Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D3/06_U01 | Student potrafi przeprowadziic analize ryzyka podczas tworzenie oprogramowania, interpretować wyniki analizy i wprowadzać zmiań w programie, budziecie itp. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIP_2A_U14 | ma umiejętność przeprowadzania wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
ZIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejetnosci identyfikowania zasobów, podatnosci ,zagrożeń oraz analizy i zarzadzanie ryzykiem podczas cyklu życia oprogramowania |
---|
Treści programowe | T-A-2 | Wykorzystywanie różnych metod (metoda PERT, drzewa zdarzeń ETA, delficką itp.) analizy ryzyka oprogramowania |
---|
T-A-4 | Użyty sposoby redukcja, transferu, retencji (biernej i czynnej) ora unikania ryzyka |
T-W-4 | Metody zastosowane do analizy ryzyka (metoda PERT, drzewa zdarzeń ETA, drzewa błędów
FTA, metody dynamiczne (np. graf), metody eksperckie (np. delfickie) itp.) |
T-W-7 | Techniki i Narzędzi zarządzania ryzykiem tworzenia oprogramowania |
T-A-3 | Obliczanie wagi ryzyka z wykorzystaniem macierzy oraz modeli kosztowny w tym model EMV |
T-A-1 | Stosowane praktyki Identyfikacji zasobów, podatność i zagrożeń na etapie projektowania i tworzenie oprogramowania |
T-A-5 | Monitorowanie i kontrola ryzyka w oparciu o narzędzi do zarządzania ryzykiem |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-konwersatoryjny |
---|
M-2 | Cwiczenia audytoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Test (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte (zadania problemowe) |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wejsciówki, sprawozdania z zajec |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | - student nie posiada umiejętność umożliwiająca mu uzyskania zaliczenia na 3.0 |
3,0 | - student potrafi formułować określonych danych umożliwiające mu przeprowadzenie procesu analizy ryzyka oprogramowania w oparciu o dowolnej metody i/lub narzędzi |
3,5 | Wymagania na 3.0 plus dodatkowo:
- student potrafi obliczać wagę ryzyka dla każdego ze scenariuszy ryzyka oprogramowania. |
4,0 | Wymagania na 3.5 plus dodatkowo:
- student potrafi dobierać odpowiednich rozwiązań technicznych, organizacyjnych, budżetowych itp. umożliwiające zmniejszenia obliczonej wagi ryzyka oprogramowania |
4,5 | Wymagania na 4.0 plus dodatkowo:
- student formuje wnioski i zaleceniach na podstawie przeprowadzonej analizy ryzyka oprogramowania. |
5,0 | Wymagania na 4.5 plus dodatkowo:
- student potrafi sporządzać dokumentacje procesu analizy ryzyka oprogramowania zgodnie z wymaganiami różnych metodologii (np. PERT, FTA , delfickie, itp.) |