Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Sieci przeznaczenia specjalnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sieci przeznaczenia specjalnego
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 0,70,40zaliczenie
laboratoriaL7 10 1,30,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Sieci komputerowe
W-2Podstawy elektroniki
W-3Systemy wbudowane

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie się z sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi stosowanymi w różnych dziedzinach przemysłu ze szczególnym uwzględnieniem systemów pomiarowych.
C-2Ukształtowanie umiejętności doboru sieci do realizacji zadania wymiany danych w różnych urządzeniach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Implementacja sieci przewodowej z wykorzystaniem wybranego interfejsu szeregowego oparta na własnym protokole.2
T-L-2Sieci CAN - praktyczna realizacja komunikacji z wykorzystaniem wybranych platform uruchomieniowych.4
T-L-3Realizacja systemu pomiarowego opartego na wybranej sieci bezprzewodowej.3
T-L-4Zaliczenie laboratorium1
10
wykłady
T-W-1Interfejsy i magistrale przewodowe szeregowe i równoległe wykorzystywane w rozproszonych systemach pomiarowych: EIA-232C, EIA-422, EIA-485.2
T-W-2Protokoły stosowane w interfejsach szeregowych, np. ModBus.2
T-W-3Sieci CAN i LIN - geneza, standard, protokół, przykłady wykorzystania.2
T-W-4Przegląd pozostałych sieci przewodowych wykorzystywanych w przemyśle (MOST, ProfiBus, itp.). Przesył danych w sieciach energetycznych - Power Line Communication (PLC).2
T-W-5Sieci bezprzewodowe i systemy pomiarowe oparte na sieciach bezprzewodowych (Bluetooth, ZigBee, WiFi)2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie raportu z zajęć laboratoryjnych.10
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
40
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed wybranymi ćwiczeniami laboratoryjnymi
S-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien uzyskać wiedzę, która pozwoli na rozróżnianie wybranych rodzajów sieci, oraz na wybór rodzaju sieci pod kątem stawianych wymagań
I_1A_W07T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1M-2, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zidentyfikować omawiane rodzaje sieci, potrafi połączyć węzły sieci adekwatnym okablowaniem, potrafi posługiwać się wybranym protokołem komunikacyjnym w zakresie omawianych sieci.
I_1A_U05, I_1A_U02, I_1A_U17T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-2, T-L-3, T-L-1M-2, M-4, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O4/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować się aktywnym i kreatywnym podejściem rozwiązywania problemów.
I_1A_K01T1A_K01, T1A_K07C-2T-L-1, T-L-3, T-L-2M-3, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien uzyskać wiedzę, która pozwoli na rozróżnianie wybranych rodzajów sieci, oraz na wybór rodzaju sieci pod kątem stawianych wymagań
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Student jest w stanie w elementarny sposób scharakteryzować kluczowe rodzaje sieci specjalnych.
3,5Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych.
4,0Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi determinujące ich wykorzystanie.
4,5Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi determinujące ich wykorzystanie.
5,0Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi oraz ograniczenia poszczególnych rozwiązań determinujące ich wykorzystanie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zidentyfikować omawiane rodzaje sieci, potrafi połączyć węzły sieci adekwatnym okablowaniem, potrafi posługiwać się wybranym protokołem komunikacyjnym w zakresie omawianych sieci.
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi zastosować wybrany protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
3,5Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
4,0Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
4,5Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni rodzaj sieci jak i protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. Ponadto umie dokonać szczegółowej analizy zaproponowanego rozwiązania.
5,0Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi samodzielnie zaproponować, zaprojektować i wykonać dedykowaną sieć specjalną realizującą postawione zadanie inżynierskie. Ponadto umie dokonać szczegółowej, krytycznej analizy zaproponowanego rozwiązania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O4/12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować się aktywnym i kreatywnym podejściem rozwiązywania problemów.
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy.
3,5Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania.
4,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń w ramach pracy zespołowej przy realizacji zadań.
4,5Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń i świadomego dzielenia się wiedzą w ramach pracy zespołowej przy realizacji zadań.
5,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń i świadomego dzielenia się wiedzą w ramach pracy zespołowej i w sposób świadomy oddziałuje na grupę motywując do prezentowania analogicznej postawy.

Literatura podstawowa

  1. Nawrocki W., Rozproszone systemy pomiarowe, WKŁ, Warszawa, 2006, Wydanie I
  2. Zimmermann W., Schmidgall R., Magistrale danych w pojazdach. Protokoły i standardy, WKŁ, Warszawa, 2008, Wydanie I
  3. Mielczarek W., Szeregowe interfejsy cyfrowe, Helion, Gliwice, 1993, Wydanie I

Literatura dodatkowa

  1. Mackay S., Wright E., Reynders D., Park J., Industrial Data Networks, Elsevier, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Implementacja sieci przewodowej z wykorzystaniem wybranego interfejsu szeregowego oparta na własnym protokole.2
T-L-2Sieci CAN - praktyczna realizacja komunikacji z wykorzystaniem wybranych platform uruchomieniowych.4
T-L-3Realizacja systemu pomiarowego opartego na wybranej sieci bezprzewodowej.3
T-L-4Zaliczenie laboratorium1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Interfejsy i magistrale przewodowe szeregowe i równoległe wykorzystywane w rozproszonych systemach pomiarowych: EIA-232C, EIA-422, EIA-485.2
T-W-2Protokoły stosowane w interfejsach szeregowych, np. ModBus.2
T-W-3Sieci CAN i LIN - geneza, standard, protokół, przykłady wykorzystania.2
T-W-4Przegląd pozostałych sieci przewodowych wykorzystywanych w przemyśle (MOST, ProfiBus, itp.). Przesył danych w sieciach energetycznych - Power Line Communication (PLC).2
T-W-5Sieci bezprzewodowe i systemy pomiarowe oparte na sieciach bezprzewodowych (Bluetooth, ZigBee, WiFi)2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Przygotowanie raportu z zajęć laboratoryjnych.10
A-L-3Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/12_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien uzyskać wiedzę, która pozwoli na rozróżnianie wybranych rodzajów sieci, oraz na wybór rodzaju sieci pod kątem stawianych wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W07ma wiedzę w zakresie technologii sieciowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie się z sieciami przewodowymi i bezprzewodowymi stosowanymi w różnych dziedzinach przemysłu ze szczególnym uwzględnieniem systemów pomiarowych.
Treści programoweT-W-2Protokoły stosowane w interfejsach szeregowych, np. ModBus.
T-W-3Sieci CAN i LIN - geneza, standard, protokół, przykłady wykorzystania.
T-W-5Sieci bezprzewodowe i systemy pomiarowe oparte na sieciach bezprzewodowych (Bluetooth, ZigBee, WiFi)
T-W-4Przegląd pozostałych sieci przewodowych wykorzystywanych w przemyśle (MOST, ProfiBus, itp.). Przesył danych w sieciach energetycznych - Power Line Communication (PLC).
T-W-1Interfejsy i magistrale przewodowe szeregowe i równoległe wykorzystywane w rozproszonych systemach pomiarowych: EIA-232C, EIA-422, EIA-485.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed wybranymi ćwiczeniami laboratoryjnymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Student jest w stanie w elementarny sposób scharakteryzować kluczowe rodzaje sieci specjalnych.
3,5Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych.
4,0Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi determinujące ich wykorzystanie.
4,5Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi determinujące ich wykorzystanie.
5,0Student jest w stanie wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie omawiane w trakcie przedmiotu rodzaje sieci specjalnych, a także wskazać najważniejsze różnice między nimi oraz ograniczenia poszczególnych rozwiązań determinujące ich wykorzystanie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/12_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zidentyfikować omawiane rodzaje sieci, potrafi połączyć węzły sieci adekwatnym okablowaniem, potrafi posługiwać się wybranym protokołem komunikacyjnym w zakresie omawianych sieci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności doboru sieci do realizacji zadania wymiany danych w różnych urządzeniach
Treści programoweT-L-2Sieci CAN - praktyczna realizacja komunikacji z wykorzystaniem wybranych platform uruchomieniowych.
T-L-3Realizacja systemu pomiarowego opartego na wybranej sieci bezprzewodowej.
T-L-1Implementacja sieci przewodowej z wykorzystaniem wybranego interfejsu szeregowego oparta na własnym protokole.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Metoda projektów
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi zastosować wybrany protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
3,5Student potrafi zidentyfikować podstawowe rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
4,0Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci.
4,5Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi dokonać wyboru i zastosować odpowiedni rodzaj sieci jak i protokół komunikacyjny do wymiany danych pomiędzy węzłami sieci. Ponadto umie dokonać szczegółowej analizy zaproponowanego rozwiązania.
5,0Student potrafi zidentyfikować znane rodzaje sieci specjalnego przeznaczenia. Potrafi samodzielnie zaproponować, zaprojektować i wykonać dedykowaną sieć specjalną realizującą postawione zadanie inżynierskie. Ponadto umie dokonać szczegółowej, krytycznej analizy zaproponowanego rozwiązania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O4/12_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować się aktywnym i kreatywnym podejściem rozwiązywania problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności doboru sieci do realizacji zadania wymiany danych w różnych urządzeniach
Treści programoweT-L-1Implementacja sieci przewodowej z wykorzystaniem wybranego interfejsu szeregowego oparta na własnym protokole.
T-L-3Realizacja systemu pomiarowego opartego na wybranej sieci bezprzewodowej.
T-L-2Sieci CAN - praktyczna realizacja komunikacji z wykorzystaniem wybranych platform uruchomieniowych.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
S-1Ocena formująca: Sprawdziany wstępne przed wybranymi ćwiczeniami laboratoryjnymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie spełnia minimalnych wymagań na ocene pozytywną
3,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy.
3,5Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania.
4,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń w ramach pracy zespołowej przy realizacji zadań.
4,5Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń i świadomego dzielenia się wiedzą w ramach pracy zespołowej przy realizacji zadań.
5,0Dostrzega ograniczenia wynikające z posiadanej wiedzy i rozumie konieczność jej dalszego poszerzania oraz wymiany doświadczeń i świadomego dzielenia się wiedzą w ramach pracy zespołowej i w sposób świadomy oddziałuje na grupę motywując do prezentowania analogicznej postawy.