Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Platformy mobilne w zarządzaniu biznesem - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Platformy mobilne w zarządzaniu biznesem - Przedmiot obieralny II
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL5 6 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o systemach komputerowych, rodzajach urządzeń sieciowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z systemami bezprzewodowymi wykorzystywanymi z przedsiębiorstwach
C-2Ukształtowanie umiejętności w doborz technologii mobilnej w zależności od profilu przedsiębiorstwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badanie własności punktów dostępowych WI-FI.2
T-L-2Analiza działania systemu GPS.2
T-L-3Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa.2
6
wykłady
T-W-1Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania.1
T-W-2Zintegrowane systemy informatyczne1
T-W-3Usługi lokalizacyjne1
T-W-4Systemy autoidentyfikacji - RFID2
T-W-5Systemy telematyczne1
T-W-6Systemy M2M1
T-W-7Wykorzystanie sieci WPAN1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach6
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.15
A-L-3Wykonanie sprawozdań z laboratoriów10
31
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykadach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu5
A-W-4Czytanie literatury7
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne + projekt
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie projektu oraz stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać poszczególne technologie mobilne i ich potencjalne wykorzystanie w przedsiębiorstwie.
C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi znaleźć opis istniejących rozwiązań i na ich podstawie zaproponować nowe ich wykorzystanie.
C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie otwarty na nowe technologie, będzie znał zarówno pozytywne jak i negatywne skutki stosowania technologii mobilnych.
C-1, C-2T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać poszczególne technologie mobilne i ich potencjalne wykorzystanie w przedsiębiorstwie.
2,0nie posiada wiedzy wymaganej na ocene dostateczną
3,0potrafi wymienić poszczególne technologie bezprzewodowe
3,5to co na ocenę dostateczną oraz potrafi wskazać och zastosowanie w poszczególnych gałęziach gospodarki
4,0to co na ocenę dostateczny plus oraz potrafi opisać sposoby zabezpieczeń poszczególnych technologii
4,5to co na ocenę dobry oraz potrafi określić ograniczenia poszczególnych technologii moblinych
5,0to co na ocenę dobry plus oraz potrafi określić powiązania pomiędzy systemami mobilnymi a stacjonarnymi

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi znaleźć opis istniejących rozwiązań i na ich podstawie zaproponować nowe ich wykorzystanie.
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa
3,5Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać różnice w stosunku do pierwotnej technologii
4,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania
4,5Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii
5,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii. Potrafi dokonać wyboru najlepszego rozwiązania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie otwarty na nowe technologie, będzie znał zarówno pozytywne jak i negatywne skutki stosowania technologii mobilnych.
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań
3,5To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiędzy nowym rozwiązaniem a poprzednim
4,0To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań
4,5To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii
5,0To co na 4,5 oraz potrafi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii.

Literatura podstawowa

  1. J. Januszewski, System GPS i inne systemy satelitarne w nawigacji morskiej, WSM, 2004
  2. P. Roshan, J. Leary, Bezprzewodowe sieci LAN 802.11, PWN, 2007
  3. W. Jabłoński, W. Bartkiewicz, Systemy informatyczne zarządzania : klasyfikacja i charakterystyka systemów, Wydawnictwo KPSW, 2006
  4. Gabriel Nowacki, Telematyka transportu drogowego, Instytut Transportu Samochodowego, 2008

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badanie własności punktów dostępowych WI-FI.2
T-L-2Analiza działania systemu GPS.2
T-L-3Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa.2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania.1
T-W-2Zintegrowane systemy informatyczne1
T-W-3Usługi lokalizacyjne1
T-W-4Systemy autoidentyfikacji - RFID2
T-W-5Systemy telematyczne1
T-W-6Systemy M2M1
T-W-7Wykorzystanie sieci WPAN1
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w laboratoriach6
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.15
A-L-3Wykonanie sprawozdań z laboratoriów10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykadach8
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów6
A-W-3Udział w konsultacjach do wykładu5
A-W-4Czytanie literatury7
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać poszczególne technologie mobilne i ich potencjalne wykorzystanie w przedsiębiorstwie.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z systemami bezprzewodowymi wykorzystywanymi z przedsiębiorstwach
C-2Ukształtowanie umiejętności w doborz technologii mobilnej w zależności od profilu przedsiębiorstwa
Treści programoweT-W-1Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania.
T-L-1Badanie własności punktów dostępowych WI-FI.
T-W-2Zintegrowane systemy informatyczne
T-L-2Analiza działania systemu GPS.
T-W-3Usługi lokalizacyjne
T-W-4Systemy autoidentyfikacji - RFID
T-L-3Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa.
T-W-5Systemy telematyczne
T-W-6Systemy M2M
T-W-7Wykorzystanie sieci WPAN
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne + projekt
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie projektu oraz stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada wiedzy wymaganej na ocene dostateczną
3,0potrafi wymienić poszczególne technologie bezprzewodowe
3,5to co na ocenę dostateczną oraz potrafi wskazać och zastosowanie w poszczególnych gałęziach gospodarki
4,0to co na ocenę dostateczny plus oraz potrafi opisać sposoby zabezpieczeń poszczególnych technologii
4,5to co na ocenę dobry oraz potrafi określić ograniczenia poszczególnych technologii moblinych
5,0to co na ocenę dobry plus oraz potrafi określić powiązania pomiędzy systemami mobilnymi a stacjonarnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi znaleźć opis istniejących rozwiązań i na ich podstawie zaproponować nowe ich wykorzystanie.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z systemami bezprzewodowymi wykorzystywanymi z przedsiębiorstwach
C-2Ukształtowanie umiejętności w doborz technologii mobilnej w zależności od profilu przedsiębiorstwa
Treści programoweT-W-1Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania.
T-L-1Badanie własności punktów dostępowych WI-FI.
T-W-2Zintegrowane systemy informatyczne
T-L-2Analiza działania systemu GPS.
T-W-3Usługi lokalizacyjne
T-W-4Systemy autoidentyfikacji - RFID
T-L-3Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa.
T-W-5Systemy telematyczne
T-W-6Systemy M2M
T-W-7Wykorzystanie sieci WPAN
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne + projekt
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie projektu oraz stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa
3,5Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać różnice w stosunku do pierwotnej technologii
4,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania
4,5Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii
5,0Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii. Potrafi dokonać wyboru najlepszego rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie otwarty na nowe technologie, będzie znał zarówno pozytywne jak i negatywne skutki stosowania technologii mobilnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z systemami bezprzewodowymi wykorzystywanymi z przedsiębiorstwach
C-2Ukształtowanie umiejętności w doborz technologii mobilnej w zależności od profilu przedsiębiorstwa
Treści programoweT-W-1Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania.
T-L-1Badanie własności punktów dostępowych WI-FI.
T-W-2Zintegrowane systemy informatyczne
T-L-2Analiza działania systemu GPS.
T-W-3Usługi lokalizacyjne
T-W-4Systemy autoidentyfikacji - RFID
T-L-3Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa.
T-W-5Systemy telematyczne
T-W-6Systemy M2M
T-W-7Wykorzystanie sieci WPAN
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne + projekt
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie projektu oraz stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną.
3,0Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań
3,5To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiędzy nowym rozwiązaniem a poprzednim
4,0To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań
4,5To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii
5,0To co na 4,5 oraz potrafi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii.