Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)
specjalność: e- technologie w produkcji i zarządzaniu

Sylabus przedmiotu Technologie nauczania zdalnego - Przedmiot obieralny II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie nauczania zdalnego - Przedmiot obieralny II
Specjalność e- technologie w produkcji i zarządzaniu
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Przemysław Różewski <Przemyslaw.Rozewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 8 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 6 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z baz danych (struktura rekordu i metadane), systemy informatyczne (interakcja człowiek - komputer).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy niezbędnej do efektywnego projektowania kursów nauczania zdalnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Narzędzia do edycji grafiki rastrowej1
T-L-2Narzędzia do edycji grafiki wektorowej1
T-L-3Narzędzia do edycji materiałów audio i wideo1
T-L-4Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego1
T-L-5Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego2
6
wykłady
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI)1
T-W-2Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI)2
T-W-3Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego2
T-W-4Standardy w nauczaniu zdalnym2
T-W-5Dedykowane rozwiązania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Przygotowanie od zajęć laboratoryjnych19
A-L-3Przygotowanie sprawozdań5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Egzamin2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłąd informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_W01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedzę pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego.
C-1T-L-3, T-W-1, T-W-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIP_1A_null_U01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie umiejętności pozwalające na projektowanie kursów nauczania zdalnego.
C-1T-L-4, T-L-5, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_W01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedzę pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego.
2,0Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z nauczaniem na odległosc.
3,0Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc
3,5Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do prostych zadan projektowych
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.
4,5Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.
5,0Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do róznych zadan projektowych. Potrafi twórczo interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIP_1A_null_U01
Po odbyciu tego kursu student zdobędzie umiejętności pozwalające na projektowanie kursów nauczania zdalnego.
2,0Student nie potrafi stworzyc szkieletu protego kursu nauczania na odległosc.
3,0Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc.
3,5Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc i napełnic go trescia zwiazana z danym przedmiotem
4,0Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS
4,5Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac
5,0Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. Dodatkowo potrafi dołaczyc do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły.

Literatura podstawowa

  1. Bednarek J., Media w nauczaniu, MIKOM, Warszawa, 2002
  2. Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa, 2007, wydanie II

Literatura dodatkowa

  1. Różewski P., Kusztina E., Zaikin O., Modele i metody zarządzania procesem Otwartego Nauczania Zdalnego, Instytut Badań Systemowych PAN, Seria: Badania Systemowe, tom 61, Warszawa- Szczecin, 2008
  2. Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Springer, Berlin / Heidelberg, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Narzędzia do edycji grafiki rastrowej1
T-L-2Narzędzia do edycji grafiki wektorowej1
T-L-3Narzędzia do edycji materiałów audio i wideo1
T-L-4Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego1
T-L-5Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI)1
T-W-2Zagadnienie User Interface i Graphical User Interface (GUI)2
T-W-3Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego2
T-W-4Standardy w nauczaniu zdalnym2
T-W-5Dedykowane rozwiązania programowe i systemowe w nauczaniu zdalnym1
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach6
A-L-2Przygotowanie od zajęć laboratoryjnych19
A-L-3Przygotowanie sprawozdań5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
A-W-4Egzamin2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_W01Po odbyciu tego kursu student zdobędzie wiedzę pozwalającą na projektowanie efektywnego środowiska pracy człowiek komputer dla systemów nauczania zdalnego.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy niezbędnej do efektywnego projektowania kursów nauczania zdalnego
Treści programoweT-L-3Narzędzia do edycji materiałów audio i wideo
T-W-1Zasady projektowania systemów interakcji człowiek-komputer (HCI)
T-W-4Standardy w nauczaniu zdalnym
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z nauczaniem na odległosc.
3,0Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc
3,5Student posiada elementarna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do prostych zadan projektowych
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.
4,5Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do typowych zadan projektowych. Potrafi interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.
5,0Student posiada specjalistyczna wiedze w zakresie systemów nauczania na odległosc i potrafi odnies ja do róznych zadan projektowych. Potrafi twórczo interpretowac standardy zwiazane z nauczaniem na odległosc.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIP_1A_null_U01Po odbyciu tego kursu student zdobędzie umiejętności pozwalające na projektowanie kursów nauczania zdalnego.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy niezbędnej do efektywnego projektowania kursów nauczania zdalnego
Treści programoweT-L-4Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu synchronicznego
T-L-5Projektowanie kursu nauczania zdalnego dla trybu asynchronicznego
T-W-3Tworzenie materiałów interaktywnych dla nauczania zdalnego
Metody nauczaniaM-1Wykłąd informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyc szkieletu protego kursu nauczania na odległosc.
3,0Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc.
3,5Student potrafi stworzyc szkielet protego kursu nauczania na odległosc i napełnic go trescia zwiazana z danym przedmiotem
4,0Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS
4,5Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac
5,0Student potrafi opracowac kurs nauczania na odległosc dla danego przedmiotu i umiescic go na platformie systemu LMS, która potrafi skonfigurowac. Dodatkowo potrafi dołaczyc do opracowanego przez siebie kursu inne interaktywne moduły.