Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_2A_D3/08_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajec student powien umiec
dobierac lub we własciwy sposób konfigurowac narzedzia CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania całym cyklem zycia
systemu informatycznego oraz korzystac z funcjonalnosci
podstawowych typowych narzedzi CASE |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku obcym, potrafi analizować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadnić opinie |
---|
ZIP_2A_U02 | potrafi pracować indywidualnie i w zespole, kierować zespołami działalności twórczej w produkcji oraz zespołami w sferze gospodarczej lub w administracji |
ZIP_2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną, dotyczących szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U05 | potrafi określić kierunek i zrealizować proces samokształcenia |
ZIP_2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
ZIP_2A_U10 | potrafi łączyć wiedzę z zakresu inżynierii produkcji oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
ZIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
ZIP_2A_U15 | potrafi wykonać analizę sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne lub technologiczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
ZIP_2A_U16 | potrafi wykonać analizę i zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań technicznych lub technologicznych |
ZIP_2A_U18 | potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji |
ZIP_2A_U19 | ma umiejętność projektowania i wdrażania innowacji technologicznych i organizacyjnych opartych na technologiach informacyjnych, sztucznej inteligencji, itp. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z narzedziami modelowania i zarzadzania całym cyklem zycia systemu informatycznego |
---|
C-2 | Ukszałtowania umietnosci posługiwania sie narzedziami CASE w celu projektowania i zarzadzania całym przedsiewzieciem informatycznym |
Treści programowe | T-L-4 | Wykorzystanie narzedzi CASE do opracowania logiki oprogramowania |
---|
T-W-5 | Techniki szacowanie projektu i zarzadzania zespołem w CASE. Scenariuszy testów i wykonanie testów jednostkowych, systemowych, akceptacyjnych w CASE. Odzwierciadlenie skryptów konserwacji, zmian i defektów. Zarzadzanie lista zadan, słownikom, wymaganiami. Przykłady praktycznego wykorzystania omówionych technik. |
T-L-3 | Technika wykorzystania CASE do modelowania zachowania obiektów |
T-L-5 | Praktyczne techiniki generowania kodu i refaktoryzacji projektu |
T-W-7 | Zarzadzanie i generowanie raportów: RTF, Word i HTML. Raporty implementacyjne, raporty testowania, słownika. Mozliwosci odzwierciadlenia sledzenia realizacji systemu w raportach. Techniki rozszerzanie funkcjonalnosci CASE. Tworzenie, importowanie i wykorzystanie wzorców projektowych. Pojecie profilu. Tworzenie, importowanie i wykorzystanie profili. |
T-W-2 | Podstawowa funkcjonalnosc narzedzi CASE. Interfejs uzytkownika CASE. Typy diagramów UML
wspierane narzedziami CASE. Przegladarka CASE. Edytory diagramów UML: wymagan, logiki,
architektury oraz wdrozenia. Modeli szablonów projektów. Podłaczenie driver-ów, tworzenie i połaczenie repozytoriów danych. Praktyczne przykłady tworzenia projektów w wybranym srodowisku CASE. |
T-W-4 | Sledzenie zmian w modelu projektu. Zarzadzanie audytem i audyt modeli w CASE. Historia zmian, audyt efektywnosci. Pojecie linii odniesienia. Zarzadzanie linia odniesienia. i jej wykorzystanie w CASE. Typowe scenariusze wykorzystania linii odniesienia. Przykłady praktycznego wykorzystania omówionych technik. |
T-L-1 | Praktyczne zapoznanie sie z funkcjonalnoscia typowego narzedzia CASE. |
T-L-6 | Aspekty praktyczne zarzadzania wersjami w CASE. |
T-W-6 | Inzynieria wstecz. Importowanie kodu. Synchronizacja projektu i kodu. Typowe opcji generowania kodu. Szablony transformacji modelu w kod. Modelowanie danych w CASE. Diagram modelu danych. Pojecie MDA (Model Driver Architecture ). MDA transformacji. Inzynieria do przodu. Przykłady praktycznego wykorzystania omówionych technik. |
T-L-7 | Wykorzystanie mozliwosci CASE do zarzadzania projektem |
T-W-3 | Zarzadzanie modelami w srodowisku CASE. Sprawdzanie poprawnosci modeli i projektu. Zorganizowanie zespołowego projektowania oprogramowania. Komunikacja narzedzi CASE z innymi narzedziami. OMG XMI i MOF standardy. XMI import oraz eksport. Zarzadzanie wersjami w CASE: CVS, Subversion. Konfigurowanie CASE z wybranym narzedziem zarzadzania wersjami. Tworzenie repozytorium. CVS z lokalnym lub zdalnym repozytorium. Praktyczne przykłady omówionych technik. |
T-L-2 | Opracowanie wymagan za pomoca wybranego narzedzia CASE |
T-W-1 | Wstep. Pojecie CASE. Historia rozwoju. Wymagania do współczesnych narzedzi CASE. Narzedzi CASE a cykl zycia produkcji oprogramowania. Ogólna charakterystyka składowych narzedzi CASE. Przykłady darmowych oraz komercyjnych narzedzi CASE i ich charakterystyka. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne obejmujace zakres tematyczny wykładów |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa stopnia rozwoju i jakosci opracowanego modelu cyklu zycia wybranego przedsiewsiecia informatycznego w wybranym narzedzi CASE |
S-2 | Ocena formująca: Ocena koncowej prezentacji i wygenerowanego raportu opracowanego modelu cykla zycia wybranego przedsiewsiecia informatycznego w wybranym narzedziu CASE |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny 3 |
3,0 | Umie konfigurowac wybrane narzedzie CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania postawowymi etapami cyklu zycia projektu informatycznego oraz posiada podstawowe umiejetnosci posługiwania tymi systemami CASE |
3,5 | Umie konfigurowac kilka narzedzi CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania postawowymi etapami cyklu zycia projektu informatycznego oraz posiada podstawowe umiejetnosci posługiwania tymi systemami CASE |
4,0 | Umie konfigurowac wybrane narzedzie CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania całym cyklem zycia projektu informatycznego oraz posiada zaawansowane umiejetnosci posługiwania tymi systemami CASE |
4,5 | Umie konfigurowac kilka narzedzi CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania całym cyklem zycia projektu informatycznego oraz posiada umiejetnosci posługiwania jednym z tych systemamów CASE w zaawansowany sposób |
5,0 | Umie konfigurowac kilka narzedzi CASE do potrzeb modelowania i zarzadzania całym cyklem zycia projektu informatycznego oraz posiada zaawansowane umiejetnosci posługiwania tymi systemami CASE |