Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Projektowanie aplikacji internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie aplikacji internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 14 2,80,44zaliczenie
wykładyW7 10 1,20,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy inżynierii oprogramowania, podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodykami projektowania aplikacji internetowych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej zgodnie z przyjętą metodyką
C-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych1
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników2
T-P-3Określenie wymagań funkcjonalnych, diagram przypadków użycia2
T-P-4Opracowanie modelu danych2
T-P-5Opracowanie modelu hipertekstu4
T-P-6Opracowanie modelu prezentacji, zarządzania danymi i dostępem2
T-P-7Zaliczenie zajęć projektowych1
14
wykłady
T-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych1
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami1
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych2
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)2
T-W-5Proces tworzenia modelu danych1
T-W-6Proces tworzenia modelu hipertekstu1
T-W-7Model prezentacji, zarządzania danymi i dostępem1
T-W-8Zaliczenie wykładów1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)50
A-P-3Opracowanie projektu aplikacji internetowej (praca własna studenta)20
84
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)15
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych elementów prototypu aplikacji internetowej
S-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu aplikacji internetowej
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/06_W01
Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz znać podstawy teoretyczne tworzenia modeli w ramach tych metodyk
I_1A_W06, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/06_U01
Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
I_1A_U01, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6M-3S-2
I_1A_O2/06_U02
Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
I_1A_U01, I_1A_U09T1A_U01, T1A_U02, T1A_U04, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-3M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/06_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
I_1A_K03T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-P-1, T-P-2, T-W-2, T-P-3, T-W-3, T-P-4, T-W-4, T-W-5, T-P-5, T-W-6, T-P-6, T-W-7M-1, M-2, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/06_W01
Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz znać podstawy teoretyczne tworzenia modeli w ramach tych metodyk
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania aplikacji internetowych oraz nie zna głównych metodyk projektowania aplikacji internetowych
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz ogólnie scharakteryzować ich etapy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML, zna komponenty za pomocą których są tworzone modele

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/06_U01
Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
2,0Student nie wykona projektu aplikacji internetowej, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
I_1A_O2/06_U02
Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
2,0Student nie wykonał prototypu aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie
4,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych
5,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych, zostanie zmodyfikowany (dopracowany) interfejs graficzny aplikacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/06_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Stefano Ceri, Piero Fraternali, Aldo Bongio, Marco Brambilla, Sara Comai, Maristella Matera, Designing Data-Intensive Web Applications, Morgan Kaufmann, USA, 2002
  2. Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit, Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java, Helion, Gliwice, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Webratio, Webratio User Guide, Webratio, http://www.webratio.com, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych1
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników2
T-P-3Określenie wymagań funkcjonalnych, diagram przypadków użycia2
T-P-4Opracowanie modelu danych2
T-P-5Opracowanie modelu hipertekstu4
T-P-6Opracowanie modelu prezentacji, zarządzania danymi i dostępem2
T-P-7Zaliczenie zajęć projektowych1
14

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych1
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami1
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych2
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)2
T-W-5Proces tworzenia modelu danych1
T-W-6Proces tworzenia modelu hipertekstu1
T-W-7Model prezentacji, zarządzania danymi i dostępem1
T-W-8Zaliczenie wykładów1
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach14
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)50
A-P-3Opracowanie projektu aplikacji internetowej (praca własna studenta)20
84
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)10
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)15
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/06_W01Student potrafi wymienić i omówić metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz znać podstawy teoretyczne tworzenia modeli w ramach tych metodyk
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodykami projektowania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)
T-W-5Proces tworzenia modelu danych
T-W-6Proces tworzenia modelu hipertekstu
T-W-7Model prezentacji, zarządzania danymi i dostępem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu projektowania aplikacji internetowych oraz nie zna głównych metodyk projektowania aplikacji internetowych
3,0Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych
3,5Zna podstawowe pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz ogólnie scharakteryzować ich etapy
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu projektowania aplikacji internetowych, potrafi wymienić główne metodyki projektowania aplikacji internetowych oraz dokładnie scharakteryzować ich etapy, w tym głównie metodykę WebML, omówić proces tworzenia modeli WebML, zna komponenty za pomocą których są tworzone modele
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/06_U01Student potrafi wykonać projekt aplikacji internetowej w oparciu o przyjętą metodykę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej zgodnie z przyjętą metodyką
Treści programoweT-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników
T-P-3Określenie wymagań funkcjonalnych, diagram przypadków użycia
T-P-4Opracowanie modelu danych
T-P-5Opracowanie modelu hipertekstu
T-P-6Opracowanie modelu prezentacji, zarządzania danymi i dostępem
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu aplikacji internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu aplikacji internetowej, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/06_U02Student potrafi wykonać prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena bieżąca wykonanych elementów prototypu aplikacji internetowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał prototypu aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt
3,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie
4,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych
5,0Student wykona prototyp aplikacji internetowej w oparciu o opracowany projekt, uwzględnione w projekcie modele będą odzwierciedlone w prototypie, zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne, zostaną opracowane ważniejsze funkcje aplikacji operujące na danych, zostanie zmodyfikowany (dopracowany) interfejs graficzny aplikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/06_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu aplikacji internetowej w kontekście zespołowego tworzenia złożonych aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodykami projektowania aplikacji internetowych
C-2Nabycie przez studentów umiejętności wykonania projektu aplikacji internetowej zgodnie z przyjętą metodyką
C-3Zdobycie przez studentów praktycznych umiejętności wykonania prototypu aplikacji w oparciu o opracowany projekt
Treści programoweT-W-1Standardy i technologie wytwarzania aplikacji internetowych
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu oraz użytkowników
T-W-2Projektowanie aplikacji sterowane modelami
T-P-3Określenie wymagań funkcjonalnych, diagram przypadków użycia
T-W-3Metodyki projektowania aplikacji internetowych
T-P-4Opracowanie modelu danych
T-W-4Metodyka WebML, narzędzie modelowania WebML (WebRatio)
T-W-5Proces tworzenia modelu danych
T-P-5Opracowanie modelu hipertekstu
T-W-6Proces tworzenia modelu hipertekstu
T-P-6Opracowanie modelu prezentacji, zarządzania danymi i dostępem
T-W-7Model prezentacji, zarządzania danymi i dostępem
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu aplikacji internetowej, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzędzi projektowych, tworzonych modeli, ma świadomość potrzeb monitorowania postępów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej