Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
specjalność: inżynieria środowiska w transporcie

Sylabus przedmiotu Tendencje rozwojowe pojazdów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tendencje rozwojowe pojazdów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych
Nauczyciel odpowiedzialny Jaromir Mysłowski <m.szczepanek@am.szczecin.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe wiadomości na temat historii rozwoju motoryzacji ,budowy pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.1
T-W-2Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.1
T-W-3Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.2
T-W-5Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.1
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach w Muzeum Techniki i Komunikacji8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów10
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem6
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11Metody podające 2.Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C38_W01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
T_1A_W08, T_1A_W14, T_1A_W05T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W01, InzA_W02C-1T-W-1, T-W-4, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C38_U01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
T_1A_U06, T_1A_U10, T_1A_U04T1A_U05, T1A_U07, T1A_U09, T1A_U12InzA_U02, InzA_U04C-1T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
T_1A_C38_K01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
T_1A_K02, T_1A_K01, T_1A_K05T1A_K01, T1A_K02, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C38_W01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niskim poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niezłym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C38_U01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, nie był aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, był mało aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własna inicjatywe lub rozwiniecie tematu
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własną inicjatywe lub rozwiniecie tematu,opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
T_1A_C38_K01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności ,rozumie potrzebę samokształcenia ale brak mu motywacji .
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w wyższym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje ale brak mu sumienności .
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe i zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. A.W Feliński ,J.Ogrodniczak, Pojazdy w zbiorach Muzeum Techniki i Komunikacji, Muzeum Techniki i Komunikacji, Szczecin, 2010
  2. Witold Lesniak, Samochody od A do Z, Wydawnictwa komunikacyjne, Warszawa, 1960

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.1
T-W-2Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.1
T-W-3Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.2
T-W-5Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.1
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie1
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach w Muzeum Techniki i Komunikacji8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów10
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem6
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C38_W01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_W08ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania silników i elementów mechanicznych pojazdów samochodowych
T_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
T_1A_W05ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy środków transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niskim poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niezłym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C38_U01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_U06potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T_1A_U10potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.)
T_1A_U04ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, nie był aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, był mało aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własna inicjatywe lub rozwiniecie tematu
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własną inicjatywe lub rozwiniecie tematu,opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaT_1A_C38_K01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówT_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
T_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
T_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-4Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
T-W-6Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-7Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności ,rozumie potrzebę samokształcenia ale brak mu motywacji .
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w wyższym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje ale brak mu sumienności .
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe i zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie