Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D2/02_U01 | Po ukończeniu przedmiotu student potrafi:
- zamodelować przebieg procesów w organizacji w wybranym środowisku,
- wykonać symulację przebiegu procesów przy założonych danych,
- przeanalizować przebieg procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
ZIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
ZIP_2A_U21 | potrafi dokonywać doboru metod optymalizacji, symulacji, prognozowania, wywodu wiedzy oraz wspomagania działań technologiami informatycznymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami modelowania procesów gospodarczych z uwzględnieniem specyfiki otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego,
Przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów zachowań finansowych różnych podmiotów gospodarczych:
* procesów decyzyjnych,
* modeli decyzyjnych,
* problemów racjonalności decyzji
Ukształtowanie umiejętności z zakresu modelowania przebiegu procesów w organizacji w wybranym środowisku, przeprowadzania symulacji przebiegu procesów przy założonych danych, analizowania przebiegu procesu podejmowania decyzji w uwzględnieniem zarówno czynników obiektywnych jak i teorii finansów behawioralnych |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Laboratoria odpowiadające treściom wykładów, w szczególności : modelowanie procesów z wykorzystaniem środowiska ADONIS (Mapy procesów, Symulacja przebiegu procesów biznesowych, Model obiegu dokumentacji w organizacji, Modelowanie środowiska pracy, Analiza modeli procesów – kwerendy , raporty); Modelowanie procesów decyzyjnych przy niepełnej informacji |
---|
T-W-1 | Nowoczesne technologie zarządzania a modelowanie procesów
Przegląd wybranych narzędzi CASE do modelowania procesów
Komputerowe narzędzia do modelowania procesów w przedsiębiorstwie na przykładzie ARIS i/lub ADONIS
Procesy decyzyjne, modele decyzyjne, problem racjonalności decyzji
Podejmowanie decyzji w warunkach niepełnej informacji
Decyzje finansowe a awersja do ryzyka
Planowanie strategiczne a decyzje finansowe
Identyfikacja źródeł finansowania przedsiębiorstwa |
Metody nauczania | M-1 | Wykład w formie prezentacji multimedialnej opracowanej na podstawie dostępnej literatury, wsparty praktycznymi przykładami odnoszącymi się do aktualnej sytuacji gospodarczej.
Podczas ćwiczeń laboratoryjnych studenci z pomocą prowadzącego modelują przebiegi procesów biznesowych w wybranych przykładowych organizacjach, opracowują modele podejmowania decyzji finansowych na podstawie dostępnych danych i profilu inwestora. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: jakość / prawidłowość wykonanych zadań laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwium z teoretycznych podstaw przedstawionych podczas wykładów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | brak umiejętności modelowania procesów |
3,0 | umiejętnośc zamodelowania prostych procesów i decyzji |
3,5 | umiejętnośc zamodelowania prostych procesów decyzji, wykonanie prostych symulacji przebiegu procesów |
4,0 | dobra umiejetność modelowania procesów i decyzji,oraz przeprowadzenia symulacji |
4,5 | umiejetność modelowania złożonych procesów i decyzji oraz przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników |
5,0 | umiejetność modelowania złożonych procesów i przeprowadzenia zaawansowanych symulacji wraz z analizą obserwowanych wyników w odniesieniu do teorii zarządzania |