Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy ochrony środowiska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Energetyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy ochrony środowiska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Techniki Cieplnej
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Wiśniewski <Slawomir.Wisniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania systemów naturalnych i problemami związanymi z degradacją środowiska
C-2Zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej studenta

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy ekologii organizmów, populacji, biocenoz i ekosystemów. Procesy zachodzące w biosferze. Różnorodność biologiczna. Formy ochrony przyrody Źródła zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Lokalne i globalne skutki emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Rola zieleni w ochronie czystości powietrza atmosferycznego. Ochrona lasów. Źródła zanieczyszczeń i skutki degradacji wody. Klasyfikacja ścieków. Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków. Definicja i klasyfikacja odpadów. Zasady postępowania z odpadami: gromadzenie, segregacja, wykorzystanie do celów przemysłowych (recykling materiałowy, surowcowy, energetyczny) i rolniczych (kompostowanie, nawożenie) Postępowanie z odpadami niebezpiecznymi. Ochrona przed hałasem i wibracjami13
T-W-2Dwa zaliczenia w formie testu - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym2
A-W-3Samodzielna praca - uzupełnienie wiedzy z literatury5
A-W-4Samodzielna praca - przygotowanie do zaliczeń (2 testy)8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Dwa testy - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C30_W01
Student potrafi definiować podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać główne źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi wymienić i scharakteryzować główne zanieczyszczenia oraz objaśniać ich niekorzystny wpływ na środowisko oraz jest w stanie wymienić i kótko opisać podstawowe procesy wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
ENE_1A_W25, ENE_1A_W23T1A_W02, T1A_W06, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W03, InzA_W04C-1, C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C30_U01
Student potrafi określać wpływ emisj zanieczyszczeń na środowisko oraz ocenić przydatność technologii ograniczających te emisje. Student poszerza swoją wiedzę, studiując literaturę związaną ze wskazanym tematem.
ENE_1A_U13T1A_U10, T1A_U13InzA_U03, InzA_U05C-1, C-2T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ENE_1A_C30_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz ma świadomość negatywnego oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
ENE_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C30_W01
Student potrafi definiować podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać główne źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi wymienić i scharakteryzować główne zanieczyszczenia oraz objaśniać ich niekorzystny wpływ na środowisko oraz jest w stanie wymienić i kótko opisać podstawowe procesy wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych systemów funkcjonujących w przyrodzie. Nie potrafi wskazać źródeł emisji zanieczyszczeń do środowiska, jak i nie zna wpływu tych zanieczyszczeń na środowisko oraz nie jest w stanie wymienić podstawowych procesów wykorzystywanych do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
3,0Student słabo opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie. Potrafi wskazać niektóre źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska.
3,5Student potrafi definiować podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać niektóre źródła emisji zanieczyszczeń oraz częścowo zna ich wpływ na środowisko.
4,0Student dobrze opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie. Wskazuje większość głównych źródeł emisji zanieczyszczeń do środowiska. Dobrze charakteryzuje te zanieczyszczenia oraz zna ich wpływ na środowisko. Potrafi wymienić niektóre procesy wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
4,5Student dobrze opanował podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać główne źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi wymienić i scharakteryzować główne zanieczyszczenia środowiska oraz objaśnić ich wpływ na środowisko. Potrafi wymienić większość procesów wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
5,0Student bardzo bobrze opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie, wskazuje źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi bardzo dobrze scharakteryzować te zanieczyszczenia i objaśnić ich niekorzystny wpływ na środowisko.Potrafi wymienić podstawowe procesów wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C30_U01
Student potrafi określać wpływ emisj zanieczyszczeń na środowisko oraz ocenić przydatność technologii ograniczających te emisje. Student poszerza swoją wiedzę, studiując literaturę związaną ze wskazanym tematem.
2,0Student nie potrafi określić wpływu emisji zanieczyszczeń na środowisko, nie umie ocenić przydatności technologii ograniczających te emisje.
3,0Student potrafi pobieżnie określić wpływ niektórych zanieczyszczeń na środowisko.
3,5Student potrafi pobieżnie określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających emisje.
4,0Student dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających emisje.
4,5Student dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających te emisje oraz poszerza swoja wiedze studiując literaturę.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających te emisje oraz poszerza swoja wiedze studiując literaturę.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ENE_1A_C30_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz ma świadomość negatywnego oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
2,0Student nie potrafi określić negatywnych skutków oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
3,0Student słabo określa niektóre negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
3,5Student słabo określa negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
4,0Student dobrze potrafi określić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
4,5Student dobrze potrafi określić i ocenić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić i ocenić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko

Literatura podstawowa

  1. Mariusz Holtzer, Beata Grabowska, Podstawy ochrony środowiska : z elementami zarządzania środowiskowego, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010
  2. Józef Banaszak, Henryk Wiśniewski, Podstawy ekologii, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2005
  3. Błażej Wierzbowski, Bartosz Rakoczy, Podstawy prawa ochrony środowiska, Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis, Warszawa, 2005
  4. Aleksander Lipiński, Prawne podstawy ochrony środowiska, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa, 2007
  5. Roman Zarzycki, Mirosław Imbierowicz, Marek Stelmachowski, Wprowadzenie do inżynierii i ochrony środowiska. Tom 1 – ochrona środowiska naturalnego, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Czesława Rosik-Dulewska, Podstawy gospodarki odpadami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy ekologii organizmów, populacji, biocenoz i ekosystemów. Procesy zachodzące w biosferze. Różnorodność biologiczna. Formy ochrony przyrody Źródła zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Lokalne i globalne skutki emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Rola zieleni w ochronie czystości powietrza atmosferycznego. Ochrona lasów. Źródła zanieczyszczeń i skutki degradacji wody. Klasyfikacja ścieków. Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków. Definicja i klasyfikacja odpadów. Zasady postępowania z odpadami: gromadzenie, segregacja, wykorzystanie do celów przemysłowych (recykling materiałowy, surowcowy, energetyczny) i rolniczych (kompostowanie, nawożenie) Postępowanie z odpadami niebezpiecznymi. Ochrona przed hałasem i wibracjami13
T-W-2Dwa zaliczenia w formie testu - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym2
A-W-3Samodzielna praca - uzupełnienie wiedzy z literatury5
A-W-4Samodzielna praca - przygotowanie do zaliczeń (2 testy)8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C30_W01Student potrafi definiować podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać główne źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi wymienić i scharakteryzować główne zanieczyszczenia oraz objaśniać ich niekorzystny wpływ na środowisko oraz jest w stanie wymienić i kótko opisać podstawowe procesy wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_W25Zna zasady zarządzania energią i środowiskiem
ENE_1A_W23Zna zasady i stosowane w praktyce technologie ochrony środowiska związane z procesami energetycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania systemów naturalnych i problemami związanymi z degradacją środowiska
C-2Zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej studenta
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy ekologii organizmów, populacji, biocenoz i ekosystemów. Procesy zachodzące w biosferze. Różnorodność biologiczna. Formy ochrony przyrody Źródła zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Lokalne i globalne skutki emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Rola zieleni w ochronie czystości powietrza atmosferycznego. Ochrona lasów. Źródła zanieczyszczeń i skutki degradacji wody. Klasyfikacja ścieków. Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków. Definicja i klasyfikacja odpadów. Zasady postępowania z odpadami: gromadzenie, segregacja, wykorzystanie do celów przemysłowych (recykling materiałowy, surowcowy, energetyczny) i rolniczych (kompostowanie, nawożenie) Postępowanie z odpadami niebezpiecznymi. Ochrona przed hałasem i wibracjami
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Dwa testy - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych systemów funkcjonujących w przyrodzie. Nie potrafi wskazać źródeł emisji zanieczyszczeń do środowiska, jak i nie zna wpływu tych zanieczyszczeń na środowisko oraz nie jest w stanie wymienić podstawowych procesów wykorzystywanych do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
3,0Student słabo opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie. Potrafi wskazać niektóre źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska.
3,5Student potrafi definiować podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać niektóre źródła emisji zanieczyszczeń oraz częścowo zna ich wpływ na środowisko.
4,0Student dobrze opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie. Wskazuje większość głównych źródeł emisji zanieczyszczeń do środowiska. Dobrze charakteryzuje te zanieczyszczenia oraz zna ich wpływ na środowisko. Potrafi wymienić niektóre procesy wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
4,5Student dobrze opanował podstawowe systemy funkcjonujące w przyrodzie. Potrafi wskazać główne źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi wymienić i scharakteryzować główne zanieczyszczenia środowiska oraz objaśnić ich wpływ na środowisko. Potrafi wymienić większość procesów wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
5,0Student bardzo bobrze opanował podstawy funkcjonowania systemów w przyrodzie, wskazuje źródła emisji zanieczyszczeń do środowiska. Potrafi bardzo dobrze scharakteryzować te zanieczyszczenia i objaśnić ich niekorzystny wpływ na środowisko.Potrafi wymienić podstawowe procesów wykorzystywane do oczyszczania ścieków i unieszkodliwiania odpadów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C30_U01Student potrafi określać wpływ emisj zanieczyszczeń na środowisko oraz ocenić przydatność technologii ograniczających te emisje. Student poszerza swoją wiedzę, studiując literaturę związaną ze wskazanym tematem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_U13Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania systemów naturalnych i problemami związanymi z degradacją środowiska
C-2Zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej studenta
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy ekologii organizmów, populacji, biocenoz i ekosystemów. Procesy zachodzące w biosferze. Różnorodność biologiczna. Formy ochrony przyrody Źródła zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Lokalne i globalne skutki emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Rola zieleni w ochronie czystości powietrza atmosferycznego. Ochrona lasów. Źródła zanieczyszczeń i skutki degradacji wody. Klasyfikacja ścieków. Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków. Definicja i klasyfikacja odpadów. Zasady postępowania z odpadami: gromadzenie, segregacja, wykorzystanie do celów przemysłowych (recykling materiałowy, surowcowy, energetyczny) i rolniczych (kompostowanie, nawożenie) Postępowanie z odpadami niebezpiecznymi. Ochrona przed hałasem i wibracjami
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Dwa testy - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić wpływu emisji zanieczyszczeń na środowisko, nie umie ocenić przydatności technologii ograniczających te emisje.
3,0Student potrafi pobieżnie określić wpływ niektórych zanieczyszczeń na środowisko.
3,5Student potrafi pobieżnie określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających emisje.
4,0Student dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających emisje.
4,5Student dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających te emisje oraz poszerza swoja wiedze studiując literaturę.
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić wpływ zanieczyszczeń na środowisko oraz umie ocenić przydatności technologii oczyszczających te emisje oraz poszerza swoja wiedze studiując literaturę.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaENE_1A_C30_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz ma świadomość negatywnego oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówENE_1A_K02Ma świadomość wagi pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej; w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania systemów naturalnych i problemami związanymi z degradacją środowiska
C-2Zwiększenie świadomości i wrażliwości ekologicznej studenta
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawy ekologii organizmów, populacji, biocenoz i ekosystemów. Procesy zachodzące w biosferze. Różnorodność biologiczna. Formy ochrony przyrody Źródła zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego. Rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń. Lokalne i globalne skutki emisji zanieczyszczeń do atmosfery. Rola zieleni w ochronie czystości powietrza atmosferycznego. Ochrona lasów. Źródła zanieczyszczeń i skutki degradacji wody. Klasyfikacja ścieków. Mechaniczne, biologiczne i chemiczne oczyszczanie ścieków. Definicja i klasyfikacja odpadów. Zasady postępowania z odpadami: gromadzenie, segregacja, wykorzystanie do celów przemysłowych (recykling materiałowy, surowcowy, energetyczny) i rolniczych (kompostowanie, nawożenie) Postępowanie z odpadami niebezpiecznymi. Ochrona przed hałasem i wibracjami
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Dwa testy - jednen w połowie semestru, drugi na koniec semestru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić negatywnych skutków oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
3,0Student słabo określa niektóre negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
3,5Student słabo określa negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
4,0Student dobrze potrafi określić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
4,5Student dobrze potrafi określić i ocenić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko
5,0Student bardzo dobrze potrafi określić i ocenić negatywne skutki oddziaływania procesów przemysłowych na środowisko