Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie
Sylabus przedmiotu Platformy mobilne w zarządzaniu biznesem - Przedmiot obieralny II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Platformy mobilne w zarządzaniu biznesem - Przedmiot obieralny II | ||
Specjalność | e- technologie w produkcji i zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o systemach komputerowych, rodzajach urządzeń sieciowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z systemami bezprzewodowymi wykorzystywanymi z przedsiębiorstwach |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności w doborz technologii mobilnej w zależności od profilu przedsiębiorstwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Badanie własności punktów dostępowych WI-FI. | 2 |
T-L-2 | Analiza działania systemu GPS. | 2 |
T-L-3 | Projkt systemu mobilnego wykorzystującego technologie mobilne dla dowolnego przedsiębiorstwa. | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Urządzenia mobilne, znaczenie systemów mobilnych, zastosowania. | 1 |
T-W-2 | Zintegrowane systemy informatyczne | 1 |
T-W-3 | Usługi lokalizacyjne | 1 |
T-W-4 | Systemy autoidentyfikacji - RFID | 2 |
T-W-5 | Systemy telematyczne | 1 |
T-W-6 | Systemy M2M | 1 |
T-W-7 | Wykorzystanie sieci WPAN | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w laboratoriach | 6 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 15 |
A-L-3 | Wykonanie sprawozdań z laboratoriów | 10 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykadach | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 6 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach do wykładu | 5 |
A-W-4 | Czytanie literatury | 7 |
26 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne + projekt |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie projektu oraz stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test wielokrotnego wyboru wraz z częścią pytań otwartych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać poszczególne technologie mobilne i ich potencjalne wykorzystanie w przedsiębiorstwie. | — | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi znaleźć opis istniejących rozwiązań i na ich podstawie zaproponować nowe ich wykorzystanie. | — | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_null_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie otwarty na nowe technologie, będzie znał zarówno pozytywne jak i negatywne skutki stosowania technologii mobilnych. | — | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-L-1, T-W-2, T-L-2, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opisać poszczególne technologie mobilne i ich potencjalne wykorzystanie w przedsiębiorstwie. | 2,0 | nie posiada wiedzy wymaganej na ocene dostateczną |
3,0 | potrafi wymienić poszczególne technologie bezprzewodowe | |
3,5 | to co na ocenę dostateczną oraz potrafi wskazać och zastosowanie w poszczególnych gałęziach gospodarki | |
4,0 | to co na ocenę dostateczny plus oraz potrafi opisać sposoby zabezpieczeń poszczególnych technologii | |
4,5 | to co na ocenę dobry oraz potrafi określić ograniczenia poszczególnych technologii moblinych | |
5,0 | to co na ocenę dobry plus oraz potrafi określić powiązania pomiędzy systemami mobilnymi a stacjonarnymi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi znaleźć opis istniejących rozwiązań i na ich podstawie zaproponować nowe ich wykorzystanie. | 2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa | |
3,5 | Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać różnice w stosunku do pierwotnej technologii | |
4,0 | Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania | |
4,5 | Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii | |
5,0 | Student potrafi wskazać rozwiązanie mobilne dla danego przedsiębiorstwa oraz wskazać potencjalne wady i zalety tego zastosowania, a także określić koszty wdrożenia i korzystania z technologii. Potrafi dokonać wyboru najlepszego rozwiązania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_null_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie otwarty na nowe technologie, będzie znał zarówno pozytywne jak i negatywne skutki stosowania technologii mobilnych. | 2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Student ma podstawową wiedze na temat nowych rozwiązań | |
3,5 | To co na 3 oraz, Student potrafi określić różnicę pomiędzy nowym rozwiązaniem a poprzednim | |
4,0 | To co na 3,5 oraz, Student potrafi potrafi określić słabe i mocne strony nowych rozwiązań | |
4,5 | To co na 4 oraz Student potrafi wykazać potencjalne zastosowania nowej technologii | |
5,0 | To co na 4,5 oraz potrafi określić ewentualny kierunek rozwoju nowej technologii. |
Literatura podstawowa
- J. Januszewski, System GPS i inne systemy satelitarne w nawigacji morskiej, WSM, 2004
- P. Roshan, J. Leary, Bezprzewodowe sieci LAN 802.11, PWN, 2007
- W. Jabłoński, W. Bartkiewicz, Systemy informatyczne zarządzania : klasyfikacja i charakterystyka systemów, Wydawnictwo KPSW, 2006
- Gabriel Nowacki, Telematyka transportu drogowego, Instytut Transportu Samochodowego, 2008