Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne

Sylabus przedmiotu Logistyka i organizacja produkcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka i organizacja produkcji
Specjalność komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 5 1,00,38zaliczenie
wykładyW3 10 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę ogólną z podstaw ekonomii i zarządzania oraz zarządzania przedsiębiorstwem.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem procesu dydaktycznego jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu logistyki przedsiębiorstwa oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Studenci mają przyswoić podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci podczas zajęć poznają zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Szczególny nacisk skierowany jest na procesy logistyczne zachodzące w przedsiębiorstwie. Studenci poznają sposoby modelowania i badan symulacyjnych procesów transportowych. Prezentowane są sposoby wykorzystania nowoczesnych narzędzi logistycznych do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Nabyta wiedza będzie obejmowała zarówno wykorzystanie zasad systemowego myślenia w zakładach produkcyjnych, jak i usługowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Sterowanie magazynem i zapasami w przedsiębiorstwie2
T-L-2Zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja – zadania i rozwiązania praktyczne2
T-L-3Wykorzystanie systemów komputerowych do modelowania procesów logistycznych w przedsiębiorstw.1
5
wykłady
T-W-1Znaczenie i zadania logistyki. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Logistyka i organizacja produkcji w ujęciu systemowym. Systemy logistyczne. Infrastruktura logistyczna. Logistyka zaopatrzenia. Logistyka produkcji. Logistyka dystrybucji.5
T-W-2Sterowanie przepływem materiałów w przedsiębiorstwie. Parametry logistyczne. Łańcuch logistyczny. Zarządzanie zapasami. Proces tworzenia wartości w łańcuchu logistycznym. Efektywność systemów logistycznych.3
T-W-3Obszary optymalizacji procesów logistycznych. Projektowanie systemów logistycznych. Modelowanie procesów logistycznych. Analiza pracy podsystemu przepływu przedmiotów w wybranym zakładzie przemysłowym. Komputerowo wspomagane projektowanie systemów logistycznych.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do zajęć3
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni15
A-L-3Przygotowanie projektu8
A-L-4uczestnictwo w zajęciach5
31
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do zajęć10
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni40
A-W-3uczestnictwo w zajęciach10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna, analiza tekstów z dyskusją, opracowanie projektów, praca w grupach, analiza przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/09-1_W01
Student posiada wiedzę z zakresu logistyki oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci zna zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Student rozumie rolę logistyki w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw.
MBM_2A_W03T2A_W02C-1T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/09-1_U01
Student potrafi opisać oraz zamodelować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie wraz z umiejętnością przeprowadzenia badań i zaproponowania odpowiedniego rozwiązania logistycznego.
MBM_2A_U02, MBM_2A_U07T2A_U02, T2A_U07C-1T-L-3, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_KWP/09-1_K01
Student potrafi pracować w zespole.
MBM_2A_K03T2A_K03C-1T-L-3, T-L-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/09-1_W01
Student posiada wiedzę z zakresu logistyki oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci zna zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Student rozumie rolę logistyki w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak ją wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/09-1_U01
Student potrafi opisać oraz zamodelować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie wraz z umiejętnością przeprowadzenia badań i zaproponowania odpowiedniego rozwiązania logistycznego.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak ją wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_KWP/09-1_K01
Student potrafi pracować w zespole.
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.

Literatura podstawowa

  1. P. Blaik, Logistyka. Koncepcja zintegrowanego zarządzania., PWE, Warszawa, 2010
  2. Praca zbior. pod red. Nauk. M. Ciesielskiego., Podstawy wiedzy logistycznej., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu., Poznań, 2004
  3. Banaszak Zbigniew, Zarządzanie operacjami, Politechnika Zielonogórska, Zielona Góra, 1997

Literatura dodatkowa

  1. C. Skowronek; Z. Sarjusz-Wolski, Logistyka w przedsiębiorstwie, PWN, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Sterowanie magazynem i zapasami w przedsiębiorstwie2
T-L-2Zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja – zadania i rozwiązania praktyczne2
T-L-3Wykorzystanie systemów komputerowych do modelowania procesów logistycznych w przedsiębiorstw.1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie i zadania logistyki. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Logistyka i organizacja produkcji w ujęciu systemowym. Systemy logistyczne. Infrastruktura logistyczna. Logistyka zaopatrzenia. Logistyka produkcji. Logistyka dystrybucji.5
T-W-2Sterowanie przepływem materiałów w przedsiębiorstwie. Parametry logistyczne. Łańcuch logistyczny. Zarządzanie zapasami. Proces tworzenia wartości w łańcuchu logistycznym. Efektywność systemów logistycznych.3
T-W-3Obszary optymalizacji procesów logistycznych. Projektowanie systemów logistycznych. Modelowanie procesów logistycznych. Analiza pracy podsystemu przepływu przedmiotów w wybranym zakładzie przemysłowym. Komputerowo wspomagane projektowanie systemów logistycznych.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do zajęć3
A-L-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni15
A-L-3Przygotowanie projektu8
A-L-4uczestnictwo w zajęciach5
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do zajęć10
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu z dostępnych zbiorów biblioteki i czytelni40
A-W-3uczestnictwo w zajęciach10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_KWP/09-1_W01Student posiada wiedzę z zakresu logistyki oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci zna zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Student rozumie rolę logistyki w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W03ma szczegółową wiedzę z wybranych zagadnień pokrewnych kierunków studiów powiązanych z obszarem studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Celem procesu dydaktycznego jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu logistyki przedsiębiorstwa oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Studenci mają przyswoić podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci podczas zajęć poznają zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Szczególny nacisk skierowany jest na procesy logistyczne zachodzące w przedsiębiorstwie. Studenci poznają sposoby modelowania i badan symulacyjnych procesów transportowych. Prezentowane są sposoby wykorzystania nowoczesnych narzędzi logistycznych do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Nabyta wiedza będzie obejmowała zarówno wykorzystanie zasad systemowego myślenia w zakładach produkcyjnych, jak i usługowych.
Treści programoweT-L-1Sterowanie magazynem i zapasami w przedsiębiorstwie
T-W-1Znaczenie i zadania logistyki. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Logistyka i organizacja produkcji w ujęciu systemowym. Systemy logistyczne. Infrastruktura logistyczna. Logistyka zaopatrzenia. Logistyka produkcji. Logistyka dystrybucji.
T-W-2Sterowanie przepływem materiałów w przedsiębiorstwie. Parametry logistyczne. Łańcuch logistyczny. Zarządzanie zapasami. Proces tworzenia wartości w łańcuchu logistycznym. Efektywność systemów logistycznych.
T-W-3Obszary optymalizacji procesów logistycznych. Projektowanie systemów logistycznych. Modelowanie procesów logistycznych. Analiza pracy podsystemu przepływu przedmiotów w wybranym zakładzie przemysłowym. Komputerowo wspomagane projektowanie systemów logistycznych.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna, analiza tekstów z dyskusją, opracowanie projektów, praca w grupach, analiza przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak ją wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_KWP/09-1_U01Student potrafi opisać oraz zamodelować procesy logistyczne w przedsiębiorstwie wraz z umiejętnością przeprowadzenia badań i zaproponowania odpowiedniego rozwiązania logistycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U02potrafi porozumiewać się w środowisku inżynierów mechaników oraz w innych środowiskach technicznych, również w języku obcym. Potrafi wykorzystywać różnorodne techniki przekazu informacji w tym systemy CAx.
MBM_2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Celem procesu dydaktycznego jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu logistyki przedsiębiorstwa oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Studenci mają przyswoić podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci podczas zajęć poznają zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Szczególny nacisk skierowany jest na procesy logistyczne zachodzące w przedsiębiorstwie. Studenci poznają sposoby modelowania i badan symulacyjnych procesów transportowych. Prezentowane są sposoby wykorzystania nowoczesnych narzędzi logistycznych do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Nabyta wiedza będzie obejmowała zarówno wykorzystanie zasad systemowego myślenia w zakładach produkcyjnych, jak i usługowych.
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie systemów komputerowych do modelowania procesów logistycznych w przedsiębiorstw.
T-L-1Sterowanie magazynem i zapasami w przedsiębiorstwie
T-W-2Sterowanie przepływem materiałów w przedsiębiorstwie. Parametry logistyczne. Łańcuch logistyczny. Zarządzanie zapasami. Proces tworzenia wartości w łańcuchu logistycznym. Efektywność systemów logistycznych.
T-L-2Zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja – zadania i rozwiązania praktyczne
T-W-3Obszary optymalizacji procesów logistycznych. Projektowanie systemów logistycznych. Modelowanie procesów logistycznych. Analiza pracy podsystemu przepływu przedmiotów w wybranym zakładzie przemysłowym. Komputerowo wspomagane projektowanie systemów logistycznych.
T-W-1Znaczenie i zadania logistyki. Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie. Logistyka i organizacja produkcji w ujęciu systemowym. Systemy logistyczne. Infrastruktura logistyczna. Logistyka zaopatrzenia. Logistyka produkcji. Logistyka dystrybucji.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna, analiza tekstów z dyskusją, opracowanie projektów, praca w grupach, analiza przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne obejmujące zakres tematyczny wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak ją wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_KWP/09-1_K01Student potrafi pracować w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Celem procesu dydaktycznego jest nabycie przez studentów wiedzy z zakresu logistyki przedsiębiorstwa oraz zarządzania łańcuchem dostaw. Studenci mają przyswoić podstawowe zagadnienia dotyczące stosowania nowoczesnych narzędzi, metod i koncepcji, które wykorzystywane są w zarządzaniu logistycznym. Studenci podczas zajęć poznają zadania, funkcje i cele logistyki w sferze społeczno-gospodarczej. Szczególny nacisk skierowany jest na procesy logistyczne zachodzące w przedsiębiorstwie. Studenci poznają sposoby modelowania i badan symulacyjnych procesów transportowych. Prezentowane są sposoby wykorzystania nowoczesnych narzędzi logistycznych do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Nabyta wiedza będzie obejmowała zarówno wykorzystanie zasad systemowego myślenia w zakładach produkcyjnych, jak i usługowych.
Treści programoweT-L-3Wykorzystanie systemów komputerowych do modelowania procesów logistycznych w przedsiębiorstw.
T-L-2Zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja – zadania i rozwiązania praktyczne
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna, analiza tekstów z dyskusją, opracowanie projektów, praca w grupach, analiza przypadków.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie opracowanych sprawozdań z ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ujawnia brak zdyscyplinowania w trakcie słuchania i notowania wykładów oraz prowadzenia ćwiczeń zespołowych ukierunkowanych na rozwiązywanie zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,0Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
3,5Ujawnia mierne zaangażowanie się w pracy zespołowej przy rozwiązywaniu zadań obliczeniowych symulujących zmiany w przebiegu procesu produkcji.
4,0Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
4,5Ujawnia swą aktywną rolę w zespołowym przygotowywaniu i prezentacji rozwiązań zadań na ćwiczeniach i zespołowych konsultacjach.
5,0Ujawnia własne dążenie do doskonalenia nabywanych umiejętności współpracy w zespole przy rozwiązywaniu zadań w analizie decyzyjnej w zakresie planowania i sterowania przebiegiem produkcji prototypowej oraz planowania operatywnego i sterowania przebiegiem produkcji seryjnej.