Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem programistycznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektem programistycznym
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 16 1,90,50zaliczenie
laboratoriaL7 12 2,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę z podstaw zarządzania, ekonomii oraz podstawową wiedzę z inżynierii oprogramowania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie. Zapoznanie z głównymi funkcjami oprogramowania MS Project2
T-L-2Tworzenie zespołów projektowych. Okreslenie produktu i celu głównego projektu. Wybór modelu cykla życia2
T-L-3Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu w wykresie Gantta. WBS. Kamienia milowe. Wykres sieciowy. Główne parametry wykresu sieciowego2
T-L-4Przydzielenie zasobów. Macierz odpowiedzialności. Struktura kosztów. Ocena ryzyka. Budżet projektu.2
T-L-5Strukturyzacja projektu indywiduqalnego2
T-L-6Prezentacja sprawozdań z projektów zespołowych2
12
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejscie systemowe i procesowe w zarządzaniu projektem2
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)2
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele2
T-W-4Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia2
T-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu2
T-W-6Planowanie projektu: struktury stosowane w planowaniu projektu - WBS i inne2
T-W-7Planowanie zasobów i kosztów projektu. Zarządzanie ryzykiem projektu programistycznego. Uwzględnienie czynniku czasu w obliczeniach wpywów i wydatków projektu. Budżet projektu2
T-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Studiowanie literatury16
A-L-3Przygotowanie projektu indywidualnego14
A-L-4Przygotowanie projektu zespołowego10
A-L-5Przygotowanie prezentacji6
A-L-6Uczestnictwo w konsultacjach2
A-L-7Uczestnictwo w zaliczeniu2
62
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Praca w domu - studiowanie literatury przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie raportu i prezentacji8
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-5Uczestnictwo w zaliczeniu2
58

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja
M-3Pokaz
M-4ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_W01
Zna modele cyklu życia produktu programistycznego
ZIP_1A_W14T1A_W06InzA_W01C-1T-W-4M-1, M-4S-1
ZIP_1A_null_W02
zna główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym
ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W17T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W04C-1T-W-3M-4, M-1S-1
ZIP_1A_null_W03
zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektami programistycznymi oraz metodyki zwinne
ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W15T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-8, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-1, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_U01
umie stosować ogólnie uznane zasady metodologiczne w zarządzaniu projektem programistycznymi oraz dobierać metody zarzadzania zgodne ze specyfiką projektu
ZIP_1A_U17, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04, T1A_U13, T1A_U15InzA_U05, InzA_U07C-1T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-4, M-1S-1
ZIP_1A_null_U02
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U04C-1T-W-4, T-W-2M-4, M-1S-1
ZIP_1A_null_U03
umie zaplanować i kontrolować działalność projektową w pakiecie MS Project oraz korzystać z instrumentów kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie (wykres Gantta, wykres sieciowy, budżet projektu)
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U17T1A_U01, T1A_U04, T1A_U13, T1A_U15InzA_U05, InzA_U07C-1T-W-5, T-W-8, T-L-2, T-W-2, T-L-3M-1, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_K01
-kreatywność przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
ZIP_1A_K07T1A_K06InzA_K02C-1T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-3M-1, M-4S-1
ZIP_1A_null_K02
-postępowanie zgodnie z głównymi zasadami teoretycznymi i standardami w zarządzaniu projektami
ZIP_1A_K06T1A_K02InzA_K01C-1T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-2M-4, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_W01
Zna modele cyklu życia produktu programistycznego
2,0Nie jest w stanie wymienić przedstawionych na wykładach typy modelów cyklu życia produktu programistycznego
3,0Jest w stanie wymienić niektóre z przedstawionych na wykładach typy modelów cyklu życia produktu programistycznego
3,5Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego
4,0Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego oraz scharakteryzować model kaskadowy i spiralny
4,5Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego oraz scharakteryzować modele kaskadowy, spiralny i V-model
5,0Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego, scharakteryzować modele kaskadowy, spiralny i V-model oraz dobierać właściwy typ do systemu oprogramowania w zależności od jego przeznaczenia
ZIP_1A_null_W02
zna główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym
2,0Nie jest e stanie wymienić główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym
3,0Jest w stanie wymienić niektóre z przedstawionych na wykładach standardów stosowanych w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami
3,5Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami
4,0Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami oraz scharakteryzować większość z nich
4,5Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami oraz scharakteryzować każdy z z nich
5,0Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami , scharakteryzować każdy ze standardów oraz dobierać właściwy do projektu programistycznego
ZIP_1A_null_W03
zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektami programistycznymi oraz metodyki zwinne
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi
3,0student jest w stanie zdefiniować tylko niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami programistycznymi
3,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi
4,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi, nazwać ich twórców, wskazać czynniki wpływające na dobór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_U01
umie stosować ogólnie uznane zasady metodologiczne w zarządzaniu projektem programistycznymi oraz dobierać metody zarzadzania zgodne ze specyfiką projektu
2,0Nie umie stosować w zarządzaniu projektem programistycznym ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami zgodnie ze specyfiką projektu
3,0Umie stosować w zarządzaniu projektem mniejszą część z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, ale nie umie ocenić specyfikę projektu programistycznego
3,5Umie stosować w zarządzaniu projektem mniejszą część z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu programistycznego, ale robi błędy przy dobrze metod zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
4,0Umie stosować w zarządzaniu projektem większość z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu, robi nieielkie błędy przy dobrze metod zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
4,5Umie stosować w zarządzaniu projektem ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu i dobiać metody zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
5,0Umie stosować w zarządzaniu projektem ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami, ocenić specyfikę projektu, stosuje zdolności liderskie przy dobieraniu metod zarządzania projektem programistycznym zgodnie ze jego specyfiką
ZIP_1A_null_U02
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
2,0Nie umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
3,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale robi istotne błędy przy dobrze cyklu życia i standardów
3,5umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale przy dobrze cyklu życia i standardów robi błędy
4,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale wystepują niewielkie błędy przy dobrze cyklu życia i standardów
4,5umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, wybrać właściwy cykl życia, brak błędów przy dobrze standardów
5,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez prawidłowy dobór cyklu życia i standardów stosując umiejętności liderskie
ZIP_1A_null_U03
umie zaplanować i kontrolować działalność projektową w pakiecie MS Project oraz korzystać z instrumentów kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie (wykres Gantta, wykres sieciowy, budżet projektu)
2,0Nie umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project oraz korzystać z instrumentów kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie (wykres Gantta, wykres sieciowy, budżet projektu)
3,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , ale są "grube" błędy w wykresie Gantta i nie umie korzystać z parametrów wykresu sieciowego
3,5umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project, ale są błędy w wykresie Gantta i nie umie korzystać z parametrów wykresu sieciowego
4,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się tym wykresem w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie, umie posługiwać się ścieżką krytyczną z wykresu sieciowego
4,5umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się wykresem Gantta i ścieżką krytyczną z wykresu sieciowego w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie
5,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się wykresem Gantta , ścieżką krytyczną i parametrami prac na wykresie sieciowym w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie, umie obliczać parametry prac na wykresie sieciowym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_K01
-kreatywność przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
2,0nie jest kreatywny przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
3,0sposób wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki nie jest odmienny
3,5odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, ale sposób wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki przy nie jest odmienny
4,0odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
4,5odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania zdobytych wiredzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem oraz organizowaniu projektu z uwzględnieniem jego specyfiki
5,0odmienna zdolność do syntezy i wyrażania wiedzy, tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem oraz organizowaniu projektu z uwzględnieniem jego specyfiki,
ZIP_1A_null_K02
-postępowanie zgodnie z głównymi zasadami teoretycznymi i standardami w zarządzaniu projektami
2,0nie postępuje zgodnie z głównymi zasadami teoretycznymi i standardami w zarządzaniu projektami
3,0postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z mniejszą częścią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
3,5postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z częścią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
4,0postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z większoszcią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
4,5postępuje zgodnie ze wszystkimi przedstawionymi na wykładach zasadami teoretycznymi i standardami
5,0postępuje zgodnie z przedstawionymi na wykładach zasadami teoretycznymi i standardami prezentując cechy lidera projektu

Literatura podstawowa

  1. PMI, A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBoK), Drexel Nill, USA, 2008
  2. Futrell R. i inne, Quality Software Project Management, Printice Hall PTR, NY, 2009
  3. Zieliński B., MS Project-2000PL. Podstawy, MIKOM, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Phleger Sh.L., Atlee J.M., Software Engineering. Theory and practice, Prentice Hall, NY, 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie. Zapoznanie z głównymi funkcjami oprogramowania MS Project2
T-L-2Tworzenie zespołów projektowych. Okreslenie produktu i celu głównego projektu. Wybór modelu cykla życia2
T-L-3Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu w wykresie Gantta. WBS. Kamienia milowe. Wykres sieciowy. Główne parametry wykresu sieciowego2
T-L-4Przydzielenie zasobów. Macierz odpowiedzialności. Struktura kosztów. Ocena ryzyka. Budżet projektu.2
T-L-5Strukturyzacja projektu indywiduqalnego2
T-L-6Prezentacja sprawozdań z projektów zespołowych2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejscie systemowe i procesowe w zarządzaniu projektem2
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)2
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele2
T-W-4Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia2
T-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu2
T-W-6Planowanie projektu: struktury stosowane w planowaniu projektu - WBS i inne2
T-W-7Planowanie zasobów i kosztów projektu. Zarządzanie ryzykiem projektu programistycznego. Uwzględnienie czynniku czasu w obliczeniach wpywów i wydatków projektu. Budżet projektu2
T-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Studiowanie literatury16
A-L-3Przygotowanie projektu indywidualnego14
A-L-4Przygotowanie projektu zespołowego10
A-L-5Przygotowanie prezentacji6
A-L-6Uczestnictwo w konsultacjach2
A-L-7Uczestnictwo w zaliczeniu2
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Praca w domu - studiowanie literatury przedmiotu30
A-W-3Przygotowanie raportu i prezentacji8
A-W-4Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-5Uczestnictwo w zaliczeniu2
58
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W01Zna modele cyklu życia produktu programistycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W14ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-4Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest w stanie wymienić przedstawionych na wykładach typy modelów cyklu życia produktu programistycznego
3,0Jest w stanie wymienić niektóre z przedstawionych na wykładach typy modelów cyklu życia produktu programistycznego
3,5Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego
4,0Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego oraz scharakteryzować model kaskadowy i spiralny
4,5Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego oraz scharakteryzować modele kaskadowy, spiralny i V-model
5,0Jest w stanie wymienić wszystkie przedstawione na wykładach typy modeli cyklu życia produktu programistycznego, scharakteryzować modele kaskadowy, spiralny i V-model oraz dobierać właściwy typ do systemu oprogramowania w zależności od jego przeznaczenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W02zna główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W17ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest e stanie wymienić główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym
3,0Jest w stanie wymienić niektóre z przedstawionych na wykładach standardów stosowanych w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami
3,5Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami
4,0Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami oraz scharakteryzować większość z nich
4,5Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami oraz scharakteryzować każdy z z nich
5,0Jest w stanie wymienić przedstawione na wykładach główne standardy stosowane w zarządzaniu projektem programistycznym i jego parametrami , scharakteryzować każdy ze standardów oraz dobierać właściwy do projektu programistycznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W03zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektami programistycznymi oraz metodyki zwinne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne
T-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele
T-W-6Planowanie projektu: struktury stosowane w planowaniu projektu - WBS i inne
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejscie systemowe i procesowe w zarządzaniu projektem
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi
3,0student jest w stanie zdefiniować tylko niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami programistycznymi
3,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi
4,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami programistycznymi, nazwać ich twórców, wskazać czynniki wpływające na dobór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U01umie stosować ogólnie uznane zasady metodologiczne w zarządzaniu projektem programistycznymi oraz dobierać metody zarzadzania zgodne ze specyfiką projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele
T-W-7Planowanie zasobów i kosztów projektu. Zarządzanie ryzykiem projektu programistycznego. Uwzględnienie czynniku czasu w obliczeniach wpywów i wydatków projektu. Budżet projektu
T-W-4Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia
T-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu
T-W-6Planowanie projektu: struktury stosowane w planowaniu projektu - WBS i inne
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować w zarządzaniu projektem programistycznym ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami zgodnie ze specyfiką projektu
3,0Umie stosować w zarządzaniu projektem mniejszą część z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, ale nie umie ocenić specyfikę projektu programistycznego
3,5Umie stosować w zarządzaniu projektem mniejszą część z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu programistycznego, ale robi błędy przy dobrze metod zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
4,0Umie stosować w zarządzaniu projektem większość z ogólnie uznanych zasad metodologicznych zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu, robi nieielkie błędy przy dobrze metod zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
4,5Umie stosować w zarządzaniu projektem ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami, potrafi ocenić specyfikę projektu i dobiać metody zarzadzania zgodnie ze specyfiką projektu programistycznego
5,0Umie stosować w zarządzaniu projektem ogólnie uznane zasady metodologiczne zarządzania projektami, ocenić specyfikę projektu, stosuje zdolności liderskie przy dobieraniu metod zarządzania projektem programistycznym zgodnie ze jego specyfiką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U02Umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-4Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
3,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale robi istotne błędy przy dobrze cyklu życia i standardów
3,5umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale przy dobrze cyklu życia i standardów robi błędy
4,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, ale wystepują niewielkie błędy przy dobrze cyklu życia i standardów
4,5umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym, wybrać właściwy cykl życia, brak błędów przy dobrze standardów
5,0umie zarządzać jakością produktu w projekcie programistycznym przez prawidłowy dobór cyklu życia i standardów stosując umiejętności liderskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U03umie zaplanować i kontrolować działalność projektową w pakiecie MS Project oraz korzystać z instrumentów kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie (wykres Gantta, wykres sieciowy, budżet projektu)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U17ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu
T-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne
T-L-2Tworzenie zespołów projektowych. Okreslenie produktu i celu głównego projektu. Wybór modelu cykla życia
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
T-L-3Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu w wykresie Gantta. WBS. Kamienia milowe. Wykres sieciowy. Główne parametry wykresu sieciowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project oraz korzystać z instrumentów kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie (wykres Gantta, wykres sieciowy, budżet projektu)
3,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , ale są "grube" błędy w wykresie Gantta i nie umie korzystać z parametrów wykresu sieciowego
3,5umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project, ale są błędy w wykresie Gantta i nie umie korzystać z parametrów wykresu sieciowego
4,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się tym wykresem w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie, umie posługiwać się ścieżką krytyczną z wykresu sieciowego
4,5umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się wykresem Gantta i ścieżką krytyczną z wykresu sieciowego w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie
5,0umie zaplanować działalność projektową w pakiecie MS Project , stworzyć wykres Gantta bez błędów oraz posługiwać się wykresem Gantta , ścieżką krytyczną i parametrami prac na wykresie sieciowym w celu kontroli i koordynowania dziłalności w projekcie, umie obliczać parametry prac na wykresie sieciowym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_K01-kreatywność przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejscie systemowe i procesowe w zarządzaniu projektem
T-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie jest kreatywny przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
3,0sposób wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki nie jest odmienny
3,5odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, ale sposób wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki przy nie jest odmienny
4,0odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem z uwzględnieniem jego specyfiki
4,5odmienna zdolność do tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania zdobytych wiredzy i umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem oraz organizowaniu projektu z uwzględnieniem jego specyfiki
5,0odmienna zdolność do syntezy i wyrażania wiedzy, tworzenia nowych idei, odmienny sposób wykorzystywania umiejętności przy formułowaniu celów projektów i kształtowaniiu metodologii zarządzania projektem oraz organizowaniu projektu z uwzględnieniem jego specyfiki,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_K02-postępowanie zgodnie z głównymi zasadami teoretycznymi i standardami w zarządzaniu projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K06ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-11. Nabywanie przez studentów wiedzy o zasadach metodologicznych, standardach i nowoczesnych metodach zarzdzania projektami programistycznymi 2. Przyswojenie przez studentw nawyków i umiejtności korzystania z technologii informatycznych wspomagajacych procesy planowania, kontrolowania i koordynowania działalności w projekcie programistycznym
Treści programoweT-W-5Rola wymogów do produktu programistycznego - dokument SRS, jego rola w zarządzaniu jakością produktu. Zarządzanie wymogami. Współpraca z użytkownikami produktu
T-W-3Organizacje wspierające zarządzanie projektami programistycznymi: standardy i modele
T-W-8Nowoczesne metody zarządzania projektami programistycznymi - wybrane metody zwinne
T-W-2Standard PMBOK (9 obszarów wiedzy) i jego rola w zarządzaniu projektami. Kompetencje menedżerów projektów programistycznych (informatycznych)
Metody nauczaniaM-4ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzenie stopnia osiagnięcia efektów kształcenia podczas zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie postępuje zgodnie z głównymi zasadami teoretycznymi i standardami w zarządzaniu projektami
3,0postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z mniejszą częścią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
3,5postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z częścią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
4,0postępuje w zarządzaniu projektami zgodnie z większoszcią przedstawionych na wykładach zasad teoretycznchi i standardów
4,5postępuje zgodnie ze wszystkimi przedstawionymi na wykładach zasadami teoretycznymi i standardami
5,0postępuje zgodnie z przedstawionymi na wykładach zasadami teoretycznymi i standardami prezentując cechy lidera projektu