Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O3/12_U01 | Student umie napisać aplikację dla systemu przenośnego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U08 | ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność zaprogramowania komputera mobilnego w dowolnym z podstawowych systemów operacyjnych lub bez takiego systemu. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe. |
---|
T-W-4 | Programowanie urządzeń mobilnych w systemie Windows Mobile. |
T-L-5 | Programowania autoamtycznych pojazdów mobilnych i wykorzystanie podstawowych czujnikow. |
T-L-3 | Programownia systemu mobilnego z systemem Windows Mobile - zakonczone konkursem na najciekawsza aplikacje. |
T-L-4 | Programowanie systemu mobilnego z systemem Android - zakończone konkursem na najciekawsza aplikację. |
T-W-5 | Programowanei urządzeń mobilnych w systemie Android oraz Embedded Linux. |
Metody nauczania | M-2 | Laboratoria - wykonywanie zadań pod nadzorem prowadzącego |
---|
M-3 | Laboratoria - praca samodzielna i konkursy |
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z WindowsMobile. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Konkurs robotów sumo jako minimalny przykład mobilnych systemów autonomicznych. |
S-5 | Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z Androidem. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student umie powtórzyć materiał z laboratoriów o ile ma dostępne materiały z laboraoriów. Możliwa jest także potrzeba drobnej pomocy. |
3,5 | Student umie samodzielnie wykonać kody do zagadnień poruszanych na laboratoriach. |
4,0 | Student umie napisać zaawansowaną aplikację mobilną. |
4,5 | Student umie zaprezntować i przedstawić w szerszym kontekście innych prac swoją aplikację oraz uzasadnić jej pomysł lub zajęcie 2, 3 miejsca w ewentualnym konkursie. |
5,0 | Student zaproponował własną aplikację, najlepiej taką dostępną w odpowiednim sklepie (store) danego systemu operacyjnego (po przejściu przez zewnętrzne badania). Umie ją także przedstawić w kontekście trendów i własnej analizy rynku aplikacji tego typu. Możliwa jest także propozycja własnego urządzenia mobilnego lub zajęcie pierwszego miejsca w ewentualnym konkursie. |