Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Sylabus przedmiotu Akredytacja i certyfikacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Akredytacja i certyfikacja | ||
Specjalność | inżynieria jakości i zarządzanie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Kwintowski <Andrzej.Kwintowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Cele przedmiotu - Przedstawienie uporządkowanej wiedzy o systemie oceny zgodności, systemie akredytacji i certyfikacji. - Zapoznanie słuchaczy z wymaganiami dotyczącymi dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań zasadniczych. - Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia deklaracji zgodności, - Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. certyfikacji, normalizacji i akredytacji, |
W-2 | Wymagania wstępne Zasady analizy ryzyka, poznane na przedmiocie "Zarządzanie bezpieczeństwem". Podstawowa wiedza w zakresie zarządzania bezpieczeństwem. |
Cele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Omówienie procedury zagrożeń tworzonych przez produkt i/lub proces. Analiza ryzyka. Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. | 30 |
30 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Samodzielne wykonanie analiza ryzyka. Opracowanie deklaracji zgodności dla wyrobu. | 16 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Akredytacja (co to jest, korzyści, systemy), Organizacje Międzynarodowe (w tym krajowa) zajmujące się badaniami, akredytacją, certyfikacją, Certyfikacja, Działalność PCA, System oceny zgodności wyrobów (dyrektywa Starego Podejścia, Nowego Podejścia, Globalnego Podejścia), Oznaczenie CE, Dokumentacja techniczna, Normy zharmonizowane, Odpowiedzialność instytucjonalna w zakresie systemu oceny zgodności. | 18 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajeć audytoryjnych Czytanie wskazanej literatury Przygotowanie się do wejściówk Test zaliczający ćwiczenia | 25 |
55 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 16 |
A-P-2 | Czytanie wskazanej literatury, przygotowanie się do wejściówki, przygotowanie analizy ryzyka, opracowanie deklaracji zgodności, przygotowanie się do kolokwium, przygotowanie prezentacji, | 10 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach Swobodna dyskusja Test na zakończenie zajęć | 18 |
A-W-2 | Studia literaturowe - przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 60 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach i zaliczeniu | 5 |
83 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody nauczania stosowane : Metody podające: - wykład informacyjny, - opis, - objaśnienie lub wyjaśnienie. Metody problemowe: - wykład problemowy, - klasyczna metoda problemowa. Metody aktywizujące: - metoda przypadków, - metoda sytuacyjna, - seminarium, - dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O5/02_W01 Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W13, ZIP_1A_W14 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W10 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O5/02_U01 Ma umiejętnosci w zakresie stosowania zasad akredytacji i certyfikacji | ZIP_1A_U14, ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U28 | T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U10, T1A_U16 | InzA_U03, InzA_U08 | — | — | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZIP_1A_O5/02_K01 Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa związanego z akredytacją i certyfikacją | ZIP_1A_K02 | T1A_K05 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O5/02_W01 Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | 2,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. |
3,0 | ||
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIP_1A_O5/02_K01 Ma kompetencje w zakresie stosowania prawa związanego z akredytacją i certyfikacją | 2,0 | |
3,0 | Student ma kompetencje w zakresie stosowania prawa związanego z akredytacją i certyfikacją | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Henryk Wojciechowski, System oceny zgodnosci w unii Europejskiej, PET, Warszawa, 2011
- Praca zbiorowa, Ocena zgodności oraz certyfikacja wyrobów i usług, Verlag Dashofer, Warszawa, 2006, Stala akualizacja
Literatura dodatkowa
- Henryk Wojciechowski, Certyfikacja, Wyd. PCBC, Warszawa, 2009