Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Energetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 45 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności nabyte w ramach studiowanego kierunku.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania wybranego problemu (zagadnienia) z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych.45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach - konsultacje45
A-P-2Prace własne związane z realizacją pracy przejściowej105
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Bieżąca ocena stanu realizacji pracy: ocena poprawności wykonania i przydatność zastosowanych metod. Ocena końcowa pracy dostarczonej prowadzącemu w formie kompletnego opracowania (w tym ocena formalna).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C45_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie właściwie zaplanować i poprawnie wykonać pracę badawczą oraz odpowiednio poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien być w stanie objaśnić cel, program i metodykę prowadzonych prac, przeprowadzić przegląd i weryfikację literatury tematu, wybrać i uzasadniać określoną metodę badań.
ENE_1A_W31, ENE_1A_W27, ENE_1A_W17, ENE_1A_W21, ENE_1A_W25, ENE_1A_W16T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C45_U01
Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować i oszacować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien umieć korzystać z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
ENE_1A_U16, ENE_1A_U20, ENE_1A_U03, ENE_1A_U02, ENE_1A_U13, ENE_1A_U21T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C45_K01
Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych.
ENE_1A_K01, ENE_1A_K03T1A_K01, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K07C-1T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C45_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie właściwie zaplanować i poprawnie wykonać pracę badawczą oraz odpowiednio poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien być w stanie objaśnić cel, program i metodykę prowadzonych prac, przeprowadzić przegląd i weryfikację literatury tematu, wybrać i uzasadniać określoną metodę badań.
2,0Student nie zrealizował postawionych zadań programowych.
3,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym.
3,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym.
4,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym.
4,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym.
5,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C45_U01
Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować i oszacować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien umieć korzystać z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
2,0Student nie zrealizował postawionych zadań programowych.
3,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym.
3,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym.
4,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym.
4,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym.
5,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C45_K01
Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych.
2,0Student nie nabył kompetencji i umiejętności w zakresie realizowanej pracy.
3,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dość dobrym.
4,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dobrym.
4,5Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu ponad dobrym.
5,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literatury tematu z dostępnych na Uczelni baz danych, Literatura z dziedziny do której należy tematyka pracy przejściowej, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych.45
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach - konsultacje45
A-P-2Prace własne związane z realizacją pracy przejściowej105
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C45_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie właściwie zaplanować i poprawnie wykonać pracę badawczą oraz odpowiednio poszerzyć swoją wiedzę w obszarze badań analitycznych, eksperymentalnych lub projektowych. Ponadto powinien być w stanie objaśnić cel, program i metodykę prowadzonych prac, przeprowadzić przegląd i weryfikację literatury tematu, wybrać i uzasadniać określoną metodę badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_W31Zna sposoby posługiwania się literaturą fachową oraz sposoby komunikowania się
ENE_1A_W27Zna aktualne kierunki rozwoju energetyki
ENE_1A_W17Zna budowę i zasadę działania podstawowych urządzeń energetyki konwencjonalnej (kotły parowe, turbiny parowe i gazowe, sprężarki i wentylatory, pompy, rurociągi, urządzenia pomocnicze itd.)
ENE_1A_W21Zna zasady racjonalnego użytkowania podstawowych urządzeń energetycznych w różnych dziedzinach gospodarki narodowej
ENE_1A_W25Zna zasady zarządzania energią i środowiskiem
ENE_1A_W16Zna podstawy projektowania, budowy i eksploatacji siłowni, układów i systemów energetycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania wybranego problemu (zagadnienia) z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Bieżąca ocena stanu realizacji pracy: ocena poprawności wykonania i przydatność zastosowanych metod. Ocena końcowa pracy dostarczonej prowadzącemu w formie kompletnego opracowania (w tym ocena formalna).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował postawionych zadań programowych.
3,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym.
3,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym.
4,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym.
4,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym.
5,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C45_U01Student powinien umieć poprawnie zaplanować, przygotować i wykonać pracę analityczną lub eksperymentalną dotyczącą zadanej tematyki, a także umieć opracować i oszacować uzyskane wyniki oraz wysnuć na tej podstawie właściwe wnioski. Powinien umieć korzystać z dostępnej literatury naukowej. Ponadto powinien umieć poprawnie przygotować i przedstawić opracowanie na zadany temat oraz uczestniczyć w dyskusji o charakterze naukowo-technicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_U16Umie przygotować i przeprowadzić badania pozwalające określić parametry i wskaźniki charakteryzujące proces energetyczny
ENE_1A_U20Umie opracować i przedstawić projekt urządzenia, procesu lub systemu energetycznego
ENE_1A_U03Umie zastosować aparat matematyki statystycznej do oceny dokładności pomiarów i badań
ENE_1A_U02Umie rozwiązywać praktyczne zagadnienia inżynierskie, szczególnie energetyczne, opisane metodami matematycznymi, stosując metody analityczne i numeryczne
ENE_1A_U13Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko
ENE_1A_U21Umie korzystać z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania wybranego problemu (zagadnienia) z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Bieżąca ocena stanu realizacji pracy: ocena poprawności wykonania i przydatność zastosowanych metod. Ocena końcowa pracy dostarczonej prowadzącemu w formie kompletnego opracowania (w tym ocena formalna).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował postawionych zadań programowych.
3,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dostatecznym.
3,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu dość dobrym.
4,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu dobrym.
4,5Student zrealizował zadania programowe w stopniu ponad dobrym.
5,0Student zrealizował zadania programowe w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C45_K01Student nabywa kompetencji w zakresie realizacji postawionych mu zadań, formułowaniu i dobieraniu własnych rozwiązań problemu oraz wyborze właściwych metod badawczych, prezentowaniu, dyskutowaniu i obronie przyjętych form i sposobów wykonania pracy i zastosowanych rozwiązań. Student ma aktywną postawę w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy i badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_K01Rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się – podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych
ENE_1A_K03Ma świadomość konieczności działania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy i zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania wybranego problemu (zagadnienia) z zakresu kierunku (specjalności) studiów. Zdobycie doświadczenia niezbędnego do realizacji przyszłej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-P-1Zrealizowanie opracowania na określony zadany temat z zakresu materiału związanego z kierunkiem (specjalnością) studiów. Praca może mieć charakter analityczny, projektowy, badawczo-pomiarowy, opisowy bądź inny i powinna charakteryzować się twórczym rozwiązaniem postawionego problemu, wymagającym do jej wykonania wiedzy nabytej w trakcie studiów. Efektem działalności studenta i podstawą zaliczenia pracy przejściowej jest złożenie opracowania w formie pisemnej, wykonanego zgodnie z zasadami realizacji prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1Konsultacje (dyskusja metod i wniosków).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Bieżąca ocena stanu realizacji pracy: ocena poprawności wykonania i przydatność zastosowanych metod. Ocena końcowa pracy dostarczonej prowadzącemu w formie kompletnego opracowania (w tym ocena formalna).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie nabył kompetencji i umiejętności w zakresie realizowanej pracy.
3,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dość dobrym.
4,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu dobrym.
4,5Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu ponad dobrym.
5,0Student posiadł kompetencje i umiejętności niezbędne do realizacji określonych zadań badawczych - w stopniu bardzo dobrym.