Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)

Sylabus przedmiotu Rynek usług spedycyjnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rynek usług spedycyjnych
Specjalność organizacja transportu
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Stoeck <Tomasz.Stoeck@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 18 2,50,41zaliczenie
wykładyW7 9 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość ekonomii, ekonomiki firmy i technologii transportu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z przebiegiem i dokumentacją w procesach spedycji krajowej oraz międzynarodowej.
C-2Zaznajomienie z podstawami prawnymi i organizacyjnymi działalności spedycyjnej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody badania efektywności usług spedycyjnych.2
T-A-2Podstawowowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 1).2
T-A-3Podstawowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 2)2
T-A-4Tworzenie umowy spedycyjnej.4
T-A-5Szacowanie warunków dostaw w handlu międzynarodowym.4
T-A-6Procesy zapłaty za towar w handlu zagranicznym (dokumentacja).2
T-A-7Dobór środków transportu.2
18
wykłady
T-W-1Organizacja spedycji lądowej i przedstiębiorstw spedycyjnych w Polsce.2
T-W-2Technika i technologia procesu spedycyjnego.2
T-W-3Organizacja i realizacja świadeczenia wybranych usług spedycyjnych.2
T-W-4Organizacja robót ładunkowych i metody doboru sprzętu zmechanizowanego.2
T-W-5Zasady kalkulacji kosztów własnych usług spedycyjnych.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do zajęć audytoryjnych17
A-A-2Opracowanie dokumentów w formie sprawozdania20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych20
A-A-4Uczestnictwo w zajęciach.18
75
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do pisemnego egzaminu końcowego.20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.16
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach.9
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Oddanie sprawozdań (przygotowanej dokumentacji) i zaliczenie poszczególnych tematów objętych planem ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/58_W01
Student potrafi scharakteryzować rodzaje dokumentacji spedycyjno-transportowej, opisać sposoby wykorzystania poszczególnych dokumentów w procesach spedycyjnych oraz bankowych, związanych z obsługą transakcji handlowych
T_1A_W16, T_1A_W24, T_1A_W25T1A_W03, T1A_W04, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/58_U01
Student potrafi opracowywać i posługiwać się poszczególnymi dokumentami w procesach spedycyjnych, transportowych oraz handlowych.
T_1A_U03, T_1A_U02, T_1A_U01, T_1A_U09, T_1A_U15T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U08, T1A_U10, T1A_U14InzA_U03, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_OT/58_K01
Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, w tym uporządkowanie i sprawny obieg dokumentacji, postępując zgodnie z zasadami etyki oraz obowiązującymi przepisami.
T_1A_K05, T_1A_K04, T_1A_K06, T_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K02C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-W-1, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/58_W01
Student potrafi scharakteryzować rodzaje dokumentacji spedycyjno-transportowej, opisać sposoby wykorzystania poszczególnych dokumentów w procesach spedycyjnych oraz bankowych, związanych z obsługą transakcji handlowych
2,0Student nie potrafi rozróżnić podstawowych dokumentów spedycyjno-transportowych, jak również omówić spoposoby ich wykorzystania.
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe dokumenty spedycyjno-transportowe oraz omówić sposoby ich wykorzystania, wykazując minimum programowe.
3,5Student potrafi rozróżnić i omówić dokumenty spedycyjno-transportowe, jak również orientuje się w ogólnych zasadach kalkulacji kosztów własnych.
4,0Student potrafi rozróżnić i omówić dokumenty spedycyjno-transportowe, orientując się w zasadach kalkulacji kosztów własnych oraz organizacji robót załadunkowych i doboru odpowiedniego sprzętu.
4,5Student potrafi scharakteryzować i analizować większość dokumentów spedycyjno-transportowych, zna zasady kalkulacji kosztów własnych, organizację robót załadunkowych, dobór sprzętu oraz zasady funkcjonowania krajowych przedsiębiorstw dpedycyjnych.
5,0Student potrafi scharakteryzować, analizować i wskazywać braki w większośći dokumentacji spedycyjno-transportowej, zna zasady kalkulacji kosztów własnych, organizację robót załadunkowych, dobór sprzętu zmechanizowanego oraz zasady funkcjonowania krajowych i zagranicznych przedsębiorstw spedycyjnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/58_U01
Student potrafi opracowywać i posługiwać się poszczególnymi dokumentami w procesach spedycyjnych, transportowych oraz handlowych.
2,0Student nie potrafi przygotować elementarnej umowy spedycyjnej w przewozie krajowym.
3,0Student potrafi przygotować elementarną umowę spedycyjną w przewozie krajowym.
3,5Student potrafi przygotować umowę spedycyjną w przewozie krajowym i międzynarodowym.
4,0Student potrafi przygotować złożoną umowę spedycyjną w przewozie krajowym i międzynarodowym.
4,5Student potrafi przygotować dowolną umowę spedycyjną, jak również analizować pozostałe typy dokumentacji.
5,0Student potrafi przygotować dowolną umowę spedycyjną, analizować i poprawiać pozostałe typy dokumentacji.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_OT/58_K01
Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, w tym uporządkowanie i sprawny obieg dokumentacji, postępując zgodnie z zasadami etyki oraz obowiązującymi przepisami.
2,0Student nie potrafi pracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować w grupie i aktywnie uczestniczy w tworzeniu dokumentacji.
4,0Student potrafi pracować w grupie, aktywnie uczestniczy w tworzeniu dokumentacji oraz wpływa na zwiększenie efektywności pracy zespołu.
4,5Student potrafi pracować w grupie, aktywnie uczestniczy w worzniu dokumentacji, wpływa na zwiększenie efektywności pracy oraz dyscyplinuje innych w działaniu.
5,0Student potrafi pracować w rupie, uczestniczy w tworzeniu dokumentacji, wpływa na zwiększenie efektywności pracy zespołu, dyscyplinując go w działaniu oraz proponując własne rozwiązania.

Literatura podstawowa

  1. Mindur Leszek, Współczesne technologie transportowe, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2001, 2
  2. Janasz Władysław, Leśkiewicz Izabela, Identyfikacja i realizacja procesów identyfikacyjnych w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1995, 1
  3. Mindur Leszek, Technologie w transporcie XXI wieku, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 2008, 1
  4. Praca zbiorowa, Podręcznik spedytora, Wydawnictwo Polskiej Izby Spedycji i Logistyki, Gdynia, 2009, 5

Literatura dodatkowa

  1. Prace zbiorowe, Biuletyny Informacyjne Instytutu Transportu Samochodowego, Wydawnictwo Instytutu Transportu samochodowego, Warszawa, 2011, 1999-2011, Dwumiesięcznik
  2. Mindur Leszek, Marketing w transporcie, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2004, 1
  3. Dyr Tadeusz, Kształtowanie jakości pasażerskich usług transportowych, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 1996, 26, Monografia

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody badania efektywności usług spedycyjnych.2
T-A-2Podstawowowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 1).2
T-A-3Podstawowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 2)2
T-A-4Tworzenie umowy spedycyjnej.4
T-A-5Szacowanie warunków dostaw w handlu międzynarodowym.4
T-A-6Procesy zapłaty za towar w handlu zagranicznym (dokumentacja).2
T-A-7Dobór środków transportu.2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Organizacja spedycji lądowej i przedstiębiorstw spedycyjnych w Polsce.2
T-W-2Technika i technologia procesu spedycyjnego.2
T-W-3Organizacja i realizacja świadeczenia wybranych usług spedycyjnych.2
T-W-4Organizacja robót ładunkowych i metody doboru sprzętu zmechanizowanego.2
T-W-5Zasady kalkulacji kosztów własnych usług spedycyjnych.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do zajęć audytoryjnych17
A-A-2Opracowanie dokumentów w formie sprawozdania20
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń audytoryjnych20
A-A-4Uczestnictwo w zajęciach.18
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do pisemnego egzaminu końcowego.20
A-W-2Czytanie wskazanej literatury.16
A-W-3Uczestnictwo w zajęciach.9
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/58_W01Student potrafi scharakteryzować rodzaje dokumentacji spedycyjno-transportowej, opisać sposoby wykorzystania poszczególnych dokumentów w procesach spedycyjnych oraz bankowych, związanych z obsługą transakcji handlowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W16ma podstawową wiedzę w zakresie logistyki, systemów transportowych oraz roli transportu i magazynowania w logistyce
T_1A_W24ma elementarną wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością, środowiskiem i prowadzenia działalności gospodarczej
T_1A_W25zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku TRANSPORT
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem i dokumentacją w procesach spedycji krajowej oraz międzynarodowej.
C-2Zaznajomienie z podstawami prawnymi i organizacyjnymi działalności spedycyjnej.
Treści programoweT-A-2Podstawowowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 1).
T-A-4Tworzenie umowy spedycyjnej.
T-A-5Szacowanie warunków dostaw w handlu międzynarodowym.
T-A-6Procesy zapłaty za towar w handlu zagranicznym (dokumentacja).
T-W-1Organizacja spedycji lądowej i przedstiębiorstw spedycyjnych w Polsce.
T-W-5Zasady kalkulacji kosztów własnych usług spedycyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oddanie sprawozdań (przygotowanej dokumentacji) i zaliczenie poszczególnych tematów objętych planem ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozróżnić podstawowych dokumentów spedycyjno-transportowych, jak również omówić spoposoby ich wykorzystania.
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe dokumenty spedycyjno-transportowe oraz omówić sposoby ich wykorzystania, wykazując minimum programowe.
3,5Student potrafi rozróżnić i omówić dokumenty spedycyjno-transportowe, jak również orientuje się w ogólnych zasadach kalkulacji kosztów własnych.
4,0Student potrafi rozróżnić i omówić dokumenty spedycyjno-transportowe, orientując się w zasadach kalkulacji kosztów własnych oraz organizacji robót załadunkowych i doboru odpowiedniego sprzętu.
4,5Student potrafi scharakteryzować i analizować większość dokumentów spedycyjno-transportowych, zna zasady kalkulacji kosztów własnych, organizację robót załadunkowych, dobór sprzętu oraz zasady funkcjonowania krajowych przedsiębiorstw dpedycyjnych.
5,0Student potrafi scharakteryzować, analizować i wskazywać braki w większośći dokumentacji spedycyjno-transportowej, zna zasady kalkulacji kosztów własnych, organizację robót załadunkowych, dobór sprzętu zmechanizowanego oraz zasady funkcjonowania krajowych i zagranicznych przedsębiorstw spedycyjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/58_U01Student potrafi opracowywać i posługiwać się poszczególnymi dokumentami w procesach spedycyjnych, transportowych oraz handlowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego w transporcie i przygotować prezentację wyników jego realizacji
T_1A_U02potrafi pracować indywidualnie i w zespole, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający terminową realizację zleconego zadania inżynierskiego w transporcie, potrafi porozumieć się w środowisku zawodowym i pozazawodowym używając przy tym różnych technik
T_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych dostępnych źródeł; potrafi łączyć uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski i formułować i uzasadniać opinie
T_1A_U09przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
T_1A_U15potrafi zaplanować i przeprowadzić proces diagnozowania i testowania elementów pojazdów samochodowych oraz ich układów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem i dokumentacją w procesach spedycji krajowej oraz międzynarodowej.
C-2Zaznajomienie z podstawami prawnymi i organizacyjnymi działalności spedycyjnej.
Treści programoweT-A-1Metody badania efektywności usług spedycyjnych.
T-A-2Podstawowowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 1).
T-A-4Tworzenie umowy spedycyjnej.
T-A-5Szacowanie warunków dostaw w handlu międzynarodowym.
T-A-6Procesy zapłaty za towar w handlu zagranicznym (dokumentacja).
T-W-1Organizacja spedycji lądowej i przedstiębiorstw spedycyjnych w Polsce.
T-W-5Zasady kalkulacji kosztów własnych usług spedycyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oddanie sprawozdań (przygotowanej dokumentacji) i zaliczenie poszczególnych tematów objętych planem ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować elementarnej umowy spedycyjnej w przewozie krajowym.
3,0Student potrafi przygotować elementarną umowę spedycyjną w przewozie krajowym.
3,5Student potrafi przygotować umowę spedycyjną w przewozie krajowym i międzynarodowym.
4,0Student potrafi przygotować złożoną umowę spedycyjną w przewozie krajowym i międzynarodowym.
4,5Student potrafi przygotować dowolną umowę spedycyjną, jak również analizować pozostałe typy dokumentacji.
5,0Student potrafi przygotować dowolną umowę spedycyjną, analizować i poprawiać pozostałe typy dokumentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_OT/58_K01Student nabędzie dbałość o przyszły warsztat pracy, w tym uporządkowanie i sprawny obieg dokumentacji, postępując zgodnie z zasadami etyki oraz obowiązującymi przepisami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T_1A_K04ma świadomość ważności zachowań profesjonalnych, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
T_1A_K06ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu (np. przez środki masowego przekazu) informacji oraz opinii dotyczących osiągnięć w zakresie transportu i środków transportu oraz innych aspektów działalności inżyniera transportu, potrafi przekazać informacje w sposób powszechnie zrozumiały
T_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z przebiegiem i dokumentacją w procesach spedycji krajowej oraz międzynarodowej.
C-2Zaznajomienie z podstawami prawnymi i organizacyjnymi działalności spedycyjnej.
Treści programoweT-A-2Podstawowowe dokumenty transportowo-spedycyjne (cz. 1).
T-A-4Tworzenie umowy spedycyjnej.
T-W-1Organizacja spedycji lądowej i przedstiębiorstw spedycyjnych w Polsce.
T-W-4Organizacja robót ładunkowych i metody doboru sprzętu zmechanizowanego.
T-W-5Zasady kalkulacji kosztów własnych usług spedycyjnych.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca / wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Oddanie sprawozdań (przygotowanej dokumentacji) i zaliczenie poszczególnych tematów objętych planem ćwiczeń audytoryjnych.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie.
3,0Student potrafi pracować w grupie.
3,5Student potrafi pracować w grupie i aktywnie uczestniczy w tworzeniu dokumentacji.
4,0Student potrafi pracować w grupie, aktywnie uczestniczy w tworzeniu dokumentacji oraz wpływa na zwiększenie efektywności pracy zespołu.
4,5Student potrafi pracować w grupie, aktywnie uczestniczy w worzniu dokumentacji, wpływa na zwiększenie efektywności pracy oraz dyscyplinuje innych w działaniu.
5,0Student potrafi pracować w rupie, uczestniczy w tworzeniu dokumentacji, wpływa na zwiększenie efektywności pracy zespołu, dyscyplinując go w działaniu oraz proponując własne rozwiązania.