Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie personelem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie personelem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Radomski <Janusz.Radomski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Antoni Nowakowski <Antoni.Nowakowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 12 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 12 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy nauki o przedsiębiorstwie
W-2Podstawy nauki o zarządzaniu przedsiębiorstwem
W-3Podstawy ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
C-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
C-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-2Analiza pracy2
T-A-3Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-4Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-5Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-6Szkolenie i rozwój pracowników2
12
wykłady
T-W-1Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-2Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-3Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-4System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-5Ocenianie pracowników2
T-W-6Szkolenie i rozwój pracowników2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych12
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie zadań13
A-A-3Konsultacje u prowadzącego zajęcia5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach12
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu w formie egzaminu końcowego12
A-W-3Konsultacje u prowadzącego4
A-W-4zaliczenie przedmiotu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
S-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
C-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W02
potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
C-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
C-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W04
potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
C-1T-W-1, T-A-1M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W05
zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
C-1T-W-2, T-A-2M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W06
zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
C-1T-W-3, T-A-3M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W07
zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
C-1T-W-4, T-A-4M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W08
wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
C-1T-W-5M-1S-1
ZIP_1A_C/13_W09
ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
C-1T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
C-2T-A-2M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
C-2T-A-3M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U03
konstruuje system wynagrodzeń
C-2T-W-4, T-A-4M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U04
tworzy system oceny pracowników
C-2T-W-5, T-A-5M-2, M-3, M-4S-2
ZIP_1A_C/13_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
C-2M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_C/13_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
C-3T-W-6M-4S-2
ZIP_1A_C/13_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
C-3T-W-6M-4S-3
ZIP_1A_C/13_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
C-2T-A-1, T-A-6M-4S-2, S-3
ZIP_1A_C/13_K04
wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
C-2T-W-1, T-A-1M-2, M-4S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_W01
ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych czynnosci składajacych sie na funkcje kadrowa w przedsiebiorstwie
3,0Student posiada wiedze w zakresie podstawowych czynnosci składajacych sie na funkcje kadrowa w przedsiebiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W02
potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
2,0Student nie podaje charakterystyki modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student podaje charakterystyke modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W03
ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
2,0Student nie podaje czynnosci i zasad organizacji zarzadzania personelem w przedsiebiorstwie
3,0Student podaje czynnosci i zasady organizacji zarzadzania personelem w przedsiebiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W04
potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
2,0Student nie wymienia i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych strategii personalnych
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe strategie personalne
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W05
zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W06
zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych zródeł i technik rekrutacji personelu oraz nie opisuje procesu derekrutacji
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe zródła i techniki rekrutacji personelu oraz charakteryzuje proces derekrutacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W07
zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
2,0Student nie wymienia i nie opisuje kluczowych elementów systemu motywacyjnego
3,0Student wymienia i opisuje kluczowe elementy systemu motywacyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W08
wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzyuje składowych elementów systemu oceniania
3,0Student wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_W09
ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
2,0Student nie opisuje działan podejmowanych w zakresie szkolen i rozwoju pracowników
3,0Student opisuje działania podejmowane w zakresie szkolen i rozwoju pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_U01
tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
2,0Student nie tworzy wzorocowego opisu stanowiska pracy i profilu wymagan
3,0Student tworzy wzorocwy opis stanowiska pracy i profil wymagan
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U02
projektuje system doboru personelu do organizacji
2,0Student nie potrafi zaprojektowac systeu doboru personelu do organizacji
3,0Student samodzielnie projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U03
konstruuje system wynagrodzeń
2,0Student nie potrafi zbudowac systemu wynagrodzen
3,0Student samodzielnie konstruuje system wynagrodzen
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U04
tworzy system oceny pracowników
2,0Student nie tworzy systemu ocen dla pracowników
3,0Student tworzy system ocen dla pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_U05
tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
2,0Student nie potrafi stworzyc zbioru wskazników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskazników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_C/13_K01
rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
2,0Student nie wykazuje zachowan swadczach o tym, ze akceptuje i realizuje potrzebe uczenia sie i rozwoju w realizacji indywidualnej sciezki kariery
3,0Student wykazuje zachowania swadczace o tym, ze akceptuje i realizuje potrzebe uczenia sie i rozwoju w realizacji indywidualnej sciezki kariery
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K02
ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
2,0Student nie wykonuje powierzonych mu zadan w ramach zespołu i jego zachowanie nie wskauje, ze jest swiadom odpowiedzialnosci za wyniki pracy zespołowej
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu i jego zachowanie wskauje, ze jest swiadomy odpowiedzialnosci za wyniki pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K03
ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
2,0Student nie wykazuje zachowan swiadczacych o tym, ze ma swiadomosc koniecznosci wprowadzania zmian do organizacji
3,0Student wykazuje zachowania swiadczace o tym, ze ma swiadomosc koniecznosci wprowadzania zmian do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIP_1A_C/13_K04
wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
2,0Student nie analizuje i nie ocenia funkcji personalnej w przedsiebiorstwie w kontekscie kierunków jej doskonalenia
3,0Student analizuje i ocenia funkcje personalna w przedsiebiorstwie w kontekscie kierunków jej doskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. red. T. Listwan, Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa, 2004
  2. red. H. Król, A. Ludwiczyński, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. red. A. Sajkiewicz, Zasoby ludzkie w firmie, Wydawnictwo Poltext, Warszawa, 2004
  2. A. Pocztowski, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metd, Antykwa, Kraków, 1998
  3. M. Armstrong, Zarzadzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Dom Wydawniczy ABC, Kraków, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa2
T-A-2Analiza pracy2
T-A-3Dobór personelu do przedsiębiorstwa2
T-A-4Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie2
T-A-5Projekt systemu oceniania pracowników2
T-A-6Szkolenie i rozwój pracowników2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Strategia personalna przedsiębiorstwa.2
T-W-2Metody planowania potrzeb kadrowych2
T-W-3Dobór i derekrutacja personelu2
T-W-4System motywacyjny przedsiębiorstwa2
T-W-5Ocenianie pracowników2
T-W-6Szkolenie i rozwój pracowników2
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo studenta w ćwiczeniach audytoryjnych12
A-A-2Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie zadań13
A-A-3Konsultacje u prowadzącego zajęcia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo studenta w wykładach12
A-W-2Samodzielne przygotowanie studenta do zaliczenia przedmiotu w formie egzaminu końcowego12
A-W-3Konsultacje u prowadzącego4
A-W-4zaliczenie przedmiotu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W01ma wiedzę w zakresie podstawowych czynności składających się na funkcję kadrową w przedsiębiorstwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych czynnosci składajacych sie na funkcje kadrowa w przedsiebiorstwie
3,0Student posiada wiedze w zakresie podstawowych czynnosci składajacych sie na funkcje kadrowa w przedsiebiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W02potrafi scharakteryzować model kapitału ludzkiego i model sita
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje charakterystyki modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,0Student podaje charakterystyke modelu kapitału ludzkiego i modelu sita
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W03ma wiedzę w zakresie organizacji zarządzania personelem w przedsiębiorstwie
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje czynnosci i zasad organizacji zarzadzania personelem w przedsiebiorstwie
3,0Student podaje czynnosci i zasady organizacji zarzadzania personelem w przedsiebiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W04potrafi scharakteryzować podstawowe strategie personalne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-1Strategia personalna przedsiębiorstwa.
T-A-1Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych strategii personalnych
3,0Student wymienia i charakteryzuje podstawowe strategie personalne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W05zna podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-2Metody planowania potrzeb kadrowych
T-A-2Analiza pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych metod planowania potrzeb kadrowych
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe metody planowania potrzeb kadrowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W06zna podstawowe źródła i techniki rekrutacji personelu oraz ma wiedzę z zakresu derekrutacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-3Dobór i derekrutacja personelu
T-A-3Dobór personelu do przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podaje i nie potrafi scharakteryzowac podstawowych zródeł i technik rekrutacji personelu oraz nie opisuje procesu derekrutacji
3,0Student podaje i charakteryzuje podstawowe zródła i techniki rekrutacji personelu oraz charakteryzuje proces derekrutacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W07zna kluczowe elementy systemu motywacyjnego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-4System motywacyjny przedsiębiorstwa
T-A-4Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie opisuje kluczowych elementów systemu motywacyjnego
3,0Student wymienia i opisuje kluczowe elementy systemu motywacyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W08wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-5Ocenianie pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie charakteryzyuje składowych elementów systemu oceniania
3,0Student wymienia i charakteryzyuje składowe elementy systemu oceniania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_W09ma wiedzę z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami i metodami realizacji funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Treści programoweT-W-6Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu w formie egzaminu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opisuje działan podejmowanych w zakresie szkolen i rozwoju pracowników
3,0Student opisuje działania podejmowane w zakresie szkolen i rozwoju pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U01tworzy opis stanowiska pracy i profil wymagań
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-2Analiza pracy
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy wzorocowego opisu stanowiska pracy i profilu wymagan
3,0Student tworzy wzorocwy opis stanowiska pracy i profil wymagan
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U02projektuje system doboru personelu do organizacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-3Dobór personelu do przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektowac systeu doboru personelu do organizacji
3,0Student samodzielnie projektuje system doboru personelu do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U03konstruuje system wynagrodzeń
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-4System motywacyjny przedsiębiorstwa
T-A-4Projekt systemu wynagrodzeń w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zbudowac systemu wynagrodzen
3,0Student samodzielnie konstruuje system wynagrodzen
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U04tworzy system oceny pracowników
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-5Ocenianie pracowników
T-A-5Projekt systemu oceniania pracowników
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie tworzy systemu ocen dla pracowników
3,0Student tworzy system ocen dla pracowników
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_U05tworzy zbiór wskaźników do oceny funkcji kadrowej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-3Prezentacje
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyc zbioru wskazników do oceny funkcji kadrowej
3,0Student tworzy zbiór wskazników do oceny funkcji kadrowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K01rozumie potrzebę uczenia się i rozwoju w realizacji indywidualnej ścieżki kariery
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-W-6Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowan swadczach o tym, ze akceptuje i realizuje potrzebe uczenia sie i rozwoju w realizacji indywidualnej sciezki kariery
3,0Student wykazuje zachowania swadczace o tym, ze akceptuje i realizuje potrzebe uczenia sie i rozwoju w realizacji indywidualnej sciezki kariery
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K02ma świadomość odpowiedzialności za wyniki pracy zespołowej
Cel przedmiotuC-3Troska o indywidualny rozwój, uczenie się i nastawienie na współpracę grupową
Treści programoweT-W-6Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonuje powierzonych mu zadan w ramach zespołu i jego zachowanie nie wskauje, ze jest swiadom odpowiedzialnosci za wyniki pracy zespołowej
3,0Student wykonuje powierzone mu zadania w ramach zespołu i jego zachowanie wskauje, ze jest swiadomy odpowiedzialnosci za wyniki pracy zespołowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K03ma świadomość konieczności wprowadzania zmian do organizacji
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-A-1Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
T-A-6Szkolenie i rozwój pracowników
Metody nauczaniaM-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zachowan swiadczacych o tym, ze ma swiadomosc koniecznosci wprowadzania zmian do organizacji
3,0Student wykazuje zachowania swiadczace o tym, ze ma swiadomosc koniecznosci wprowadzania zmian do organizacji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_C/13_K04wyraża oceny w kontekście doskonalenia funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi w procesie realizacji funkcji personalnej
Treści programoweT-W-1Strategia personalna przedsiębiorstwa.
T-A-1Formułowanie strategii personalnej przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
M-4Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie prac realizowanych na ćwiczeniach audytoryjnych
S-3Ocena formująca: Ocena postawy i aktywności studenta w trakcie pracy grupowej na zajęciach audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje i nie ocenia funkcji personalnej w przedsiebiorstwie w kontekscie kierunków jej doskonalenia
3,0Student analizuje i ocenia funkcje personalna w przedsiebiorstwie w kontekscie kierunków jej doskonalenia
3,5
4,0
4,5
5,0