Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Zarządzanie personelem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie personelem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy nauki o przedsiębiorstwie
W-2Podstawy nauki o zarządzaniu przedsiębiorstwem
W-3Podstawy ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
C-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy funkcji kadrowej2
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-3Analiza pracy2
T-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-6Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej1
15
wykłady
T-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem2
T-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-4Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-6Ocenianie pracowników2
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu do opracowania ćwiczeń15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu10
A-W-3Konsultacje do wykładu i ćwiczeń3
A-W-4zaliczenie ptrzedmiotu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
S-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
ZIP_1A_W17, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-1, T-A-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W02
potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-8M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W04
potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-2, T-A-2M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W05
zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-3, T-A-3M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W06
zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-4, T-A-4M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W07
zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-5, T-A-5M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W08
wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-6M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W09
ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2T-A-3M-3, M-2, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2T-A-4M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U03
konstruuje system wynagrodzeń
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2T-W-5, T-A-5M-3, M-2, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U04
tworzy system oceny pracowników
ZIP_1A_U27T1A_U02C-2T-W-6, T-A-6M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U27T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2T-A-8, T-W-8M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
ZIP_1A_K01T1A_K01C-3T-W-7, T-A-7M-4S-2
ZIP_1A_C/13_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05C-3T-W-7, T-A-7M-4S-3
ZIP_1A_C/13_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
ZIP_1A_K04T1A_K05C-2T-W-8, T-A-2, T-A-7M-4S-3, S-2
ZIP_1A_C/13_K04
wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
ZIP_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-2T-W-8, T-W-2, T-A-2M-2, M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W02
potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
2,0Student nie podaje charakterystyki modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student podaje charakterystykę modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
2,0Student nie podaje czynności i zasad organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,0Student podaje czynności i zasady organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W04
potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
2,0Student nie wymienia i nie potrafi scharakteryzować podstawowych strategii personalnych
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe strategie personalne
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W05
zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzować podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W06
zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzować podstawowych źródeł i technik rekrutacji personelu oraz nie opisuje procesu derekrutacji
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz charakteryzuje proces derekrutacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W07
zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
2,0Student nie wymienia i nie opisuje kluczowych elementów systemu motywacyjnego
3,0Student wymienia i opisuje kluczowe elementy systemu motywacyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W08
wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzyuje składowych elementów systemu oceniania
3,0Student wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W09
ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
2,0Student nie opisuje działań podejmowanych w zakresie szkoleń i rozwoju pracowników
3,0Student opisuje działania podejmowane w zakresie szkoleń i rozwoju pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
2,0Student nie tworzy wzorocowego opisu stanowiska pracy i profilu wymagań
3,0Student tworzy wzorocwy opis stanowiska pracy i profil wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
2,0Student nie potrafi zaprojektować systeu doboru personelu do organizacji
3,0Student samodzielnie projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U03
konstruuje system wynagrodzeń
2,0Student nie potrafi zbudować systemu wynagrodzeń
3,0Student samodzielnie konstruuje system wynagrodzeń
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U04
tworzy system oceny pracowników
2,0Student nie tworzy systemu ocen dla pracowników
3,0Student tworzy system ocen dla pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
2,0Student nie potrafi stworzyć zbioru wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
2,0Student nie wykazuje zachowań śwadcząch o tym, że akceptuje i realizuje potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
3,0Student wykazuje zachowania śwadczące o tym, że akceptuje i realizuje potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
2,0Student nie wykonuje powierzonych mu zadań w ramach zespołu i jego zachowanie nie wskauje, że jest świadom odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu i jego zachowanie wskauje, że jest świadomy odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
2,0Student nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
3,0Student wykazuje zachowania świadczące o tym, że ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K04
wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
2,0Student nie analizuje i nie ocenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie w kontekście kierunków jej doskonalenia
3,0Student analizuje i ocenia funkcję personalną w przedsiębiorstwie w kontekście kierunków jej doskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. red. T. Listwan, Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa, 2004
  2. red. H. Król, A. Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. red. A. Sajkiewicz, Zasoby ludzkie w firmie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa, 2004
  2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metd, Antykwa, Kraków, 1998
  3. M. Armstrong, Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy funkcji kadrowej2
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-3Analiza pracy2
T-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-6Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem2
T-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-4Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-6Ocenianie pracowników2
T-W-7Szkolenie i rozwój pracowników2
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu do opracowania ćwiczeń15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach15
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu10
A-W-3Konsultacje do wykładu i ćwiczeń3
A-W-4zaliczenie ptrzedmiotu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W01ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem
T-A-1Elementy funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W02potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-1Pojęcie i elementy funkcji kadrowej. Podstawowe modele zarządzania personelem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje charakterystyki modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student podaje charakterystykę modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W03ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje czynności i zasad organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,0Student podaje czynności i zasady organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W04potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie potrafi scharakteryzować podstawowych strategii personalnych
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe strategie personalne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W05zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-3Metody planowania potrzeb kadrowych
T-A-3Analiza pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzować podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W06zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-4Dobór i derekrutacja personelu
T-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzować podstawowych źródeł i technik rekrutacji personelu oraz nie opisuje procesu derekrutacji
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz charakteryzuje proces derekrutacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W07zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie opisuje kluczowych elementów systemu motywacyjnego
3,0Student wymienia i opisuje kluczowe elementy systemu motywacyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W08wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-6Ocenianie pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzyuje składowych elementów systemu oceniania
3,0Student wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W09ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opisuje działań podejmowanych w zakresie szkoleń i rozwoju pracowników
3,0Student opisuje działania podejmowane w zakresie szkoleń i rozwoju pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U01tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-3Analiza pracy
Metody nauczaniaM-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy wzorocowego opisu stanowiska pracy i profilu wymagań
3,0Student tworzy wzorocwy opis stanowiska pracy i profil wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U02projektuje system doboru personelu do organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-4Dobór personelu do przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować systeu doboru personelu do organizacji
3,0Student samodzielnie projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U03konstruuje system wynagrodzeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-5System motywacyjny przedsiębiorstwa
T-A-5Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-3Prezentacje
M-2Metoda projektów
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zbudować systemu wynagrodzeń
3,0Student samodzielnie konstruuje system wynagrodzeń
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U04tworzy system oceny pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-6Ocenianie pracowników
T-A-6Projekt systemu oceniania pracowników
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy systemu ocen dla pracowników
3,0Student tworzy system ocen dla pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U05tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-8Audyt i ocena funkcji kadrowej
T-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyć zbioru wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K01rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-W-7Szkolenie i rozwój pracowników
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowań śwadcząch o tym, że akceptuje i realizuje potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
3,0Student wykazuje zachowania śwadczące o tym, że akceptuje i realizuje potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K02ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-W-7Szkolenie i rozwój pracowników
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonuje powierzonych mu zadań w ramach zespołu i jego zachowanie nie wskauje, że jest świadom odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu i jego zachowanie wskauje, że jest świadomy odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K03ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K04rozumienie potrzebę mobilności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
T-A-7Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
S-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
3,0Student wykazuje zachowania świadczące o tym, że ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K04wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-8Organizacja i ocena funkcji kadrowej
T-W-2Strategia personalna przedsiębiorstwa.
T-A-2Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje i nie ocenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie w kontekście kierunków jej doskonalenia
3,0Student analizuje i ocenia funkcję personalną w przedsiębiorstwie w kontekście kierunków jej doskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0