Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: eksploatacja pojazdów samochodowych

Sylabus przedmiotu Kotły i wytwornice pary:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kotły i wytwornice pary
Specjalność niekonwencjonalne i konwencjonalne systemy energetyczne
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Radomir Kaczmarek <Radomir.Kaczmarek@zut.edu.pl>, Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 5 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Termodynamika, podstawy techniki cieplnej, wymiana ciepła.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Omówienie podstawowych zasad budowy i eksploatacji kotłów parowych i wodnych oraz wpływu parametrów konstrukcyjnych i termodynamicznych na efektywność zachodzących w nich procesów cieplnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wybrane przykłady obliczeniowe ilustrujące treść wykładów (bilans cieplny i sprawność kotła, określenie strat, obliczenia cieplne wybranych elementów i obiegów kotłów, inne).5
5
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe, parametry kotłów. Czynniki robocze (woda, para wodna), wymagania, kontrola jakości. Paliwa kotłowe i spalanie. Bilans cieplny kotła. Typowe konstrukcje kotłów i ich podstawowe elementy. Kotły wodne i parowe. Kotły odzysknicowe. Podgrzewacze wody i powietrza. Przegrzewacze pary. Metody regulacji temperatury przegrzania pary. Paleniska. Odżużlanie i odpopielanie. Urządzenia do osuszania pary. Zasilanie wodne kotła. Rodzaje i charakterystyka obiegów wodno-parowych. Armatura i aparatura pomiarowa. Podstawowe zagadnienia eksploatacyjne; rozruch i odstawianie. Sprawności kotłów i sposoby jej podwyższania. Zmiany w konstrukcji i eksploatacji kotłów celem wypełnienia wymogów ekologicznych.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Praca własna - przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna - opracowanie zadanego problemu dotyczącego tematyki kotłów. Przygotowanie do zaliczenia.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny; opis; objaśnienie.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i zaliczenie zadania kontrolnego. Zaliczenie końcowe - pisemne / ustne. Punktowy system oceny wiedzy i umiejętności.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń rachunkowych. System punktowy oceny prac: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_NKS/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie omówić i scharakteryzować rodzaje i typy urządzeń kotłowych, opisać i omówić główne elementy konstrukcyjne, wyjaśnić zasadę działania. Powinien być w stanie zdefiniować podstawowe wielkości mające wpływ na pracę urządzeń, a także sporządzić bilans cieplny, określić straty i sprawność kotła, przeprowadzić proste obliczenia cieplno-przepływowe niektórych elementów i procesów.
MBM_2A_W04, MBM_2A_W05, MBM_2A_W08T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_NKS/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać i zastosować przekazaną mu wiedzę, a w szczególności analizować i oceniać pracę urządzeń kotłowych. Powinien umieć przeprowadzić niektóre proste obliczenia odnoszące się do instalacji kotłowych.
MBM_2A_U10, MBM_2A_U09T2A_U09, T2A_U10C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_2A_NKS/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość potrzeby poszerzania zdobytej wiedzy w dalszych etapach kształcenia oraz możliwości wykorzystania nabytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej.
MBM_2A_K01, MBM_2A_K02T2A_K01, T2A_K02C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_NKS/06_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie omówić i scharakteryzować rodzaje i typy urządzeń kotłowych, opisać i omówić główne elementy konstrukcyjne, wyjaśnić zasadę działania. Powinien być w stanie zdefiniować podstawowe wielkości mające wpływ na pracę urządzeń, a także sporządzić bilans cieplny, określić straty i sprawność kotła, przeprowadzić proste obliczenia cieplno-przepływowe niektórych elementów i procesów.
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_NKS/06_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać i zastosować przekazaną mu wiedzę, a w szczególności analizować i oceniać pracę urządzeń kotłowych. Powinien umieć przeprowadzić niektóre proste obliczenia odnoszące się do instalacji kotłowych.
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60 % sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_2A_NKS/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość potrzeby poszerzania zdobytej wiedzy w dalszych etapach kształcenia oraz możliwości wykorzystania nabytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej.
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia danej formy zajęć.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.

Literatura podstawowa

  1. Orłowski P., Dobrzański W., Szwarc E., Kotły parowe. Konstrukcja i obliczenia, WNT, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 1979
  2. Kruczek St., Kotły, konstrukcja i obliczenia, Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2001
  3. Turschmid R., Kotłownie i elektrociepłownie przemysłowe, Arkady, Warszawa, 1988
  4. Mizielińska K., Olszak J., Parowe źródła ciepła, WNT, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Materiały udostępnione przez wykładowcę, x, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wybrane przykłady obliczeniowe ilustrujące treść wykładów (bilans cieplny i sprawność kotła, określenie strat, obliczenia cieplne wybranych elementów i obiegów kotłów, inne).5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe, parametry kotłów. Czynniki robocze (woda, para wodna), wymagania, kontrola jakości. Paliwa kotłowe i spalanie. Bilans cieplny kotła. Typowe konstrukcje kotłów i ich podstawowe elementy. Kotły wodne i parowe. Kotły odzysknicowe. Podgrzewacze wody i powietrza. Przegrzewacze pary. Metody regulacji temperatury przegrzania pary. Paleniska. Odżużlanie i odpopielanie. Urządzenia do osuszania pary. Zasilanie wodne kotła. Rodzaje i charakterystyka obiegów wodno-parowych. Armatura i aparatura pomiarowa. Podstawowe zagadnienia eksploatacyjne; rozruch i odstawianie. Sprawności kotłów i sposoby jej podwyższania. Zmiany w konstrukcji i eksploatacji kotłów celem wypełnienia wymogów ekologicznych.15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach5
A-A-2Praca własna - przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca własna - opracowanie zadanego problemu dotyczącego tematyki kotłów. Przygotowanie do zaliczenia.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_NKS/06_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie omówić i scharakteryzować rodzaje i typy urządzeń kotłowych, opisać i omówić główne elementy konstrukcyjne, wyjaśnić zasadę działania. Powinien być w stanie zdefiniować podstawowe wielkości mające wpływ na pracę urządzeń, a także sporządzić bilans cieplny, określić straty i sprawność kotła, przeprowadzić proste obliczenia cieplno-przepływowe niektórych elementów i procesów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_W04ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku MiBM takich jak: konstrukcja maszyn, techniki wytwarzania, automatyzacja, metrologia, eksploatacja maszyn, energetyka
MBM_2A_W05ma szczegółową wiedzę dotyczącą konstrukcji, eksploatacji i obliczeń dotyczących maszyn o różnym stopniu złożoności
MBM_2A_W08ma poszerzoną wiedzę i zna trendy rozwojowe i główne osiągnięcia naukowe w swojej specjalności, w obszarach konstrukcji, technologii i eksploatacji maszyn i urządzeń, a także energetyki oraz zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Omówienie podstawowych zasad budowy i eksploatacji kotłów parowych i wodnych oraz wpływu parametrów konstrukcyjnych i termodynamicznych na efektywność zachodzących w nich procesów cieplnych.
Treści programoweT-A-1Wybrane przykłady obliczeniowe ilustrujące treść wykładów (bilans cieplny i sprawność kotła, określenie strat, obliczenia cieplne wybranych elementów i obiegów kotłów, inne).
T-W-1Pojęcia podstawowe, parametry kotłów. Czynniki robocze (woda, para wodna), wymagania, kontrola jakości. Paliwa kotłowe i spalanie. Bilans cieplny kotła. Typowe konstrukcje kotłów i ich podstawowe elementy. Kotły wodne i parowe. Kotły odzysknicowe. Podgrzewacze wody i powietrza. Przegrzewacze pary. Metody regulacji temperatury przegrzania pary. Paleniska. Odżużlanie i odpopielanie. Urządzenia do osuszania pary. Zasilanie wodne kotła. Rodzaje i charakterystyka obiegów wodno-parowych. Armatura i aparatura pomiarowa. Podstawowe zagadnienia eksploatacyjne; rozruch i odstawianie. Sprawności kotłów i sposoby jej podwyższania. Zmiany w konstrukcji i eksploatacji kotłów celem wypełnienia wymogów ekologicznych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny; opis; objaśnienie.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i zaliczenie zadania kontrolnego. Zaliczenie końcowe - pisemne / ustne. Punktowy system oceny wiedzy i umiejętności.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń rachunkowych. System punktowy oceny prac: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_NKS/06_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać i zastosować przekazaną mu wiedzę, a w szczególności analizować i oceniać pracę urządzeń kotłowych. Powinien umieć przeprowadzić niektóre proste obliczenia odnoszące się do instalacji kotłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu konstrukcji, technologii, planowania, automatyzacji i eksploatacji, stosować podejście systemowe oraz uwzględniać aspekty pozatechniczne
MBM_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Omówienie podstawowych zasad budowy i eksploatacji kotłów parowych i wodnych oraz wpływu parametrów konstrukcyjnych i termodynamicznych na efektywność zachodzących w nich procesów cieplnych.
Treści programoweT-A-1Wybrane przykłady obliczeniowe ilustrujące treść wykładów (bilans cieplny i sprawność kotła, określenie strat, obliczenia cieplne wybranych elementów i obiegów kotłów, inne).
T-W-1Pojęcia podstawowe, parametry kotłów. Czynniki robocze (woda, para wodna), wymagania, kontrola jakości. Paliwa kotłowe i spalanie. Bilans cieplny kotła. Typowe konstrukcje kotłów i ich podstawowe elementy. Kotły wodne i parowe. Kotły odzysknicowe. Podgrzewacze wody i powietrza. Przegrzewacze pary. Metody regulacji temperatury przegrzania pary. Paleniska. Odżużlanie i odpopielanie. Urządzenia do osuszania pary. Zasilanie wodne kotła. Rodzaje i charakterystyka obiegów wodno-parowych. Armatura i aparatura pomiarowa. Podstawowe zagadnienia eksploatacyjne; rozruch i odstawianie. Sprawności kotłów i sposoby jej podwyższania. Zmiany w konstrukcji i eksploatacji kotłów celem wypełnienia wymogów ekologicznych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny; opis; objaśnienie.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i zaliczenie zadania kontrolnego. Zaliczenie końcowe - pisemne / ustne. Punktowy system oceny wiedzy i umiejętności.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń rachunkowych. System punktowy oceny prac: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60 % sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_2A_NKS/06_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma świadomość potrzeby poszerzania zdobytej wiedzy w dalszych etapach kształcenia oraz możliwości wykorzystania nabytej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
MBM_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Omówienie podstawowych zasad budowy i eksploatacji kotłów parowych i wodnych oraz wpływu parametrów konstrukcyjnych i termodynamicznych na efektywność zachodzących w nich procesów cieplnych.
Treści programoweT-A-1Wybrane przykłady obliczeniowe ilustrujące treść wykładów (bilans cieplny i sprawność kotła, określenie strat, obliczenia cieplne wybranych elementów i obiegów kotłów, inne).
T-W-1Pojęcia podstawowe, parametry kotłów. Czynniki robocze (woda, para wodna), wymagania, kontrola jakości. Paliwa kotłowe i spalanie. Bilans cieplny kotła. Typowe konstrukcje kotłów i ich podstawowe elementy. Kotły wodne i parowe. Kotły odzysknicowe. Podgrzewacze wody i powietrza. Przegrzewacze pary. Metody regulacji temperatury przegrzania pary. Paleniska. Odżużlanie i odpopielanie. Urządzenia do osuszania pary. Zasilanie wodne kotła. Rodzaje i charakterystyka obiegów wodno-parowych. Armatura i aparatura pomiarowa. Podstawowe zagadnienia eksploatacyjne; rozruch i odstawianie. Sprawności kotłów i sposoby jej podwyższania. Zmiany w konstrukcji i eksploatacji kotłów celem wypełnienia wymogów ekologicznych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny; opis; objaśnienie.
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Opracowanie i zaliczenie zadania kontrolnego. Zaliczenie końcowe - pisemne / ustne. Punktowy system oceny wiedzy i umiejętności.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń rachunkowych. System punktowy oceny prac: ocena pozytywna - uzyskanie ponad 60% punktów możliwych do zdobycia.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0System punktowy oceny: Student uzyskał poniżej 60% punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
3,0System punktowy oceny: Student uzyskał 60 - 69% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia danej formy zajęć.
3,5System punktowy oceny: Student uzyskał 70 - 79% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,0System punktowy oceny: Student uzyskał 80 - 89% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
4,5System punktowy oceny: Student uzyskał 90 - 94% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.
5,0System punktowy oceny: Student uzyskał 95 - 100% sumy punktów możliwych do zdobycia w trakcie egzaminu / zaliczenia.