Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektem internetowym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektem internetowym
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Zarządzania
Nauczyciel odpowiedzialny Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tatiana Tretyakova <Tatiana.Tretyakowa@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 16 1,20,50zaliczenie
laboratoriaL8 12 2,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student powinien posiadać wiedzę podstawową z ekonomii, zarządzania, projektowania systemów informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów2
T-L-2Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-L-3Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-L-4Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego2
T-L-5Wybór cyklu życia i standardów2
T-L-6Prezentacja wyników przed grupą2
12
wykłady
T-W-19 obszarów wiedzy w dokumencie PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi2
T-W-2Kompetencje menederów projektów informatycznych2
T-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury2
T-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi2
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS2
T-W-6Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia2
T-W-7Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady2
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie: identyfikacja ryzyka, ocena. Planowanie reakcji na ryzyko2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-L-3Praca własna studenta nad projektem zespołowym w domu16
A-L-4Przygotowanie raportu i prezentacji projektu zespołowego8
A-L-5Przygotowanie projektu indywidualnego20
A-L-6Przygotowanie prezentacji projektu indywidualnego6
A-L-7Udział w konsultacjach2
A-L-8Udział w zaliczeniu2
84
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu16
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu wykładu2
A-W-4Udział w zaliczeniu2
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_W01
zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektem oraz metodyki zwinne
ZIP_1A_W15, ZIP_1A_W03, ZIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-2, C-1T-W-1, T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-7M-2, M-1, M-3S-1
ZIP_1A_null_W02
zna modele cyklu życia systemu oraz główne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
ZIP_1A_W16, ZIP_1A_W15T1A_W04, T1A_W05C-1, C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_U01
Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U24, ZIP_1A_U16, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U16InzA_U05, InzA_U08C-2, C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4M-3, M-1S-1
ZIP_1A_null_U02
Umie wdrożyć plan projektu - zorganizować projekt oraz koordynować działalność w projekcie
ZIP_1A_U27, ZIP_1A_U06, ZIP_1A_U12, ZIP_1A_U25T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U09InzA_U02C-1, C-2T-W-3, T-L-1M-1, M-3, M-2S-1
ZIP_1A_null_U03
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
ZIP_1A_U25, ZIP_1A_U12T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04C-2, C-1T-W-4, T-W-5, T-L-5M-1, M-3, M-2S-1
ZIP_1A_null_U04
Umie pracować indywidualnie i w zespole
ZIP_1A_U12T1A_U02C-2T-L-2, T-W-3, T-L-1, T-L-5, T-L-6M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_K01
aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
ZIP_1A_K07, ZIP_1A_K03T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K02C-1, C-2T-W-8, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-L-5, T-L-1, T-W-7M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_W01
zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektem oraz metodyki zwinne
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
3,0student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi
3,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
4,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi, nazwać ich twórców, wskazać czynniki wpływające na dobór
ZIP_1A_null_W02
zna modele cyklu życia systemu oraz główne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
2,0student nie jest w stanie wymienić typy modelów cyklu życia systemu , wymienić przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz wymienić twórców
3,0student jest w stanie nazwać jeden typ modelu cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
3,5student jest w stanie wymienić dwa typy modelów cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
4,0student jest w stanie wymienić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ najbardziej pasujacy do systemów internetowych, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_U01
Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
2,0Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu
3,0Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest niska, zawiera sporo błędów
3,5Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest średnia, zawiera błędy
4,0Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest dobra, są niewielkie blędy
4,5Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak błedów
5,0Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak blędów, stosuje umiejętności liderskie
ZIP_1A_null_U02
Umie wdrożyć plan projektu - zorganizować projekt oraz koordynować działalność w projekcie
2,0Nie umie sporządzić struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu:
3,0Umie sporządzić jedna ze struktur zapewniajacych możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu
3,5Umie sporządzić dwie struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu oraz macierz odpowiedzialności
4,0Umie sporządzić cztery struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta
4,5Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych
5,0Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych, stosuje umiejetności liderskie
ZIP_1A_null_U03
Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
2,0Nie umie posługiwać się cyklem życia projektu w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz nie umie dobierać standardy
3,0Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować i wprowadzać zmiany niezbędne do zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy
3,5Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy
4,0Umie dobrać cykl życia produktu, robi niewielkie błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, umie dobierać standardy
4,5Umie dobrać cykl życia produktu, analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami
5,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami, stosuje umiejętności liderskie
ZIP_1A_null_U04
Umie pracować indywidualnie i w zespole
2,0Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole
3,0Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
3,5Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,0Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,5Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
5,0Umie pracować w zespol, stosuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_K01
aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
2,0nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,0prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,5prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,0prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,5prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
5,0prezentuje bardzo dobrą postawę i liderską kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki

Literatura podstawowa

  1. PMI, Project Management Body of Knowledge (PMBoK), Drexel Hill, USA, 2008
  2. Pfleeger Sh.L., Atlee J.M., Software Engineering, Pearson. Prentice Hall, USA, 2011
  3. Szyjewski Z., Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, Placet, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Kiesielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów2
T-L-2Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych2
T-L-3Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu2
T-L-4Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego2
T-L-5Wybór cyklu życia i standardów2
T-L-6Prezentacja wyników przed grupą2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-19 obszarów wiedzy w dokumencie PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi2
T-W-2Kompetencje menederów projektów informatycznych2
T-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury2
T-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi2
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS2
T-W-6Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia2
T-W-7Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady2
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie: identyfikacja ryzyka, ocena. Planowanie reakcji na ryzyko2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu18
A-L-3Praca własna studenta nad projektem zespołowym w domu16
A-L-4Przygotowanie raportu i prezentacji projektu zespołowego8
A-L-5Przygotowanie projektu indywidualnego20
A-L-6Przygotowanie prezentacji projektu indywidualnego6
A-L-7Udział w konsultacjach2
A-L-8Udział w zaliczeniu2
84
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu16
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu wykładu2
A-W-4Udział w zaliczeniu2
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W01zna główne zasady metodologiczne zarządzania projektem oraz metodyki zwinne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
C-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
Treści programoweT-W-19 obszarów wiedzy w dokumencie PMBoK i jego rola w zarządzaniu projektami internetowymi
T-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie: identyfikacja ryzyka, ocena. Planowanie reakcji na ryzyko
T-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-W-6Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia
T-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS
T-W-7Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie zdefiniować główne pojęcja z dziedziny zarządzania projektami, wymienić metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
3,0student jest w stanie zdefiniować niektóre z przedstawionych na wykładach głównych pojęć z dziedziny zarządzania projektami, wymienić niektóre z metod stosowanych w zarządzaniu projektami internetowymi
3,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach główne pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi
4,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić i scharakteryzować główne metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować i dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie zdefiniować przedstawione na wykładach pojęcia z dziedziny zarządzania projektami, wymienić, scharakteryzować, dobierać metody stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi, nazwać ich twórców, wskazać czynniki wpływające na dobór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W02zna modele cyklu życia systemu oraz główne standardy stosowane w zarządzaniu projektami informatycznymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_W16ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w obszarze reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIP_1A_W15ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
Treści programoweT-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi
T-W-6Fazy realizacji projektu, cykl życia produktu programistycznego. Modele cyklu życia
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS
T-W-7Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie jest w stanie wymienić typy modelów cyklu życia systemu , wymienić przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz wymienić twórców
3,0student jest w stanie nazwać jeden typ modelu cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
3,5student jest w stanie wymienić dwa typy modelów cyklu życia systemu , nazwać ważniejszy z przedstawionych na wykładach standard stosowany w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać jego twórcę
4,0student jest w stanie wymienić trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić ważniejsze z przedstawionych na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
4,5student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
5,0student jest w stanie wymienić więcej, niż trzy typy modelów cyklu życia systemu , scharakteryzować je, wymienić wady i zalety tych typów, wskazać typ najbardziej pasujacy do systemów internetowych, wymienić wszystkie przedstawione na wykładach standardy stosowane w zarządzaniu projektami internetowymi oraz nazwać ich twórców
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U01Umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania przebiegu projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U24ma umiejętności w zakresie projektowania inżynierskiego obiektów i procesów technicznych z zastosowaniem wspomagania komputerowego
ZIP_1A_U16ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, itegrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
C-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
Treści programoweT-L-3Sporządzenie kosztorysu i budżetu projektu
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów
T-L-2Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych
T-L-4Zapoznanie z zasadami tworzenia wykresu sieciowego
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
M-1wykład informacyjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umię korzystać z pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu
3,0Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest niska, zawiera sporo błędów
3,5Umię korzystać z części funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest średnia, zawiera błędy
4,0Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest dobra, są niewielkie blędy
4,5Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak błedów
5,0Umię korzystać z funkcji pakietu MS Project przy planowaniu projektu i w procesie kontrolowania projektu, jakość przygotowanej dokumentacji projektowej jest bardzo dobra, brak blędów, stosuje umiejętności liderskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U02Umie wdrożyć plan projektu - zorganizować projekt oraz koordynować działalność w projekcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U27ma umiejętności w zakresie zarządzania personelem oraz koordynowania pracami zespołów pracowniczych
ZIP_1A_U06ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie organizacji produkcji
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
Treści programoweT-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie sporządzić struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu:
3,0Umie sporządzić jedna ze struktur zapewniajacych możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu
3,5Umie sporządzić dwie struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu oraz macierz odpowiedzialności
4,0Umie sporządzić cztery struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta
4,5Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych
5,0Umie sporządzić trzy struktury zapewniajace możliwość wdrożenia planu projektu: strukturę wykonawców zadań projektu, macierz odpowiedzialności i strukturę organizacyjną projektu, umie kontrolować projekt korzystając z punktów kontrolnych w wykresie Gantta i parametrów wykresu sieciowego oraz danych o kosztach planowanych i faktycznych, stosuje umiejetności liderskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U03Umie zarządzać jakością produktu w projekcie internetowym przez dobór właściwego cyklu życia i standardów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
C-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
Treści programoweT-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS
T-L-5Wybór cyklu życia i standardów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie posługiwać się cyklem życia projektu w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz nie umie dobierać standardy
3,0Umie dobrać cykl życia produktu, ale nie umie jego analizować i wprowadzać zmiany niezbędne do zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy
3,5Umie dobrać cykl życia produktu, ale robi błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, przy doborze standardów robi błedy
4,0Umie dobrać cykl życia produktu, robi niewielkie błędy przy jego analizowaniu i wprowadzeniu zmian w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym, umie dobierać standardy
4,5Umie dobrać cykl życia produktu, analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami
5,0Umie dobrać cykl życia produktu i analizować go i wprowadzać zmiany w celu zarządzania jakością produktu w projekcie internetowym oraz umie dobrać standardy i posługiwać się tymi standardami, stosuje umiejętności liderskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U04Umie pracować indywidualnie i w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_U12ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
Treści programoweT-L-2Ustalenie terminów realizacji, relacji pomiedzy zadaniami i kamieni milowych
T-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów
T-L-5Wybór cyklu życia i standardów
T-L-6Prezentacja wyników przed grupą
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie prezentuje umiejętności pracy indywidualnie i w zespole
3,0Umie pracować w zespole, ale jest nieaktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
3,5Umie pracować w zespole, ale jest słabo aktywny i przezentuje słabe umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,0Umie pracować w zespole i przezentuje dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
4,5Umie pracować w zespole i przezentuje bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
5,0Umie pracować w zespol, stosuje zdolności liderskie oraz bardzo dobre umiejętności wykonanja pracy indywidualnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_K01aktywna postawa w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIP_1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, jest zdolny podjąć obowiązki dalszego rozwoju nauki i gospodarki
ZIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1zapoznanie studentów z metodologią zarządzania projektami i organizacjami wspierającymi zarządzanie projektami przez tworzenie standardów
C-2Ukształtowanie nawyków i umiejętności planowania projektu, sporządzenia dokumentacji projektowej za pomocą oprogramowania MS Projekt oraz umiejetnościi korzystania z tej dokumentacji przy kontrolowaniu i koordynowaniu projektu
Treści programoweT-W-8Zarzadzanie ryzykiem w projekcie: identyfikacja ryzyka, ocena. Planowanie reakcji na ryzyko
T-W-3Planowanie projektu: strukturyzacja projektu - WBS i inne struktury
T-W-5Własności projektów internetowych. Zarzdządzanie jakością w projekcie internetowym, dokument SRS
T-W-4Organizacje tworzące standardy stosowane w zarzadzaniu projektami informatycznymi
T-L-5Wybór cyklu życia i standardów
T-L-1Wprowadzenie do MS Project. Przygotowanie środowiska do opisu struktury projektu.Sporządzenie drzewa celów
T-W-7Rola analizy systemowej w zarzadzaniu projektem. Wybrane pojęcia i definicje z teorii systemów. Engineering systemowy - wybrane zasady
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3metoda projektów
M-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: posumowowanie osiagniętych efektów uczenia się
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie prezentuje aktywnej postawy i kreatywności w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie postępuje zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,0prezentuje słabą postawę i brak kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , nie jest otwarty na postepowane zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
3,5prezentuje słabą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,0prezentuje dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego , jest świadomy o niezbędności postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
4,5prezentuje bardzo dobrą postawę i kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zorientowany na postępowanie zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki
5,0prezentuje bardzo dobrą postawę i liderską kreatywność w inicjowaniu, planowaniu, organizowaniu i wykonaniu projektu zespołowego, jest zdolny do postępowania zgodnie z wyzwaniami i potrzebami gospodarki