Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem internetowym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektem internetowym
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,20,34zaliczenie
laboratoriaL7 15 1,40,33zaliczenie
projektyP7 15 1,40,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student powinien posiadać wiedzę podstawową z ekonomii, zarządzania, projektowania systemów informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z zasadamii zarządzania projektami oraz standardami stosowanymi w projektach informatycznych
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu1
T-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)2
T-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)2
T-L-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-L-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-L-6Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego2
T-L-7Wybór cyklu życia i standardów2
T-L-8Prezentacja wyników przed grupą2
15
projekty
T-P-1Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu1
T-P-2Sporządzenie drzewa celów własnego projektu2
T-P-3Sporządzenie struktury zadań - WBS2
T-P-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-P-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-P-6Obliczenie parametrów wykresu sieciowego i ściżki krytycznej2
T-P-7Wybór cyklu życia i standardów2
T-P-8Prezentacja dokumentacji projektowej przed grupą2
15
wykłady
T-W-19 obszarów wiedzy w PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi2
T-W-2Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami.2
T-W-3Wybrane zasady engineeringu systemowego2
T-W-4Kompetencje menederów projektów informatycznych2
T-W-5Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi, krótka charakterystyka standardów2
T-W-6Strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury2
T-W-7Zarzdządzanie jakością w projekcie, dokument SRS2
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna studenta - przygotowanie projektu w MS Project22
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Udział w zaliczeniu2
41
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury i przygotowanie prezentacji7
A-P-3Przygotowanie projektu i sprawozdania - praca własna studenta16
A-P-4Udział w konsultacjach2
A-P-5Udział w zaliczeniu2
42
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury i prygotowanie się do zaliczenia z wykładu - praca własna studenta20
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
37

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/9_W01
zna główne zasady metodologiczne zarzadzania projektem oraz metodyki zwinne
ZIP_1A_W04T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-6, T-W-7M-2, M-3, M-1S-1
ZIP_1A_O3/9_W2
zna modele cyklu życia systemu oraz głowne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
ZIP_1A_W14T1A_W06InzA_W01C-2, C-1T-W-5, T-L-7M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/9_U01
Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
ZIP_1A_U24T1A_U07, T1A_U16InzA_U08C-2T-L-3, T-P-2, T-L-2, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-4M-3, M-2S-1
ZIP_1A_O3/9_U02
Umie zrobić plan projektu i na jego podstawie zorganizować, kontrolować i koordynować działalność w projekcie
ZIP_1A_U07T1A_U12InzA_U04C-2T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-6M-3, M-2S-1
ZIP_1A_O3/9_U03
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
ZIP_1A_U08T1A_U10InzA_U03C-2T-L-7M-2, M-3S-1
ZIP_1A_O3/9_U04
Umie pracować indywidualnie i w zespole
ZIP_1A_U12T1A_U02C-2T-L-2, T-L-3M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_O3/9_K03
aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
ZIP_1A_K07, ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K02C-1, C-2T-L-2, T-W-4, T-W-6, T-L-3, T-L-1, T-W-2, T-W-1M-2, M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/9_W01
zna główne zasady metodologiczne zarzadzania projektem oraz metodyki zwinne
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
3,0student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi
3,5student jest w stanie zdefiniować większość z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
4,0student jest w stanie zdefiniować główne z przedstawionych na wykładach pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać i objaśniać czynniki wpływające na dobór metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
ZIP_1A_O3/9_W2
zna modele cyklu życia systemu oraz głowne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
2,0student nie jest w stanie wyminić typy modelów cyklu życia systemu , wyminić głowne z przedstawionych na wykładach standardów stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
3,0student jest w stanie wyminić jeden typ modelu cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
3,5student jest w stanie wyminić dwa typy modelów cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
4,0student jest w stanie wyminić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wyminić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ pasujacy do systemów internetowych, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/9_U01
Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
2,0Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
3,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest niska
3,5Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest średnia, sporo błędów
4,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest dobra, są niewielkie blędy
4,5Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, są niewielkie blędy
5,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, brak blędów
ZIP_1A_O3/9_U02
Umie zrobić plan projektu i na jego podstawie zorganizować, kontrolować i koordynować działalność w projekcie
2,0Nie umie zrobić plan projektu
3,0Umie ustalic cel projektu oraz przygotowaćstrukturę zadań
3,5Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relację pomiędzy nimi i wyznaczyć terminy realizacji zadań
4,0Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań oraz punkty kontrolne, umie stworzyć strukturę organizacyjną projektu, kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta
4,5Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy ich realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego
5,0Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności, opracować budżet oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta, parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych
ZIP_1A_O3/9_U03
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
2,0Nie umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
3,0Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym
3,5Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym
4,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie wyszukiwać standardy
4,5Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy
5,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami
ZIP_1A_O3/9_U04
Umie pracować indywidualnie i w zespole
2,0Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole
3,0Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
3,5Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,0Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,5Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
5,0Umie pracować w zespol, prezentuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_O3/9_K03
aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
2,0nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,0prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,5prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,0prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,5prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
5,0prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki

Literatura podstawowa

  1. PMI, Project Management Body of Knowledge (PMBoK), Drexel Hill, USA, 2008
  2. Pfleeger Sh.L., Atlee J.M., Software Engineering, Pearson. Prentice Hall, USA, 2011
  3. Szyjewski Z., Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kiesielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu1
T-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)2
T-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)2
T-L-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-L-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-L-6Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego2
T-L-7Wybór cyklu życia i standardów2
T-L-8Prezentacja wyników przed grupą2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu1
T-P-2Sporządzenie drzewa celów własnego projektu2
T-P-3Sporządzenie struktury zadań - WBS2
T-P-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-P-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-P-6Obliczenie parametrów wykresu sieciowego i ściżki krytycznej2
T-P-7Wybór cyklu życia i standardów2
T-P-8Prezentacja dokumentacji projektowej przed grupą2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-19 obszarów wiedzy w PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi2
T-W-2Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami.2
T-W-3Wybrane zasady engineeringu systemowego2
T-W-4Kompetencje menederów projektów informatycznych2
T-W-5Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi, krótka charakterystyka standardów2
T-W-6Strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury2
T-W-7Zarzdządzanie jakością w projekcie, dokument SRS2
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca własna studenta - przygotowanie projektu w MS Project22
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Udział w zaliczeniu2
41
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Studiowanie literatury i przygotowanie prezentacji7
A-P-3Przygotowanie projektu i sprawozdania - praca własna studenta16
A-P-4Udział w konsultacjach2
A-P-5Udział w zaliczeniu2
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury i prygotowanie się do zaliczenia z wykładu - praca własna studenta20
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach1
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_W01zna główne zasady metodologiczne zarzadzania projektem oraz metodyki zwinne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W04ma widzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadamii zarządzania projektami oraz standardami stosowanymi w projektach informatycznych
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-W-2Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami.
T-W-19 obszarów wiedzy w PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie
T-W-6Strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-W-7Zarzdządzanie jakością w projekcie, dokument SRS
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
3,0student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi
3,5student jest w stanie zdefiniować większość z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
4,0student jest w stanie zdefiniować główne z przedstawionych na wykładach pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać i objaśniać czynniki wpływające na dobór metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_W2zna modele cyklu życia systemu oraz głowne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W14ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
C-1zapoznanie studentów z zasadamii zarządzania projektami oraz standardami stosowanymi w projektach informatycznych
Treści programoweT-W-5Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi, krótka charakterystyka standardów
T-L-7Wybór cyklu życia i standardów
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie wyminić typy modelów cyklu życia systemu , wyminić głowne z przedstawionych na wykładach standardów stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
3,0student jest w stanie wyminić jeden typ modelu cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
3,5student jest w stanie wyminić dwa typy modelów cyklu życia systemu , wyminić ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
4,0student jest w stanie wyminić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wyminić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie wyminić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ pasujacy do systemów internetowych, wyminić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_U01Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)
T-P-2Sporządzenie drzewa celów własnego projektu
T-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)
T-L-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu
T-L-6Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego
T-L-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
3,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest niska
3,5Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest średnia, sporo błędów
4,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest dobra, są niewielkie blędy
4,5Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, są niewielkie blędy
5,0Umię korzystać z małej części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu, jakość przygotowanych dokumentów jest bardzo dobra, brak blędów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_U02Umie zrobić plan projektu i na jego podstawie zorganizować, kontrolować i koordynować działalność w projekcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U07ma umiejętności w zakresie uwzględniania zasad zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-L-4Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych
T-L-5Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu
T-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)
T-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)
T-L-6Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie zrobić plan projektu
3,0Umie ustalic cel projektu oraz przygotowaćstrukturę zadań
3,5Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relację pomiędzy nimi i wyznaczyć terminy realizacji zadań
4,0Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań oraz punkty kontrolne, umie stworzyć strukturę organizacyjną projektu, kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta
4,5Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy ich realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego
5,0Umie ustalic cel projektu, przygotować struikturę zadań, relacji pomiędzy nimi, wyznaczyć terminy realizacji zadań i punkty kontrolne, umie przydzielić zasoby i stworzyć macierz odpowiedzialności, opracować budżet oraz kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta, parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_U03Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U08ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-L-7Wybór cyklu życia i standardów
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
3,0Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym
3,5Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym
4,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie wyszukiwać standardy
4,5Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy
5,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go w procesie zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_U04Umie pracować indywidualnie i w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)
T-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole
3,0Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
3,5Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,0Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,5Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
5,0Umie pracować w zespol, prezentuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_O3/9_K03aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
ZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z zasadamii zarządzania projektami oraz standardami stosowanymi w projektach informatycznych
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności korzystania z MS Projekt w procesie planowania i kontrolowania projektu
Treści programoweT-L-2Sporządzenie drzewa celów (w grupie i indywidyalnie)
T-W-4Kompetencje menederów projektów informatycznych
T-W-6Strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-L-3Sporządzenie struktury zadań (w grupie i indywidualnie)
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu
T-W-2Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami.
T-W-19 obszarów wiedzy w PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,0prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,5prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,0prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,5prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
5,0prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki