Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność recykling
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 150 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1pogłębione wiadomości o materiałach, technikach badawczych,metodach przetwarzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1realizacja pracy jest wstepem do prowadzenia pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia laboratoryjne, projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: wykonane zadania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/17_W01
w wyniku nprzeprowdzonych zajęć student powinien być w stanie zdefinjiwać warunki badań, zaproponować rozwiazanie konstrukcyjne stanowiska badawczego, określić metodykę badań, prygotować materiał badawczy
IM_2A_W03, IM_2A_W04T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/17_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać warunki badań, kontrolować przebieg procesu badawczego,planować i przeprowadzić eksperyment zaprojektować stanowisko badawcze,zinterpretować wyniki badań
IM_2A_U10, IM_2A_U01, IM_2A_U03T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U07, T2A_U10, T2A_U12, T2A_U13, T2A_U16, T2A_U17C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_R/17_K01
student nabędzie następujące postawY: bedzie kreatywny, nastawiony na wykonywanie kolejnych zadań,świadomy swoich działań,wykaże postrzeganie relacji pomiędzy składnikami prowadzonej pracfy
IM_2A_K01, IM_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/17_W01
w wyniku nprzeprowdzonych zajęć student powinien być w stanie zdefinjiwać warunki badań, zaproponować rozwiazanie konstrukcyjne stanowiska badawczego, określić metodykę badań, prygotować materiał badawczy
2,0brak umiejętności w wykonaniu pracy
3,0wykonanie pracyna ocene dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczną
4,0wykonanie pracy na ocenę dobrą
4,5wykonanie pracy na ocenę ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzodobra

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/17_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać warunki badań, kontrolować przebieg procesu badawczego,planować i przeprowadzić eksperyment zaprojektować stanowisko badawcze,zinterpretować wyniki badań
2,0brak umiejetnosci w ykonaniu pracy
3,0wykonanie pracy na ocene dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczna
4,0wykonanie pracy na ocene dobrą
4,5wykonanie pracy na ocene ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzo dobra

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_R/17_K01
student nabędzie następujące postawY: bedzie kreatywny, nastawiony na wykonywanie kolejnych zadań,świadomy swoich działań,wykaże postrzeganie relacji pomiędzy składnikami prowadzonej pracfy
2,0brak umiejętności w wykonaiu pracy
3,0wykonanie pracy na ocenę dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczna
4,0wykonanie pracy na ocenę dobra
4,5wykonanie pracy na ocenę ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzodobrą

Literatura podstawowa

  1. ., indwidulnie według bazy danych, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/17_W01w wyniku nprzeprowdzonych zajęć student powinien być w stanie zdefinjiwać warunki badań, zaproponować rozwiazanie konstrukcyjne stanowiska badawczego, określić metodykę badań, prygotować materiał badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
IM_2A_W04Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii wytwarzania i przetwarzania materiałów niezbędną do projektowania procesu technologicznego i/lub wyrobu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1realizacja pracy jest wstepem do prowadzenia pracy dyplomowej
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1zajęcia laboratoryjne, projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: wykonane zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejętności w wykonaniu pracy
3,0wykonanie pracyna ocene dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczną
4,0wykonanie pracy na ocenę dobrą
4,5wykonanie pracy na ocenę ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzodobra
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/17_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać warunki badań, kontrolować przebieg procesu badawczego,planować i przeprowadzić eksperyment zaprojektować stanowisko badawcze,zinterpretować wyniki badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U10Potrafi dokonywać oceny nowoczesności rozwiązania technologicznego i materiałowego wyrobu z punktu widzenia własności intelektualnej oraz ochrony środowiska a także uwzględniając inne aspekty pozatechniczne.
IM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1realizacja pracy jest wstepem do prowadzenia pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1zajęcia laboratoryjne, projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: wykonane zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejetnosci w ykonaniu pracy
3,0wykonanie pracy na ocene dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczna
4,0wykonanie pracy na ocene dobrą
4,5wykonanie pracy na ocene ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzo dobra
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_R/17_K01student nabędzie następujące postawY: bedzie kreatywny, nastawiony na wykonywanie kolejnych zadań,świadomy swoich działań,wykaże postrzeganie relacji pomiędzy składnikami prowadzonej pracfy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1realizacja pracy jest wstepem do prowadzenia pracy dyplomowej
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1zajęcia laboratoryjne, projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: wykonane zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak umiejętności w wykonaiu pracy
3,0wykonanie pracy na ocenę dostateczną
3,5wykonanie pracy na ocenę ponad dostateczna
4,0wykonanie pracy na ocenę dobra
4,5wykonanie pracy na ocenę ponad dobrą
5,0wykonanie pracy na ocenę bardzodobrą