Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Programowanie komponentowe JavaEE/NET:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie komponentowe JavaEE/NET
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Misztal <Leszek.Misztal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Radziewicz <Marcin.Radziewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 1,30,34zaliczenie
laboratoriaL7 15 0,70,33zaliczenie
projektyP7 15 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność programowania w przynajmniej jednym z języków obiektowych: C++, C#, Java

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z tematyką programowanie komponentowego
C-2Przedstawienie środowisk komponentowych JavaEE i .NET
C-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się ze środowiskiem J2EE (Eclipse)2
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio)2
T-L-3Realizacja prostej aplikacji J2E/EJB2
T-L-4Realizacja prostej aplikacji komponentowej w środowisku .NET2
T-L-5Współpraca aplikacji J2E oraz .NET z bazami danych3
T-L-6Realizacja aplikacji JavaRMI2
T-L-7Refaktoring aplikacji komponentowej - zastosowanie wzorców projektowych2
15
projekty
T-P-1Realizacja zaawansowanej aplikacji komponentowej w wybranym przez siebie środowisku (.NET/J2EE), możliwość realizacji w grupach 2osobowych15
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematu programowania komponentowego2
T-W-2Przedstawienie środowiska JavaEE2
T-W-3Wprowadzenie do środowiska Microsoft .NET2
T-W-4Projektowanie i implementacja aplikacji komponentowych2
T-W-5Serwer aplikacji w środowisku JavaEE2
T-W-6Enterprise Java Beans4
T-W-7Java Persistence API (JPA) - współpraca z EJB3
T-W-8Tworzenie aplikacji J2EE w środowisku Eclipse1
T-W-9Tworzenie komponentów .NET w środowisku Microsoft Visual Studio1
T-W-10Współpraca .NET <-> COM2
T-W-11Zastosowanie wzorców projektowych w tworzeniu aplikacji komponentowych2
T-W-12Java RMI2
T-W-13.NET.ADO2
T-W-14Komponenty .NET3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych10
25
projekty
A-P-1Konsultacje projektowe4
A-P-2Samodzielna praca nad projektem15
A-P-3Przygotowywanie projektów - praca własna studenta15
34
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Egzamin3
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna: projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
S-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny lub ustny
S-3Ocena formująca: Projekt: okresowe sprawdzanie wykonania poszczególnych etapow projektu.
S-4Ocena formująca: Ocena programów laboratoryjnych i projektu
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/10_W01
Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1M-1, M-2S-2
I_1A_O1/10_W02
Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET
I_1A_W06T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-5, T-L-2, T-W-3, T-W-2, T-L-1M-1, M-2S-2
I_1A_O1/10_W03
Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W17T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-3, C-2T-W-13, T-W-7, T-L-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/10_U01
Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE
I_1A_U05, I_1A_U06T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-2, T-L-1M-2S-1
I_1A_O1/10_U02
Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE
I_1A_U01, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-L-3M-2S-1
I_1A_O1/10_U03
Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET
I_1A_U01, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-3, T-L-4, T-W-9, T-L-2, T-W-10, T-W-14, T-W-13, T-L-5, T-W-7M-2S-1
I_1A_O1/10_U04
Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3T-W-11M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/10_K01
Potrafi samodzielnie realizować powierzone mu zadania
I_1A_K01, I_1A_K03T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-3T-L-6, T-L-4, T-W-11, T-L-7, T-L-3M-3, M-2S-1
I_1A_O1/10_K02
Potrafi przedstawiać swoje opinie dotyczące projektu na forum publicznym
I_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-3T-P-1M-3, M-2S-1
I_1A_O1/10_K03
Rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy w dziedzinie programownia komponentowego
I_1A_K04, I_1A_K01T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-3M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/10_W01
Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego
2,0
3,0Student potrafi zdefiniowac pojecia: komponentu, programowania komponentowego
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_W02
Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET
2,0
3,0Student zna i potrafi przedstawic srodowiska programistyczne JavaEE oraz .NET
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_W03
Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET
2,0
3,0Student potrafi opisac sposoby dostepu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/10_U01
Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE
2,0
3,0Potrafi skonfigurowac srodowisko deweloperskie .NET i J2EE
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_U02
Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE
2,0
3,0Potrafi zrealizowac aplikacje komponentowa w srodowisku J2EE
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_U03
Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET
2,0
3,0Potrafi zrealizowac aplikacje komponentowa w srodowisku .NET
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_U04
Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań
2,0
3,0Potrafi samodzielnie zaprojektowac i zaimplementowac aplikacje komponentowa na podstawie przedstawionych wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/10_K01
Potrafi samodzielnie realizować powierzone mu zadania
2,0
3,0potrafi realizowac postawione zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_K02
Potrafi przedstawiać swoje opinie dotyczące projektu na forum publicznym
2,0
3,0potrafi prezentowac opinie dotyczace zakresu tresci przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/10_K03
Rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy w dziedzinie programownia komponentowego
2,0
3,0rozumie potrzebe dokształcania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Clemens Szyperski, Oprogramowanie komponentowe – obiekty to za mało, WNT, 2001
  2. Juval Löwy, COM and .NET Component Services, O'Reilly, 2001
  3. Kathy Sierra, Bert Bates, Head First EJB. Edycja polska, Helion, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Microsoft, http://msdn.microsoft.com, 2011
  2. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się ze środowiskiem J2EE (Eclipse)2
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio)2
T-L-3Realizacja prostej aplikacji J2E/EJB2
T-L-4Realizacja prostej aplikacji komponentowej w środowisku .NET2
T-L-5Współpraca aplikacji J2E oraz .NET z bazami danych3
T-L-6Realizacja aplikacji JavaRMI2
T-L-7Refaktoring aplikacji komponentowej - zastosowanie wzorców projektowych2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Realizacja zaawansowanej aplikacji komponentowej w wybranym przez siebie środowisku (.NET/J2EE), możliwość realizacji w grupach 2osobowych15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematu programowania komponentowego2
T-W-2Przedstawienie środowiska JavaEE2
T-W-3Wprowadzenie do środowiska Microsoft .NET2
T-W-4Projektowanie i implementacja aplikacji komponentowych2
T-W-5Serwer aplikacji w środowisku JavaEE2
T-W-6Enterprise Java Beans4
T-W-7Java Persistence API (JPA) - współpraca z EJB3
T-W-8Tworzenie aplikacji J2EE w środowisku Eclipse1
T-W-9Tworzenie komponentów .NET w środowisku Microsoft Visual Studio1
T-W-10Współpraca .NET <-> COM2
T-W-11Zastosowanie wzorców projektowych w tworzeniu aplikacji komponentowych2
T-W-12Java RMI2
T-W-13.NET.ADO2
T-W-14Komponenty .NET3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Konsultacje projektowe4
A-P-2Samodzielna praca nad projektem15
A-P-3Przygotowywanie projektów - praca własna studenta15
34
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury10
A-W-3Konsultacje2
A-W-4Egzamin3
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_W01Student potrafi zdefiniować pojęcia: komponentu, programowania komponentowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z tematyką programowanie komponentowego
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematu programowania komponentowego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zdefiniowac pojecia: komponentu, programowania komponentowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_W02Student zna i potrafi przedstawić środowiska programistyczne JavaEE oraz .NET
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie środowisk komponentowych JavaEE i .NET
Treści programoweT-W-5Serwer aplikacji w środowisku JavaEE
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio)
T-W-3Wprowadzenie do środowiska Microsoft .NET
T-W-2Przedstawienie środowiska JavaEE
T-L-1Zapoznanie się ze środowiskiem J2EE (Eclipse)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi przedstawic srodowiska programistyczne JavaEE oraz .NET
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_W03Student potrafi opisać sposoby dostępu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
C-2Przedstawienie środowisk komponentowych JavaEE i .NET
Treści programoweT-W-13.NET.ADO
T-W-7Java Persistence API (JPA) - współpraca z EJB
T-L-5Współpraca aplikacji J2E oraz .NET z bazami danych
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykład: egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opisac sposoby dostepu do baz danych z poziomu aplikacji komponentowej J2EE oraz .NET
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_U01Potrafi skonfigurować środowisko deweloperskie .NET i J2EE
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
I_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie środowisk komponentowych JavaEE i .NET
Treści programoweT-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio)
T-L-1Zapoznanie się ze środowiskiem J2EE (Eclipse)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi skonfigurowac srodowisko deweloperskie .NET i J2EE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_U02Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku J2EE
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Treści programoweT-W-5Serwer aplikacji w środowisku JavaEE
T-W-8Tworzenie aplikacji J2EE w środowisku Eclipse
T-W-2Przedstawienie środowiska JavaEE
T-L-3Realizacja prostej aplikacji J2E/EJB
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zrealizowac aplikacje komponentowa w srodowisku J2EE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_U03Potrafi zrealizować aplikacje komponentową w środowisku .NET
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Treści programoweT-W-3Wprowadzenie do środowiska Microsoft .NET
T-L-4Realizacja prostej aplikacji komponentowej w środowisku .NET
T-W-9Tworzenie komponentów .NET w środowisku Microsoft Visual Studio
T-L-2Zapoznanie się ze środowiskiem deweloperskim .NET (Visual Studio)
T-W-10Współpraca .NET <-> COM
T-W-14Komponenty .NET
T-W-13.NET.ADO
T-L-5Współpraca aplikacji J2E oraz .NET z bazami danych
T-W-7Java Persistence API (JPA) - współpraca z EJB
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zrealizowac aplikacje komponentowa w srodowisku .NET
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_U04Potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje komponentową na podstawie przedstawionych wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Treści programoweT-W-11Zastosowanie wzorców projektowych w tworzeniu aplikacji komponentowych
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi samodzielnie zaprojektowac i zaimplementowac aplikacje komponentowa na podstawie przedstawionych wymagań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_K01Potrafi samodzielnie realizować powierzone mu zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Treści programoweT-L-6Realizacja aplikacji JavaRMI
T-L-4Realizacja prostej aplikacji komponentowej w środowisku .NET
T-W-11Zastosowanie wzorców projektowych w tworzeniu aplikacji komponentowych
T-L-7Refaktoring aplikacji komponentowej - zastosowanie wzorców projektowych
T-L-3Realizacja prostej aplikacji J2E/EJB
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: projekt
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi realizowac postawione zadania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_K02Potrafi przedstawiać swoje opinie dotyczące projektu na forum publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Treści programoweT-P-1Realizacja zaawansowanej aplikacji komponentowej w wybranym przez siebie środowisku (.NET/J2EE), możliwość realizacji w grupach 2osobowych
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna: projekt
M-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi prezentowac opinie dotyczace zakresu tresci przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/10_K03Rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy w dziedzinie programownia komponentowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
I_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Nauka tworzenia aplikacji w środowiskach JavaEE i .NET
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna: projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Laboratoria: okresowa weryfikacja utworzonego oprogramowania w postaci komponentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebe dokształcania
3,5
4,0
4,5
5,0