Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S2)
specjalność: zarządzanie przedsiębiorstwem

Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze - Przedmiot obieralny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo gospodarcze - Przedmiot obieralny I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Leonard Rozenberg <Leonard.Rozenberg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Do wykładów studenci powinni posiadać niezbędną wiedzę z następujących przedmiotów i zagadnień: podstawy organizacji i zarządzania, zarządzanie strategiczne, aarządzanie marketingowe i skuteczna sprzedaż, zachowania w organizacji, podstawy zarządzania projektami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu doradztwa, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu będzie na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i oprogramowania. Do dyspozycji studentów jest sala wyposażona w aktualizowane (na bieżąco modernizowane) stanowiska komputerowe. Do dyspozycji studentów jest oprogramowanie firmy Microsoft szeroko dostępne w ramach licencji akademickiej MSDN AA oraz wiele oprogramowania wolnego dostępu, które powinno być w ciągłym użytkowaniu studentów (np. Scilab, GANT Project, Open Office).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Określenie celów biznesu (czym jest a czym powinien być biznes - przykłady); motywowanie do planowanych i wymaganych osiągnięć. Pomiar jakości, innowacyjności i skuteczności zarządu5
T-A-2Zasady tworzenia „dobrego ducha” w organizacji; wybór struktury zarządzania (m.in. biznes mały, duży i rozwijający się); rola współczesnego menedżera i jego praca (podstawowe operacje w pracy menedżera); menedżer przyszłości.5
T-A-3Zasady rozwoju przez dywersyfikację działań; ekspansja; system wielkich korporacji (globalizacja w przemyśle); państwo a korporacje; wzajemne związki i zadania; władza i stosunki własnościowe w wielkich korporacjach.5
15
wykłady
T-W-1Rola zarządu oraz współczesne usytuowanie i zadania menedżeryzmu5
T-W-2Menedżerowie w wielkich korporacjach i w warunkach globalizacji5
T-W-3Praktyka współczesnego menedżeryzmu; USA jako ojczyzna naukowego konsultingu, konsulting w krajach Europy, menedżeryzm w krajach Dalekiego Wschodu (przykłady i porównania), konsulting w Polsce, jego powstanie i rozwój.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach i kultura dyskusji15
A-A-2Przeglądowy projekt zaliczeniowy na zadany (lub wybrany i zaakceptowany przez prowadzącego) temat z zakresu doradztwa/konsultingu.10
A-A-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
27
wykłady
A-W-1Aktywna obecność studentów na wykładach, połączona z dyskusją i wyjaśnianiem wątpliwości.15
A-W-2Praca zaliczeniowa lub projekt wykazujący, że doradztwo to wiedza ścisła, mnożliwa do jednoznacznego i obiektywnego wyliczenia4
A-W-3Przygotowanie się do zajęć -studia literaturowe oraz rozumienie treści wykładów7
A-W-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
28

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Przedmiot jest realizowany w formie wykładu, prowadzonego w sposób interaktywny, podczas którego studenci rozwiązują stawiane problemy oraz demonstrują przygotowane prezentacje oraz projekty. Praca własna studenta oraz studiowanie literatury

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu/rozmowa. Projekt lub indywidualna praca pisemna, dodatkowo aktywność i przygotowanie na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_W01
Wiedza ogólna z zakresu doradztwa, jak i informatyki oraz umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin; poznanie zasad skutecznego zarządzania produkcją oraz sposoby realizacji postawionych celów w różnych systemach gospodarczych przy pomocy zewnętrznego i wewnętrznego konsultingu.
ZIP_2A_W09T2A_W09, T2A_W11C-1T-A-3, T-A-1, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_U01
Student po kursie powinien potrafić: - analizować dane zawarte w informacji finansowej przedsiębiorstwa w aspekcie wykorzystania w bieżącym zarzadzaniu produkcją - ocena szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa przy przeprowadzeniu analizy porównawczej w określonej branży produkcji. - analiza trendów na rynkach rzeczywistych w celu prognozowania przyszłych zadań i strategii rozwoju produkcji.
ZIP_2A_U23T2A_U15, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1T-A-3, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_K01
Przygotowanie do pracy w przedsiębiorstwie
C-1T-A-1, T-W-1, T-A-2M-1S-1
ZIP_2A_O/01-2 WI_K02
Posługiwanie się narzędziami informatycznymi do interpretacji danych o bieżącej, danych statystycznych i wydarzeń gospodarczych
C-1T-A-2, T-A-1, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_W01
Wiedza ogólna z zakresu doradztwa, jak i informatyki oraz umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin; poznanie zasad skutecznego zarządzania produkcją oraz sposoby realizacji postawionych celów w różnych systemach gospodarczych przy pomocy zewnętrznego i wewnętrznego konsultingu.
2,0Student nie wykazuje znajomości żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student wykazuje niewielką znajomość potrzeb w zakresie doradztwa w przedsiębiorstwie
3,5Student wykazuje dostateczną znajomość potrzeb w zakresie doradztwa w przedsiębiorstwie
4,0Student potrafi wykorzystywać znakomitą większość zaproponowanych w trakcie zajęć metod
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_U01
Student po kursie powinien potrafić: - analizować dane zawarte w informacji finansowej przedsiębiorstwa w aspekcie wykorzystania w bieżącym zarzadzaniu produkcją - ocena szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa przy przeprowadzeniu analizy porównawczej w określonej branży produkcji. - analiza trendów na rynkach rzeczywistych w celu prognozowania przyszłych zadań i strategii rozwoju produkcji.
2,0Student nie rozumie żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student nie rozumie niektóre potrzeby w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,5Student nie rozumie większość potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
4,0Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody
4,5Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania
5,0Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_O/01-2 WI_K01
Przygotowanie do pracy w przedsiębiorstwie
2,0Student nie umie wykorzystać wskazać żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie podstawy wiedzy w zakresie konsultingu
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podejść zaprezentowanych na zajęciach
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach
4,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach i potrafi porównywać je między sobą i określać stopień przydatności
5,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach i potrafi porównywać je między sobą i określać stopień przydatności, ale także potrafi wykazać się samodzielnością myślenia i dobory metod
ZIP_2A_O/01-2 WI_K02
Posługiwanie się narzędziami informatycznymi do interpretacji danych o bieżącej, danych statystycznych i wydarzeń gospodarczych
2,0Student nie umie wskazać obszarów zarządzania
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka poznanych metod
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie poznane metody
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje metody konsultingu, potrafi w analityczny sposób je stosować.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody i podejścia do doradztwa oraz potrafi je porównywać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązaniaz jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. Block P., Flawless consulting; A guide to getting your expertise used, Learning Concepts, Austin, Texas, 1981
  2. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2002
  3. Greiner L. E. i Metzger R. O., Consulting to management, Prentice-Hall, New Jersey, 1983
  4. Perechuda K. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości. Koncepcje, modele, metody, Placet, Warszawa, 2000
  5. Stecki L., Consulting (t. 1 i 2), TNOiK „Dom Organizatora”, Toruń, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Pismo internetowe, The Wall Street Journal Europe, 2011, Wydawnictwo Internetowe
  2. Czasopismo, Puls Biznesu, 2011, Pismo dla zarządzających

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Określenie celów biznesu (czym jest a czym powinien być biznes - przykłady); motywowanie do planowanych i wymaganych osiągnięć. Pomiar jakości, innowacyjności i skuteczności zarządu5
T-A-2Zasady tworzenia „dobrego ducha” w organizacji; wybór struktury zarządzania (m.in. biznes mały, duży i rozwijający się); rola współczesnego menedżera i jego praca (podstawowe operacje w pracy menedżera); menedżer przyszłości.5
T-A-3Zasady rozwoju przez dywersyfikację działań; ekspansja; system wielkich korporacji (globalizacja w przemyśle); państwo a korporacje; wzajemne związki i zadania; władza i stosunki własnościowe w wielkich korporacjach.5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola zarządu oraz współczesne usytuowanie i zadania menedżeryzmu5
T-W-2Menedżerowie w wielkich korporacjach i w warunkach globalizacji5
T-W-3Praktyka współczesnego menedżeryzmu; USA jako ojczyzna naukowego konsultingu, konsulting w krajach Europy, menedżeryzm w krajach Dalekiego Wschodu (przykłady i porównania), konsulting w Polsce, jego powstanie i rozwój.5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach i kultura dyskusji15
A-A-2Przeglądowy projekt zaliczeniowy na zadany (lub wybrany i zaakceptowany przez prowadzącego) temat z zakresu doradztwa/konsultingu.10
A-A-3Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywna obecność studentów na wykładach, połączona z dyskusją i wyjaśnianiem wątpliwości.15
A-W-2Praca zaliczeniowa lub projekt wykazujący, że doradztwo to wiedza ścisła, mnożliwa do jednoznacznego i obiektywnego wyliczenia4
A-W-3Przygotowanie się do zajęć -studia literaturowe oraz rozumienie treści wykładów7
A-W-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach2
28
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-2 WI_W01Wiedza ogólna z zakresu doradztwa, jak i informatyki oraz umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin; poznanie zasad skutecznego zarządzania produkcją oraz sposoby realizacji postawionych celów w różnych systemach gospodarczych przy pomocy zewnętrznego i wewnętrznego konsultingu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W09ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, wiedzą, projektami i innowacjami oraz prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu doradztwa, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu będzie na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i oprogramowania. Do dyspozycji studentów jest sala wyposażona w aktualizowane (na bieżąco modernizowane) stanowiska komputerowe. Do dyspozycji studentów jest oprogramowanie firmy Microsoft szeroko dostępne w ramach licencji akademickiej MSDN AA oraz wiele oprogramowania wolnego dostępu, które powinno być w ciągłym użytkowaniu studentów (np. Scilab, GANT Project, Open Office).
Treści programoweT-A-3Zasady rozwoju przez dywersyfikację działań; ekspansja; system wielkich korporacji (globalizacja w przemyśle); państwo a korporacje; wzajemne związki i zadania; władza i stosunki własnościowe w wielkich korporacjach.
T-A-1Określenie celów biznesu (czym jest a czym powinien być biznes - przykłady); motywowanie do planowanych i wymaganych osiągnięć. Pomiar jakości, innowacyjności i skuteczności zarządu
T-W-1Rola zarządu oraz współczesne usytuowanie i zadania menedżeryzmu
Metody nauczaniaM-1Przedmiot jest realizowany w formie wykładu, prowadzonego w sposób interaktywny, podczas którego studenci rozwiązują stawiane problemy oraz demonstrują przygotowane prezentacje oraz projekty. Praca własna studenta oraz studiowanie literatury
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu/rozmowa. Projekt lub indywidualna praca pisemna, dodatkowo aktywność i przygotowanie na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje znajomości żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student wykazuje niewielką znajomość potrzeb w zakresie doradztwa w przedsiębiorstwie
3,5Student wykazuje dostateczną znajomość potrzeb w zakresie doradztwa w przedsiębiorstwie
4,0Student potrafi wykorzystywać znakomitą większość zaproponowanych w trakcie zajęć metod
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-2 WI_U01Student po kursie powinien potrafić: - analizować dane zawarte w informacji finansowej przedsiębiorstwa w aspekcie wykorzystania w bieżącym zarzadzaniu produkcją - ocena szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa przy przeprowadzeniu analizy porównawczej w określonej branży produkcji. - analiza trendów na rynkach rzeczywistych w celu prognozowania przyszłych zadań i strategii rozwoju produkcji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U23ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu doradztwa, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu będzie na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i oprogramowania. Do dyspozycji studentów jest sala wyposażona w aktualizowane (na bieżąco modernizowane) stanowiska komputerowe. Do dyspozycji studentów jest oprogramowanie firmy Microsoft szeroko dostępne w ramach licencji akademickiej MSDN AA oraz wiele oprogramowania wolnego dostępu, które powinno być w ciągłym użytkowaniu studentów (np. Scilab, GANT Project, Open Office).
Treści programoweT-A-3Zasady rozwoju przez dywersyfikację działań; ekspansja; system wielkich korporacji (globalizacja w przemyśle); państwo a korporacje; wzajemne związki i zadania; władza i stosunki własnościowe w wielkich korporacjach.
T-W-3Praktyka współczesnego menedżeryzmu; USA jako ojczyzna naukowego konsultingu, konsulting w krajach Europy, menedżeryzm w krajach Dalekiego Wschodu (przykłady i porównania), konsulting w Polsce, jego powstanie i rozwój.
Metody nauczaniaM-1Przedmiot jest realizowany w formie wykładu, prowadzonego w sposób interaktywny, podczas którego studenci rozwiązują stawiane problemy oraz demonstrują przygotowane prezentacje oraz projekty. Praca własna studenta oraz studiowanie literatury
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu/rozmowa. Projekt lub indywidualna praca pisemna, dodatkowo aktywność i przygotowanie na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student nie rozumie niektóre potrzeby w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,5Student nie rozumie większość potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
4,0Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody
4,5Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania
5,0Student umie wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązania z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-2 WI_K01Przygotowanie do pracy w przedsiębiorstwie
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu doradztwa, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu będzie na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i oprogramowania. Do dyspozycji studentów jest sala wyposażona w aktualizowane (na bieżąco modernizowane) stanowiska komputerowe. Do dyspozycji studentów jest oprogramowanie firmy Microsoft szeroko dostępne w ramach licencji akademickiej MSDN AA oraz wiele oprogramowania wolnego dostępu, które powinno być w ciągłym użytkowaniu studentów (np. Scilab, GANT Project, Open Office).
Treści programoweT-A-1Określenie celów biznesu (czym jest a czym powinien być biznes - przykłady); motywowanie do planowanych i wymaganych osiągnięć. Pomiar jakości, innowacyjności i skuteczności zarządu
T-W-1Rola zarządu oraz współczesne usytuowanie i zadania menedżeryzmu
T-A-2Zasady tworzenia „dobrego ducha” w organizacji; wybór struktury zarządzania (m.in. biznes mały, duży i rozwijający się); rola współczesnego menedżera i jego praca (podstawowe operacje w pracy menedżera); menedżer przyszłości.
Metody nauczaniaM-1Przedmiot jest realizowany w formie wykładu, prowadzonego w sposób interaktywny, podczas którego studenci rozwiązują stawiane problemy oraz demonstrują przygotowane prezentacje oraz projekty. Praca własna studenta oraz studiowanie literatury
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu/rozmowa. Projekt lub indywidualna praca pisemna, dodatkowo aktywność i przygotowanie na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać wskazać żadnych potrzeb w zakresie wiedzy zdobytej w przedmiocie
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie podstawy wiedzy w zakresie konsultingu
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podejść zaprezentowanych na zajęciach
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach
4,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach i potrafi porównywać je między sobą i określać stopień przydatności
5,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie podejścia zaprezentowanych na zajęciach i potrafi porównywać je między sobą i określać stopień przydatności, ale także potrafi wykazać się samodzielnością myślenia i dobory metod
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_O/01-2 WI_K02Posługiwanie się narzędziami informatycznymi do interpretacji danych o bieżącej, danych statystycznych i wydarzeń gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Podczas zajęć studenci zdobywać będą wiedzę zarówno z zakresu doradztwa, jak i informatyki i umiejętności łączenia przygotowania zawodowego z obu dziedzin. Program przedmiotu będzie na bieżąco dopasowywany do zmieniających się realiów sprzętowych i oprogramowania. Do dyspozycji studentów jest sala wyposażona w aktualizowane (na bieżąco modernizowane) stanowiska komputerowe. Do dyspozycji studentów jest oprogramowanie firmy Microsoft szeroko dostępne w ramach licencji akademickiej MSDN AA oraz wiele oprogramowania wolnego dostępu, które powinno być w ciągłym użytkowaniu studentów (np. Scilab, GANT Project, Open Office).
Treści programoweT-A-2Zasady tworzenia „dobrego ducha” w organizacji; wybór struktury zarządzania (m.in. biznes mały, duży i rozwijający się); rola współczesnego menedżera i jego praca (podstawowe operacje w pracy menedżera); menedżer przyszłości.
T-A-1Określenie celów biznesu (czym jest a czym powinien być biznes - przykłady); motywowanie do planowanych i wymaganych osiągnięć. Pomiar jakości, innowacyjności i skuteczności zarządu
T-W-3Praktyka współczesnego menedżeryzmu; USA jako ojczyzna naukowego konsultingu, konsulting w krajach Europy, menedżeryzm w krajach Dalekiego Wschodu (przykłady i porównania), konsulting w Polsce, jego powstanie i rozwój.
Metody nauczaniaM-1Przedmiot jest realizowany w formie wykładu, prowadzonego w sposób interaktywny, podczas którego studenci rozwiązują stawiane problemy oraz demonstrują przygotowane prezentacje oraz projekty. Praca własna studenta oraz studiowanie literatury
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przygotowanie konspektu na zadany temat + egzamin w formie testu/rozmowa. Projekt lub indywidualna praca pisemna, dodatkowo aktywność i przygotowanie na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wskazać obszarów zarządzania
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka poznanych metod
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie poznane metody
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje metody konsultingu, potrafi w analityczny sposób je stosować.
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody i podejścia do doradztwa oraz potrafi je porównywać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody, a także samodzielnie identyfikuje problemy do rozwiązaniaz jednoczesnym uzasadnieniem wyboru