Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Hajduk-Chmielewska <Grazyna.Hajduk-Chmielewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,50,41zaliczenie
wykładyW1 30 2,50,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość funkcji elementarnych omawianych w szkole średniej, umiejętność rozwiązywania równań i nierówności algebraicznych i funkcyjnych, podstawowe wiadomości z trygonometrii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie niezbędnym do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów z zakresu tego kierunku.
C-2Uświadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Liczby zespolone. Potegi i pierwiastki liczb zespolonych.4
T-A-2Działania na macierzach, wyznaczniki, równania macierzowe.4
T-A-3Rozwiązywanie układów równań liniowych.2
T-A-4Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej, położenia wzajemne prostej i płaszczyzny.4
T-A-5Granica ciągu, zbieżność do liczby e.2
T-A-6Dziedzina funkcji, funkcje złożone i odwrotne, funkcje cyklometryczne.4
T-A-7Pochodna funkcji, zastosowanie pochodnych.10
30
wykłady
T-W-1Liczby zespolone. Potęgowanie i pierwiastkowanie liczb zespolonych.4
T-W-2Macierze, wyznaczniki, równania macierzowe.4
T-W-3Układy równań liniowych.4
T-W-4Rachunek wektorowy, iloczyn skalarny i wektorowy, zastosowania.2
T-W-5Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej.2
T-W-6Ciągi liczbowe, twierdzenia o granicach, definicja liczby e.2
T-W-7Funkcje elementarne: logarytmiczna, wykładnicza, funkcje cyklometryczne.2
T-W-8Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.30
A-A-2Przygotowanie do cwiczeń, samodzielne rozwiązywanie zadań.28
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów.15
A-A-4Konsultacje.3
76
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykładów.25
A-W-3Konsultacje.2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.15
A-W-5Egzamin.2
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno - problemowy.
M-2Cwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Student pisze trzy kolokwia, o ocenie końcowej decyduje suma punktów uzyskana z kolokwiów.
S-2Ocena podsumowująca: Student uzyskuje punkty za aktywny udział w ćwiczeniach. Ocena końcowa zależy od ilości tych punktów.
S-3Ocena podsumowująca: Po uzyskaniu pozytywnej oceny z zaliczenia ćwiczeń student przystępuje do egzaminu. Egzamin jest pisemny i zawiera część praktyczną (rozwiązywanie zadań) oraz teoretyczną (pytania z teorii). W razie wątplwośći co do oceny egzamin zostaje poszerzony o egzamin ustny. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną oceny za ćwiczenia (wsp.wagi 0,7) i z egzaminu (wsp. wagi 1).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_W01
Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
IM_1A_W01T1A_W01, T1A_W07C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-8, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadan i problemów matematycznych i inzynierskich.
IM_1A_U07T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09InzA_U01, InzA_U02C-1T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_1A_B10_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozunmie potrzebę dalszego kształcenia się i systematycznej pracy.
IM_1A_K01T1A_K01C-2T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_W01
Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Potrafi podać treść kilku wybranych definicji i twierdzeń omówionych w ramach wykładu.
3,5Potrafi podać treśc większości podstawowych definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu.
4,0Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu i niektóre z nich zilustrwać przykładami.
4,5Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu, niektóre z nich zilustrwać przykładami, a ponadto (przy niewielkiej pomocy prowadzącego) wyciagnąć z nich wnioski dotyczące zastosowań.
5,0Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu i zilustrwać je przykładami, a ponadto samodzielnie wyciągnać z nich wnioski dotyczące zastosowań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadan i problemów matematycznych i inzynierskich.
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Potrafi rozwiązać większość podstawowych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach.
3,5Potrafi rozwiązać większość podstawowych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, ponadto podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
4,0Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe zadania matematyczne, analogiczne do zadań omówionych na ćwiczeniach, ponadto podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
4,5Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe i większość pozostałych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
5,0Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe i większość pozostałych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, podać opis tych rozwiązań oraz (przy pomocy niewielkich wskazówek) rozwiązać zadania inne, wyciągając samodzielne wnioski z twierdzeń z wykładu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_1A_B10_K01
Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozunmie potrzebę dalszego kształcenia się i systematycznej pracy.
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Dość regularnie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy.
3,5Systematycznie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest umiarkowanie aktywny i otwarty na sugestie prowadzącego.
4,0Systematycznie i starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest aktywny i otwarty na sugestie prowadzącego, wyraźnie angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności.
4,5Systematycznie i starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest bardzo aktywny i samodzielny, wyraźnie angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności.
5,0Systematycznie i bardzo starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest bardzo aktywny i samodzielny, w wysokim stopniu angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności. jego przygotowanie do zajęć jest na poziomie wiedzy i umiejętności wymaganych na ocenę 5,0.

Literatura podstawowa

  1. Roman Leitner, Zarys matematyki wyższej dla studentów, WNT, Warszawa, 1994, 6, cześć 1 i 2
  2. Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas, Algebra liniowa 1, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2008, 15
  3. Teresa Jurlewicz, Zbigniew Skoczylas, Algebra liniowa 2, Oficyna Wydawnica GiS, Wrocław, 2008, 15
  4. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas, Analiza matematyczna 1, Oficyna Wyd. GiS, Wrocław, 2008, 15

Literatura dodatkowa

  1. Roman Leitner, Wojciech Matuszewski, Zdzisław Rojek, Zadania z matematyki wyższej, WNT, Warszawa, 1992, 2, część 1
  2. W. Stankiewicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN, Warszawa, 1995, 8, część I.A i I.B

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Liczby zespolone. Potegi i pierwiastki liczb zespolonych.4
T-A-2Działania na macierzach, wyznaczniki, równania macierzowe.4
T-A-3Rozwiązywanie układów równań liniowych.2
T-A-4Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej, położenia wzajemne prostej i płaszczyzny.4
T-A-5Granica ciągu, zbieżność do liczby e.2
T-A-6Dziedzina funkcji, funkcje złożone i odwrotne, funkcje cyklometryczne.4
T-A-7Pochodna funkcji, zastosowanie pochodnych.10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Liczby zespolone. Potęgowanie i pierwiastkowanie liczb zespolonych.4
T-W-2Macierze, wyznaczniki, równania macierzowe.4
T-W-3Układy równań liniowych.4
T-W-4Rachunek wektorowy, iloczyn skalarny i wektorowy, zastosowania.2
T-W-5Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej.2
T-W-6Ciągi liczbowe, twierdzenia o granicach, definicja liczby e.2
T-W-7Funkcje elementarne: logarytmiczna, wykładnicza, funkcje cyklometryczne.2
T-W-8Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej.10
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.30
A-A-2Przygotowanie do cwiczeń, samodzielne rozwiązywanie zadań.28
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów.15
A-A-4Konsultacje.3
76
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykładów.25
A-W-3Konsultacje.2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu.15
A-W-5Egzamin.2
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_W01Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, elementy matematyki dyskretnej i stosowanej w tym metody matematyczne i numeryczne oraz statystykę, niezbędne do: 1) Opisu podstawowych zjawisk fizycznych i chemicznych 2) Do opracowywania wyników doświadczeń i analizy błędów 3) Modelowania prostych zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w materiałach i procesach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie niezbędnym do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów z zakresu tego kierunku.
Treści programoweT-W-5Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej.
T-W-6Ciągi liczbowe, twierdzenia o granicach, definicja liczby e.
T-W-1Liczby zespolone. Potęgowanie i pierwiastkowanie liczb zespolonych.
T-W-2Macierze, wyznaczniki, równania macierzowe.
T-W-4Rachunek wektorowy, iloczyn skalarny i wektorowy, zastosowania.
T-W-3Układy równań liniowych.
T-W-8Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej.
T-W-7Funkcje elementarne: logarytmiczna, wykładnicza, funkcje cyklometryczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno - problemowy.
M-2Cwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Student pisze trzy kolokwia, o ocenie końcowej decyduje suma punktów uzyskana z kolokwiów.
S-2Ocena podsumowująca: Student uzyskuje punkty za aktywny udział w ćwiczeniach. Ocena końcowa zależy od ilości tych punktów.
S-3Ocena podsumowująca: Po uzyskaniu pozytywnej oceny z zaliczenia ćwiczeń student przystępuje do egzaminu. Egzamin jest pisemny i zawiera część praktyczną (rozwiązywanie zadań) oraz teoretyczną (pytania z teorii). W razie wątplwośći co do oceny egzamin zostaje poszerzony o egzamin ustny. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną oceny za ćwiczenia (wsp.wagi 0,7) i z egzaminu (wsp. wagi 1).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Potrafi podać treść kilku wybranych definicji i twierdzeń omówionych w ramach wykładu.
3,5Potrafi podać treśc większości podstawowych definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu.
4,0Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu i niektóre z nich zilustrwać przykładami.
4,5Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu, niektóre z nich zilustrwać przykładami, a ponadto (przy niewielkiej pomocy prowadzącego) wyciagnąć z nich wnioski dotyczące zastosowań.
5,0Potrafi podać treśc większości definicji i twierdzeń omówionych w trakcie wykładu i zilustrwać je przykładami, a ponadto samodzielnie wyciągnać z nich wnioski dotyczące zastosowań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadan i problemów matematycznych i inzynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny budowy, struktury i właściwości materiałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki na poziomie niezbędnym do dalszego kształcenia na kierunku technicznym, w tym do rozwiązywania zadań i problemów z zakresu tego kierunku.
Treści programoweT-A-1Liczby zespolone. Potegi i pierwiastki liczb zespolonych.
T-A-7Pochodna funkcji, zastosowanie pochodnych.
T-A-5Granica ciągu, zbieżność do liczby e.
T-A-4Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej, położenia wzajemne prostej i płaszczyzny.
T-A-6Dziedzina funkcji, funkcje złożone i odwrotne, funkcje cyklometryczne.
T-A-2Działania na macierzach, wyznaczniki, równania macierzowe.
T-A-3Rozwiązywanie układów równań liniowych.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Student uzyskuje punkty za aktywny udział w ćwiczeniach. Ocena końcowa zależy od ilości tych punktów.
S-3Ocena podsumowująca: Po uzyskaniu pozytywnej oceny z zaliczenia ćwiczeń student przystępuje do egzaminu. Egzamin jest pisemny i zawiera część praktyczną (rozwiązywanie zadań) oraz teoretyczną (pytania z teorii). W razie wątplwośći co do oceny egzamin zostaje poszerzony o egzamin ustny. Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ważoną oceny za ćwiczenia (wsp.wagi 0,7) i z egzaminu (wsp. wagi 1).
S-1Ocena podsumowująca: Student pisze trzy kolokwia, o ocenie końcowej decyduje suma punktów uzyskana z kolokwiów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Potrafi rozwiązać większość podstawowych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach.
3,5Potrafi rozwiązać większość podstawowych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, ponadto podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
4,0Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe zadania matematyczne, analogiczne do zadań omówionych na ćwiczeniach, ponadto podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
4,5Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe i większość pozostałych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, podać opis tych rozwiązań, odnoszący się do twierdzeń podanych na wykładzie.
5,0Potrafi rozwiązać prawie wszystkie podstawowe i większość pozostałych zadań matematycznych, analogicznych do zadań omówionych na ćwiczeniach, podać opis tych rozwiązań oraz (przy pomocy niewielkich wskazówek) rozwiązać zadania inne, wyciągając samodzielne wnioski z twierdzeń z wykładu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_1A_B10_K01Student zna ograniczenia własnej wiedzy. Rozunmie potrzebę dalszego kształcenia się i systematycznej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_1A_K01Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Uświadomienie potrzeby ciągłej i systematycznej pracy.
Treści programoweT-A-5Granica ciągu, zbieżność do liczby e.
T-A-6Dziedzina funkcji, funkcje złożone i odwrotne, funkcje cyklometryczne.
T-A-7Pochodna funkcji, zastosowanie pochodnych.
T-A-4Płaszczyzna i prosta w przestrzeni trójwymiarowej, położenia wzajemne prostej i płaszczyzny.
T-A-3Rozwiązywanie układów równań liniowych.
T-A-2Działania na macierzach, wyznaczniki, równania macierzowe.
T-A-1Liczby zespolone. Potegi i pierwiastki liczb zespolonych.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Student uzyskuje punkty za aktywny udział w ćwiczeniach. Ocena końcowa zależy od ilości tych punktów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów na ocenę 3,0.
3,0Dość regularnie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy.
3,5Systematycznie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest umiarkowanie aktywny i otwarty na sugestie prowadzącego.
4,0Systematycznie i starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest aktywny i otwarty na sugestie prowadzącego, wyraźnie angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności.
4,5Systematycznie i starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest bardzo aktywny i samodzielny, wyraźnie angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności.
5,0Systematycznie i bardzo starannie przygotowuje się do ćwiczeń, uczestniczy w prawie wszystkich wykładach, uzupełnia na bieżąco braki swojej wiedzy. W trakcie ćwiczeń jest bardzo aktywny i samodzielny, w wysokim stopniu angażując się w poznawanie nowych zagadnień i zdobywanie nowych umiejętności. jego przygotowanie do zajęć jest na poziomie wiedzy i umiejętności wymaganych na ocenę 5,0.