Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_null_U02 | Student potrafi od podstaw zaprojektować i przeprowadzić proces testowania oprogramowania |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ZIP_2A_U19 | ma umiejętność projektowania i wdrażania innowacji technologicznych i organizacyjnych opartych na technologiach informacyjnych, sztucznej inteligencji, itp. |
ZIP_2A_U14 | ma umiejętność przeprowadzania wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
ZIP_2A_U17 | potrafi identyfikować i formułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla inżynierii produkcji, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
ZIP_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji |
ZIP_2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
ZIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu testowania oprogramownia |
---|
C-1 | Zapoznanie studentów z istniejącymi sposobami testowania wydajnościowego oprogramowania rozproszonego |
Treści programowe | T-L-1 | tworzenia testów jednostkowych |
---|
T-L-2 | tworzenia testów wydajnościowych |
T-L-3 | Testowanie wydajnościowe oprogramowania rozproszonego |
T-W-1 | Przestawienie procesu wytwarzania i testowania oprogramowania |
T-W-2 | zarządzanie; dokumentacja, przegląd i audyt, raporty, narzędzia, techniki i metodologie, kontrola kodu, zarządzanie ryzykiem |
T-W-3 | Planowanie procesu testowania |
T-W-4 | tworzenia testów jednostkowych |
T-P-4 | Wykorzystanie istniejących narzędzi do testowania |
T-P-2 | Tworzenie dokumentacji procesu testowania |
T-L-4 | Weryfikacja i walidacja przeprowadzonych testów |
T-W-6 | Specyfika testowania oprogramowania rozproszonego |
T-P-1 | planowanie procesu testowania |
T-W-5 | tworzenia testów wydajnościowych |
T-P-3 | Tworzenie raportów z procesu testowania |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadania projektowego |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające |
S-1 | Ocena formująca: Wejściówka - Pozwala ocenić przygotowanie studenta do ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi tworzyć testów |
3,0 | potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem jednego narzędzia |
3,5 | potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia |
4,0 | potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy |
4,5 | potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe |
5,0 | potrafi tworzyć testy i testować z wykorzystaniem kilku narzędzia oraz pogrupować je w grupy, potrafi tworzyć scenariusze testowe, potrafi automatyzować proces testowania |