Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie jakością produkcji oprogramowania

Sylabus przedmiotu Zarządzanie przepływem prac - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie przepływem prac - Przedmiot obieralny II
Specjalność inżynieria systemów informacyjnych produkcji
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Korytkowski <Przemyslaw.Korytkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin
laboratoriaL3 15 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Prognozowanie i symulacja procesów produkcyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczyć budowania systemów zarządzania praepływem prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie przypływu prac z wykorzystaniem UML'a7
T-L-2Opracowanie modelu przepływu prac z systemie Arena8
15
wykłady
T-W-1Idea zarządzania przepływem prac4
T-W-2Koncepcje: elektorniczny obieg dokumentów, dynamiczny podział pracy, priorytetowanie3
T-W-3Modelowanie systemy zarządzania przepływe prac z wykorzystaniem UML'a: dziagram przypadków użycia, diagram sekwencji, diagram współpracy3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie do zajęć15
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zajęć i zaliczenia10
22

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test uzupełnień

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D1/O/02-2_W01
ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych systemów produckjynych i biznesowych.
ZIP_2A_W02, ZIP_2A_W07T2A_W05, T2A_W07C-1T-W-2, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_2A_D1/O/02-2_U01
Potrafi zamodelować przepryw prac w firmie produkcjynej.
ZIP_2A_U08T2A_U08C-1T-W-3, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D1/O/02-2_W01
ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych systemów produckjynych i biznesowych.
2,0Student nie potrafi zdefiniować typowych systemów produkcyjnych i biznesowych.
3,0Student potrafi opisach w terminologii zarządzania przepływem prac typowe systemy produkcyjne i biznesowe.
3,5Student potrafi przeanalizować typowe systemy produkcyjne i biznesowe w kontekście zarządzania przepływem prac.
4,0Student potrafi zaproponować model systemu zarządzania przepływem prac dla typowego przedsiębiorstwa.
4,5Student potrafi ocenić, efekty jakie przyniesie wdrożenie systemu zarządzania przepływem prac w przedsiębiorstwie.
5,0Student potrafi zaproponować model integracji systemu zarządzania przepływem prac z innymi systemami informatycznymi przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_2A_D1/O/02-2_U01
Potrafi zamodelować przepryw prac w firmie produkcjynej.
2,0Student nie potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakresu zastosowania.
3,0Student potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakres zastosowania.
3,5Student potrafi przeanalizować typowy obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac.
4,0Student potrafi przeanalizować złożony obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac.
4,5Student potrafi określić szczegółowe wymagania dla systemu zarządzania przepływem prac.
5,0Student potrafi ocenić efektywność funkcjonującego systemu zarządzania przepływem prac.

Literatura podstawowa

  1. Alec Sharp, Workflow Modeling, Artech House, Boston, 2008, 2
  2. Dan Madison, Process Mapping, Process Improvement and Process Management, Paton Press, Chico, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie przypływu prac z wykorzystaniem UML'a7
T-L-2Opracowanie modelu przepływu prac z systemie Arena8
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Idea zarządzania przepływem prac4
T-W-2Koncepcje: elektorniczny obieg dokumentów, dynamiczny podział pracy, priorytetowanie3
T-W-3Modelowanie systemy zarządzania przepływe prac z wykorzystaniem UML'a: dziagram przypadków użycia, diagram sekwencji, diagram współpracy3
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Konsultacje2
A-L-3Przygotowanie do zajęć15
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do zajęć i zaliczenia10
22
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D1/O/02-2_W01ma wiedzę z zakresu modelowania skomplikowanych systemów produckjynych i biznesowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nauczyć budowania systemów zarządzania praepływem prac.
Treści programoweT-W-2Koncepcje: elektorniczny obieg dokumentów, dynamiczny podział pracy, priorytetowanie
T-W-1Idea zarządzania przepływem prac
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test uzupełnień
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować typowych systemów produkcyjnych i biznesowych.
3,0Student potrafi opisach w terminologii zarządzania przepływem prac typowe systemy produkcyjne i biznesowe.
3,5Student potrafi przeanalizować typowe systemy produkcyjne i biznesowe w kontekście zarządzania przepływem prac.
4,0Student potrafi zaproponować model systemu zarządzania przepływem prac dla typowego przedsiębiorstwa.
4,5Student potrafi ocenić, efekty jakie przyniesie wdrożenie systemu zarządzania przepływem prac w przedsiębiorstwie.
5,0Student potrafi zaproponować model integracji systemu zarządzania przepływem prac z innymi systemami informatycznymi przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_2A_D1/O/02-2_U01Potrafi zamodelować przepryw prac w firmie produkcjynej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Nauczyć budowania systemów zarządzania praepływem prac.
Treści programoweT-W-3Modelowanie systemy zarządzania przepływe prac z wykorzystaniem UML'a: dziagram przypadków użycia, diagram sekwencji, diagram współpracy
T-L-1Projektowanie przypływu prac z wykorzystaniem UML'a
T-L-2Opracowanie modelu przepływu prac z systemie Arena
T-W-2Koncepcje: elektorniczny obieg dokumentów, dynamiczny podział pracy, priorytetowanie
T-W-1Idea zarządzania przepływem prac
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test uzupełnień
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakresu zastosowania.
3,0Student potrafi opisać czym jest zarządzanie przepływem prac oraz określić zakres zastosowania.
3,5Student potrafi przeanalizować typowy obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac.
4,0Student potrafi przeanalizować złożony obieg dokumentów oraz określić przydatność wdrożenia zarządzania przepływem prac.
4,5Student potrafi określić szczegółowe wymagania dla systemu zarządzania przepływem prac.
5,0Student potrafi ocenić efektywność funkcjonującego systemu zarządzania przepływem prac.