Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D16/4_U01 | Student potrafi
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
---|
I_2A_U06 | Ma umiejętność wykrywania związków i zależności zachodzących w systemach rzeczywistych i potrafi prawidłowo zaplanować i przeprowadzić proces modelowania |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U13 | Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z rodzajami i formami ryzyk występujących w projektach oraz ukształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji ryzyka i sposobów reagowania na nie |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Odpowiadające treściom podanym na wykładzie:
Rodzaje i źródła ryzyka w projektach
Planowanie zarządzania ryzykiem
Identyfikacja ryzyka
Jakościowa analiza ryzyka
Ilościowa analiza ryzyka
Planowanie reakcji na ryzyko
Monitorowanie i kontrolowanie ryzyka |
---|
T-W-1 | Rodzaje i źródła ryzyka w projektach
Planowanie zarządzania ryzykiem
Identyfikacja ryzyka
Jakościowa analiza ryzyka
Ilościowa analiza ryzyka
Planowanie reakcji na ryzyko
Monitorowanie i kontrolowanie ryzyka |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w formie case-study oraz zadań projektowych poświęconych identyfikacji, analizie i reakcji na ryzyko |
---|
M-1 | Wykład w formie prezentacji multimedialnej przygotowany na podstawie dostępnej literatury wzbogacony o praktyczne przykłady |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena wykonanych zadań na ćwiczeniach laboratoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonanych projektów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin zaliczeniowy z części teoretycznej przedstawianej na wykładach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem |
3,5 | Student potrafi w stopniu dostatecznym
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
4,5 | Student potrafi samocdzielnie w zaawansowanym stopniu
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |
5,0 | Student potrafi samocdzielnie w zaawansowanym stopniu przy zastosowaniu nieszablonowych metod wnioskowania
- przeanalizować wpływ pojawiających się zagrożeń na poszczególnych etapach na powodzenie bądź upadek projektu,
- zdefiniować i określić ilościowo ryzyko,
- określić czynniki krytyczne sukcesu w zarządzaniu projektem
- planować reakcję na pojawiające się elementy ryzyka podczas zarządzania projektem
- podejmować decyzję w warunkach ryzyka lub niepewności |