Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O3/9_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać modele matematyczne do symulacji teoretycznego zasięgu sieci komórkowych, potrafi obliczyć podstawowe zadania z teorii ruchu telekomunikacyjnego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U15 | potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Ukształtowanie umiejętności z wykorzystania modeli propagacyjnych do planowania sieci bezprzewodowych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Znaczenie systemów komórkowych, generacje systemów komórkowych, ogólna charakterystyka systemów komórkowych |
---|
T-L-1 | Wyznaczania tłumienia sygnału w wolnej przestrzeni |
T-W-2 | Architektura systemu GSM i UMTS, sposoby przydziału kanałów, propagacja sygnału, modele propagacyjne, numeracja w systemie GSM
Dostęp do medium, techniki wielodostępu, techniki modulacji stosowane w systemach komórkowych |
T-L-2 | Wyznaczanie poziomu sygnału na podstawie modeli propagacyjnych |
T-W-3 | Zabezpieczenia w systemie GSM i UMTS, karta SIM, karta USIM, algorytmy szyfrowania, ataki na algorytmy |
T-L-3 | Projektowanie pokrycia danego obszaru przez system komórkowy |
T-W-4 | Usługi w systemach komórkowych, etapy przetwarzania sygnałów, kodeki mowy
Wpływ telefonii komórkowej na zdrowie człowieka |
T-L-4 | Obliczanie pozycji na podstawie danych z systemu GPS |
T-W-5 | Systemy satelitarne – architektura systemu, możliwości, wady i zalety systemów satelitarnych
Systemy nawigacji satelitarnej – architektura i zasada działania, urządzenia do określania pozycji, zasady wyznaczenia pozycji |
T-L-5 | Budżet łącza satelitarnego |
T-W-6 | Systemy transmisji danych w sieciach komórkowych i satelitarnych |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny |
---|
M-3 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wejsciówki, stopnia wykonania (pod koniec zajęć) scenariuszy formułowanych w oparciu o konspekty laboratoryjne i/lub sprawozdania z zajęć |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Brak spełnienia warunków na ocenę dostateczną. |
3,0 | Potrafi wymienić podstawowe zagadnienia związane z teoria ruchu telekomunikacyjnego oraz modelami propagacyjnymi |
3,5 | Student potrafi zbudować kody źródłowe dla wybranych modeli matematycznych |
4,0 | Student potrafi zbudować kody źródłowe dla wybranych modeli matematycznych i odpowiednio je zwizualizować |
4,5 | Student na podstawie własnych wyników obliczeń potrafi dokonać analizy wyników |
5,0 | Student umie proponować i uzasadniać użycie konkretnych modeli matematycznych w zależności od oczekiwań, dostosowując je do wymaganych sytuacji. |