżynierskiego z zakresu architektury krajobrazu6
T-S-2Zasady przygotowania prezentacji pracy inżynierskiej na kierunku architektura krajobrazu4
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2przygotowanie do seminarium10
A-S-3zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania pracy inżynierskiej6
A-S-4przygotowanie prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2przygotowanie do semianrium10
A-S-3przygotowanie prezentacji pracy inżynierskiej10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C28_W01ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a w szczególności przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych do projektu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, w tym: przepisów prawnych, zasad sporządzania dokumentacji projektowej a w wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego inżynierskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
C-1Zapoznanie studenta z zakresem, budową i strukturą standardowej pracy inżynierskiej na kierunku architektura krajobrazu
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, metody badań
T-S-1Zasady opracowania rysunków technicznych projektu inżynierskiego z zakresu architektury krajobrazu
T-S-2Dobór literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy inżynierskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego
Metody nauczaniaM-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu, a w szczególności ogólnych przepisów prawnych, podstawowych zasad sporządzania dokumentacji projektowej oraz wybranych metod studiów i analiz właściwych do określania wytycznych do projektu dyplomowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C28_U01potrafi zebrać podstawowe informacje z różnych źródeł niezbędne do wykonania pracy dyplomowej, a następnie napisać i przedstawić w formie prezentacji multimedialnej pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U21posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
AK_1A_U08pozyskuje podstawowe informacje właściwe do zadania projektowego z różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego inżynierskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
Treści programoweT-S-2Zasady przygotowania prezentacji pracy inżynierskiej na kierunku architektura krajobrazu
T-S-1Ogólne zasady pisania prac inżynierskich, metody badań
T-S-2Dobór literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy inżynierskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego
Metody nauczaniaM-3metody praktyczne - pokaz multimedialny
M-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-1metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej
S-2Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zebrać podstawowe informacje z różnych źródeł niezbędne do wykonania pracy dyplomowej, a następnie napisać pod kierunkiem promotora i przedstawić w formie prezentacji multimedialnej pracę dyplomową
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C28_K01ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K12ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego inżynierskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji
Treści programoweT-S-2Dobór literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy inżynierskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego
Metody nauczaniaM-2metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma elementarną świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się w zakresie architektury krajobrazu
3,5
4,0
4,5
5,0