Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AK_2A_B01_U01 | Student potrafi rozpoznawać zagrożenia środowiska i im przeciwdziałać |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AK_2A_U02 | posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu |
---|
AK_2A_U04 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich umiejętność stosowania metod analitycznych, symulacyjnych oraz eksperymentalnych, w tym technik komputerowych |
AK_2A_U09 | posiada umiejętność analizy i oceny zmian zachodzących w środowisku; wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik do ochrony, rekultywacji i rewitalizacji środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z przyczynami degradacji środowiska, metodami zapobiegającymi niekorzystnym przekształceniom środowiska oraz rozwiązaniami technicznymi i biologicznymi mającymi na celu racjonalne gospodarowanie zasobami środowiska i ich ochronę |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Decyzje administracyjne w obszarach Natura 2000 |
---|
T-W-2 | Struktura i funkcjonowanie środowiska przyrodniczego w warunkach naturalnych i antropopresji |
T-A-5 | Zasady i kryteria lokalizacji obiektów uciążliwych dla środowiska |
T-W-12 | Budowle inżynierskie w ochronie środowiska |
T-A-4 | Inwentaryzacja terenów zdegradowanych, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów zurbanizowanych |
T-A-1 | Kryteria oceny zanieczyszczenia gruntów według standardów jakości gleby i standardów jakości ziemi oraz innych norm |
T-A-2 | Ocena oddziaływania dzikich i zorganizowanych składowisk odpadów na środowisko |
T-W-9 | Zjawiska zachodzące w składowiskach odpadów |
T-W-13 | Migracja dziko żyjących zwierząt a procesy inwestycyjne |
T-W-1 | Podstawowe definicje dotyczące środowiska naturalnego |
T-W-6 | Metody fizyczne, biologiczne i chemiczne remediacji gruntów |
T-W-11 | Techniczne i biologiczne metody przeciwdziałania procesom geodynamicznych |
T-W-10 | Sposoby i techniki rekultywacji składowisk odpadów |
T-W-5 | Przyczyny i skutki degradacji poszczególnych elementów środowiska |
T-W-8 | Biologiczne metody oczyszczania wód powierzchniowych |
T-A-3 | Analiza raportu oceny oddziaływania na środowisko na wybranym przykładzie |
T-W-3 | Przepisy polskie i międzynarodowe dotyczące ocen oddziaływania na środowisko, kategorie uciążliwości przedsięwzięć |
T-W-7 | Zapobieganie zanieczyszczaniu wód podziemnych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny przedwtawiający zagadnienia teoretyczne |
---|
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Praca w grupach - praca z okazami minerałów i skał. |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wykonanie oceny oddziaływania wybranego dzikiego wysypiska na środowisko oraz projektu rekultywacji |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena aktywności i zdobytej wiedzy na ćwiczeniach audytoryjnych i laboratoryjnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie podsumowujące zdobytą wiedzę na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student:
-nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy |
3,5 | Student:
- potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z nieznaczną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. |
4,0 | Student:
- potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi ze zleconą pracą. |
4,5 | Student:
- potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem realizacji zleconej pracy. |
5,0 | Student:
- samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem realizacji zleconej pracy. |