Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D17/6_U01 | Ma umiejetnosc formułowania złozonych zadan techniczno-informatycznych, doboru dziedzin naukowych oraz narzedzi informatycznych koniecznych do realizacji wytyczonych zadan, a także ma umiejetnosc opracowania raportu z wykonanego zadania techniczno-informatycznego i jego prezentacji przed wiekszym gronem słuchaczy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U03 | Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych indywidualnych i zespołowych przyjmując w nich różne role |
---|
I_2A_U04 | Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego |
I_2A_U07 | Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów |
I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-3 | Trening studenta w prezentowaniu i obronie wyników własnych prac i projektów. |
---|
C-4 | Wykształcenie umiejetnosci doboru metod badawczych oraz definiowania hipotez i celów adekwatnych do postawionego problemu badawczego. |
C-5 | Sformułowanie przez studenta tematu, celu i hipotezy pracy dyplomowej we współpracy z opiekunem naukowym. |
Treści programowe | T-P-2 | Prezentacja przez studentów tematów prac dyplomowych, a nastepnie ich omówienie z punktu widzenia aktualnosci tematyki pracy, doboru tematu pracy do postawionej hipotezy badawczej i celu pracy, planowanego zakresu pracy, i wybranych narzedzi badawczych |
---|
T-P-3 | Omówienie etapów obrony pracy magisterskiej. Opis układu pracy. Omówienie przebiegu egzaminu
dyplomowego. |
Metody nauczania | M-2 | Samodzielne referowanie tematów zwiazanych z pracami dyplomowymi przez studentów połaczone z krytycznymi dyskusjami. |
---|
M-1 | Referowanie wybranych tematów przez prowadzacego zajecia połaczone z prezentacja materiałów pomocniczych. |
M-5 | Ocena sprawozdania koncowego, w którym zdefiniowane zostana podstawowe elementy pracy dyplomowej wymagane na jej formularzu akceptowanym przez opiekuna pracy. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywnosci podczas dyskusji dydaktycznych prowadzonych w odniesieniu do prezentowanych tematów prac. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ogólna ocena podsumowujaca wystawiona studentowi na podstawie jakosci sformułowanego przez niego tematu, celu i hipotezy, oraz planu pracy dyplomowej uwzgledniajaca jakosc prezentowania przez studenta planów jego pracy i aktywnosc dyskusyjna w dyskusjach dotyczacych problematyki prac innych studentów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi opracowac przegladu literatury |
3,0 | potrafi opracowac przeglad literatury |
3,5 | potrafi opracowac przeglad literatury korzystaac z biblioteki ZUT oraz zródeł
dostepnych w internecie |
4,0 | potrafi opracowac przeglad literatury korzystaac z biblioteki ZUT, bibliotek on-line
oraz zródeł dostepnych w internecie |
4,5 | potrafi opracowac przeglad literatury korzystaac z biblioteki ZUT, bibliotek on-line
oraz zródeł dostepnych w internecie, oraz dokonac wyboru odpowiedniej
literatury do realizacji zadan pracy dyplomowej. |
5,0 | potrafi opracowac przeglad literatury korzystaac z biblioteki ZUT, bibliotek on-line
oraz zródeł dostepnych w internecie, oraz dokonac wyboru odpowiedniej
literatury do realizacji zadan pracy dyplomowej, oraz uzasadnic dokonany wybór |