Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIP_1A_O/03-6_U01 | Student ma umiejetnmości posługiwania sie wybrana platformą brokerską i umie zbudować i obserwować własna strategie inwestycyjną. Student bardziej dociekliwy i pracowity może posiąść umiejetności kodowania w jednym z jezyków dedykowanych dla platform np. mql4 lub EL. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIP_1A_U14 | ma umiejętności w zakresie posługiwania się zasadami obowiązującymi w przepisach prawa |
---|
ZIP_1A_U04 | ma umiejętności w zakresie pomiaru i analizy podstawowych zjawisk fizycznych związanych z procesami oraz systemami produkcji w wybranym obszarze inżynierii produkcji |
ZIP_1A_U02 | ma umiejętności w zakresie eksploatacji oraz nadzorowania obiektów i systemów zarządzania operacyjnego |
ZIP_1A_U16 | ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie |
ZIP_1A_U21 | ma umiejętności samokształcania się |
ZIP_1A_U18 | potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów |
ZIP_1A_U25 | ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z mozliwosciami indywudualnego inwestowania za pomocą platform brokerskich i maklerskich. Uswiadomienie trudności w budowaniu modeli predykcyjnych, ryzyka towarzyszącego inwestowaniu, klasyfikowaniu tej kompetencji jako charakterystycznego zachowania w społeczeństwie informacyjnym. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Strategie inwestycyjne a modele prognostyczne. |
---|
T-W-2 | Oprogramowanie dla platform – tradestation, metatrader. Akwizycja danych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład z prezentacją strategii inwestycyjnych. Narzędzia w formia prezentacji on-line wybranej platformy brokerskiej. Krótkie wystapienia wybranych studentów. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Studenci oceniani sa za bieżącą aktywność i stopień zrozumienia mechnizmów i narzedzi brokerskich. Zasady i kryteria ocen podane są na pierwszych zajeciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejetności obsługi żadnej platformy inwestycyjnej. |
3,0 | Student potrafi wskazać wybrana platforme inwestycyjną. |
3,5 | Student w trakcie zajeć utworzył konto demo w wybranej platformie internetowej. Zna podstawy kodowania w wybranyym jezyku. |
4,0 | Student sprawnie obsługuje w trybie półautomatycznym wybarna platforme internetową. Umie napisać skrypt do handlu automatycznego. |
4,5 | Student umie testować własne skrypty, implementować swoje strategie. |
5,0 | Student umie uruchomić własny sktrypt, umie optymalizować parametry. |