Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: inteligentne aplikacje komputerowe

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie internetowe
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Izabela Rejer <irejer@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 10 2,00,44zaliczenie
wykładyW1 10 1,00,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka HTML, kaskadowych arkuszy stylów oraz języka JavaScript w stopniu umożliwiającym tworzenie prostych stron internetowych.
W-2Podstawowa umiejętność programowania obiektowego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności rozumienia podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem .NET.
C-2Nabycie umiejętności tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych z wykorzystaniem technologii ASP.NET.
C-3Ukształtowanie umiejętności definiowania zadań cząstkowych i podziału ich między członków zespołu zadaniowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe poszczególnych zespołów projektowych.2
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej ASP.NET, realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.6
T-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji pozostałym zespołom projektowym.2
10
wykłady
T-W-1Elementy platformy Microsoft .NET3
T-W-2Zasady budowy aplikacji działających w środowisku ASP.NET3
T-W-3Współpraca aplikacji ASP.NET z bazami danych.2
T-W-4Elementy systemu bezpieczeństwa aplikacji internetowej.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach.10
A-P-2Praca własna nad tworzoną aplikacją50
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Analiza i wykonanie we własnym zakresie fragmentów aplikacji prezentowanych na wykładach.20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Samodzielna analiza literatury.15
55

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych.
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu - w formie prezentacji aplikacji internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić oraz opisać podstawowe elementy platformy Microsoft .NET; powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z tą platformą (.NET Framework, CLS, MSIL) oraz znać hierarchiczną strukturę przestrzeni nazw grupujących jej biblioteki klas; powinien umieć scharakteryzować modele komunikacyjne WebForms i WebServices; powinien znać metody uwierzytelniania użytkowników możliwe do zastosowania w ramach platformy .NET; powinien umieć opisać komponenty aplikacji ASP.NET oraz znać zasady współpracy aplikacji ASP.NET z różnymi rodzajami baz danych.
I_2A_W04T2A_W04, T2A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/6_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową w środowisku ASP.NET.
I_2A_U12T2A_U07, T2A_U14C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym.
I_2A_K05T2A_K03, T2A_K04C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić oraz opisać podstawowe elementy platformy Microsoft .NET; powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z tą platformą (.NET Framework, CLS, MSIL) oraz znać hierarchiczną strukturę przestrzeni nazw grupujących jej biblioteki klas; powinien umieć scharakteryzować modele komunikacyjne WebForms i WebServices; powinien znać metody uwierzytelniania użytkowników możliwe do zastosowania w ramach platformy .NET; powinien umieć opisać komponenty aplikacji ASP.NET oraz znać zasady współpracy aplikacji ASP.NET z różnymi rodzajami baz danych.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy aplikacji internetowych w środowisku .NET
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą odpowiednich mechanizmów oraz kontrolek środowiska ASP.NET
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych narzędzi wykorzystywanych w środowisku ASP.NET
5,0Student jest w stanie uzasadnić wybór (lub odrzucenie) technologii ASP.NET dla postawionego zadania projektowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/6_U01
Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową w środowisku ASP.NET.
2,0Student nie jest w stanie stworzyć prostej aplikacji internetowej w technologii ASP.NET
3,0Student jest w stanie stworzyć prostą aplikację internetową w technologii ASP.NET
3,5Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych oraz standardowych mechanizmów nawigacyjnych
4,0Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych oraz współpracującą z bazą danych
4,5Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych oraz wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników
5,0Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych; wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników oraz panel administracyjny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym.
2,0Student nie potrafi współpracować w zespole
3,0Student posiada niewielką umiejętność pracy w zespole, przyjmuje raczej rolę biernego wykonawcy zadań
3,5Student wykazuje średnią umiejętność pracy w zespole, jednak nie wykazuje zbytniej aktywności
4,0Student wykazuje dobrą umiejetność pracy w zespole, przede wszystkim realizuje zlecone mu zadania, ale potrafi również zgłosić własne pomysły.
4,5Strudent potrafi odgrywać różne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych.
5,0Student potrafi odgrywać rózne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. Przy podziale zadań kładzie szczególny nacisk na powodzenie realizacji wykonywanego zadania.

Literatura podstawowa

  1. J. Liberty, D. Maharry, D. Hurwitz, ASP.NET 3.5 Programowanie, Helion, Gliwice, 2010
  2. brak, http://msdn.microsoft.com/en-us/library, 2012, Oficjalna strona internetowa na temat produktów firmy Microsoft
  3. K. Rychlicki-Kicior, ASP.NET 3.5 dla programistów PHP, Helion, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe poszczególnych zespołów projektowych.2
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej ASP.NET, realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.6
T-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji pozostałym zespołom projektowym.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy platformy Microsoft .NET3
T-W-2Zasady budowy aplikacji działających w środowisku ASP.NET3
T-W-3Współpraca aplikacji ASP.NET z bazami danych.2
T-W-4Elementy systemu bezpieczeństwa aplikacji internetowej.2
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach.10
A-P-2Praca własna nad tworzoną aplikacją50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Analiza i wykonanie we własnym zakresie fragmentów aplikacji prezentowanych na wykładach.20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Samodzielna analiza literatury.15
55
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/6_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić oraz opisać podstawowe elementy platformy Microsoft .NET; powinien rozumieć podstawowe pojęcia związane z tą platformą (.NET Framework, CLS, MSIL) oraz znać hierarchiczną strukturę przestrzeni nazw grupujących jej biblioteki klas; powinien umieć scharakteryzować modele komunikacyjne WebForms i WebServices; powinien znać metody uwierzytelniania użytkowników możliwe do zastosowania w ramach platformy .NET; powinien umieć opisać komponenty aplikacji ASP.NET oraz znać zasady współpracy aplikacji ASP.NET z różnymi rodzajami baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma wiedzę z zakresu zaawansowanych technik programowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności rozumienia podstawowych pojęć związanych ze środowiskiem .NET.
Treści programoweT-W-1Elementy platformy Microsoft .NET
T-W-2Zasady budowy aplikacji działających w środowisku ASP.NET
T-W-3Współpraca aplikacji ASP.NET z bazami danych.
T-W-4Elementy systemu bezpieczeństwa aplikacji internetowej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć związanych z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET
3,0Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z budową aplikacji internetowych w środowisku .NET
3,5Student jest w stanie opisać podstawowe etapy budowy aplikacji internetowych w środowisku .NET
4,0Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawione przed nim zadanie za pomocą odpowiednich mechanizmów oraz kontrolek środowiska ASP.NET
4,5Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych narzędzi wykorzystywanych w środowisku ASP.NET
5,0Student jest w stanie uzasadnić wybór (lub odrzucenie) technologii ASP.NET dla postawionego zadania projektowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/6_U01Po zakończeniu przedmiotu student będzie potrafił zbudować aplikację internetową w środowisku ASP.NET.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U12Ma umiejętność stosowania zaawansowanych technik programowania i metodyki projektowania systemów informatycznych w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U14potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych z wykorzystaniem technologii ASP.NET.
Treści programoweT-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji pozostałym zespołom projektowym.
T-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe poszczególnych zespołów projektowych.
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej ASP.NET, realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektu
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu - w formie prezentacji aplikacji internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie stworzyć prostej aplikacji internetowej w technologii ASP.NET
3,0Student jest w stanie stworzyć prostą aplikację internetową w technologii ASP.NET
3,5Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych oraz standardowych mechanizmów nawigacyjnych
4,0Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych oraz współpracującą z bazą danych
4,5Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych oraz wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników
5,0Student jest w stanie stworzyć aplikację internetową w technologii ASP.NET, korzystającą z mechanizmu stron wzorcowych i standardowych mechanizmów nawigacyjnych; współpracującą z bazą danych; wyposażoną w mechanizm rejestrowania i logowania użytkowników oraz panel administracyjny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/6_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę do określania priorytetów służących realizacji wspólnego zadania w zespole zadaniowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K05Ma świadomość odpowiedzialności za kierowany zespół ludzi i za zadania realizowane wspólnie z tym zespołem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności definiowania zadań cząstkowych i podziału ich między członków zespołu zadaniowego.
Treści programoweT-P-1Uzgodnienie zakresu funkcjonalności aplikacji stanowiących zadania projektowe poszczególnych zespołów projektowych.
T-P-2Wykonanie aplikacji internetowej ASP.NET, realizującej zdefiniowany zakres funkcjonalności.
T-P-3Zaprezentowanie wykonanych aplikacji pozostałym zespołom projektowym.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda projektu
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu - w formie prezentacji aplikacji internetowej przygotowanej przez dwuosobowe zespoły projektowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi współpracować w zespole
3,0Student posiada niewielką umiejętność pracy w zespole, przyjmuje raczej rolę biernego wykonawcy zadań
3,5Student wykazuje średnią umiejętność pracy w zespole, jednak nie wykazuje zbytniej aktywności
4,0Student wykazuje dobrą umiejetność pracy w zespole, przede wszystkim realizuje zlecone mu zadania, ale potrafi również zgłosić własne pomysły.
4,5Strudent potrafi odgrywać różne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych.
5,0Student potrafi odgrywać rózne role w zespole; potrafi zarówno definiować zadania dla poszczególnych członków zespołu, jak i wykonywać zadania zdefiniowane przez innych. Przy podziale zadań kładzie szczególny nacisk na powodzenie realizacji wykonywanego zadania.