Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe w zarządzaniu i marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie internetowe w zarządzaniu i marketingu
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 14 2,00,50egzamin
laboratoriaL6 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu marketingu i zarządzania. Znajomość podstaw języka HTML.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.2
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami2
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.2
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.2
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.2
10
wykłady
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-6Marketing elektroniczny2
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Przygotowanie do egzaminu35
A-W-3Konsultacje do wykładu8
A-W-4Egzamin2
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_null_W02
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
ZIP_1A_null_U02
Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
C-1, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-L-3, T-W-3, T-L-4, T-L-5, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
ZIP_1A_null_W02
Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_U01
Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
ZIP_1A_null_U02
Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.

Literatura podstawowa

  1. Brady R., Forrest E., Mizerski R., Marketing w Internecie, PWE, Warszawa, 2002
  2. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa, 2007
  3. Kyciak W., Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy, Helion, Gliwice, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph.., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik Europejski., PWE, Warszawa, 2002
  2. Wielki J., Elektroniczny marketing przez Internet., PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.2
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami2
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.2
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.2
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.2
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C2
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B2
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.2
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.2
T-W-6Marketing elektroniczny2
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.2
14

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie do zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Przygotowanie do egzaminu35
A-W-3Konsultacje do wykładu8
A-W-4Egzamin2
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów handlu elektronicznego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-6Marketing elektroniczny
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W02Wiedza w zakresie technologii internetowych wykorzystywanych w zarządzaniu i marketingu elektronicznym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-6Marketing elektroniczny
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym.
4,5Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego.
5,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami handlu i marketingu elektronicznego. Dobrze zna podstawowe technologie stosowane w handlu i marketingu elektronicznym. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów handlu elektronicznego oraz metody optymalizacji powiązane z systemami internetowymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U01Umiejętność instalacji i wdrażania systemów handlu elektronicznego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-6Marketing elektroniczny
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U02Umiejetność wdrażania systemów internetowych wspomagających zarządzanie i marketing
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-6Marketing elektroniczny
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować systemy.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów handlu i marketingu elektronicznego. Umie konfigurować i wdrażać systemy handlu elektronicznego. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji systemów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji internetowych systemów zarządzania i marketingu.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zastosowaniami Internetu w zarządzaniu i marketingu i ukształtowanie umiejętności w zakresie oceny tych zastosowań na wybranym przypadku.
C-2Ukształtowanie umiejętności projektowania i tworzenia sklepu internetowego, umiejętności skutecznej i świadomej prezentacji.
C-3Rozwinięcie kompetencji aktywnego udziału w dyskusji i oceny oraz otwartości na pracę zespołową.
Treści programoweT-W-1Kierunki rozwoju systemów internetowych zarządzania. Modele biznesowe. Rynek domen internetowych.
T-L-1Instruktaż dot. treści i formy realizacji zajęć laboratoryjnych. Sprawdzenie wiedzy początkowej oraz omówienie zamierzonych efektów kształcenia.
T-L-2Omówienie umiejętności przydatnych w zarządzaniu i marketingu w przedsięwzięciach internetowych. Przygotowanie do prezentacji ustnej. Badanie zastosowań Internetu w zarządzaniu firmą i innymi przedsięwzięciami
T-W-2Systemy handlu elektronicznego w sektorze B2C
T-L-3Modernizacja przedsiębiorstwa dzięki wykorzystaniu Internetu w działalności podstawowej – analiza serwisu WWW, studium przypadku, burza mózgów.
T-W-3Platformy handlu elektronicznego w sektorze B2B
T-L-4Analiza możliwości technologii internetowych w realizacji marketingu-mix. Dobór tematyki sklepu internetowego.
T-L-5Budowa sklepu internetowego dla istniejącego lub wyimaginowanego przedsięwzięcia.
T-W-4Wykorzystanie systemów rekomendujących w handlu elektronicznym. Algorytmy i metody.
T-W-5Technologie płatności elektronicznych. Pieniądz elektroniczny. Płatności mobilne.
T-W-6Marketing elektroniczny
T-W-7Optymalizacja witryn internetowych i metody analityczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - ocena podsumowująca - Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu - łącznie 10 pytań;
S-2Ocena formująca: Ogólna ocena na podstawie sprawozdań i obecności – w trakcie laboratoriów ocena formująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem i marketingiem elektronicznym.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w handlu i marketingu elektronicznym i postępu technologicznego. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z handlem elektronicznym.