Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O/2/5_U01 | Umie planować projekt pracując w zespole i indywidualnie oraz sporządzać dokumentację projektową i budżet projektu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
---|
I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi zarządzania projektami |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejetności tworzenia dokumentacji projektowej przy posługiwaniu się oprogramowaniem MS Project |
Treści programowe | T-W-4 | Struktura zasobów i kosztów. Uwzględnienie czynnika czasu w obliczeniach wskaźnika NPV. Budżet projektu. |
---|
T-W-3 | Planowanie i strukturyzacja projektów. Struktura WBS i jej rola w zarządzaniu projektem. |
T-L-1 | Cel projektu - rodukt projektu, wymogi do produktu. Zapoznanie się z oprogramowaniem MS Project - ważniejsze funkcje |
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejście systemowe i procesowe w zarządzaniu projektami.Własności projektów informatycznych |
T-W-2 | Metodologia zarządzania projektami PMI - 9 obszarów wiedzy. Zastosowanie metodyk zwinnych w projektach informatycznych |
T-W-5 | Ryzyko w projektach. Ilościowa i jakościowa ocena ryzyka. Odpowiedzie na ryzyka |
T-L-4 | Identyfikacja ryzyka. Ocena i udokumentowanie ryzyka. Przygotowanie odpowiedzi na ryzyka |
T-L-5 | Prezentacje wyników |
T-L-2 | Planowanie i strukturyzacja projektu: WBS w wykresie Gantta |
T-L-3 | Planowanie zasobów, kosztorys projektu. Budżet projektu |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną
Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie |
3,0 | student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie |
3,5 | student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu, ale na etapie planowania projektu potrafił wsółpracować przy strukturyzacji zadań projektu |
4,0 | student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów,i zadań i zasobów projektu |
4,5 | student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu oraz przy pracy nad prezentacją komputerową wyników planowania |
5,0 | student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole, liderskie umiejętności podczas analizowania problemu i na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu , przy pracy nad prezentacją komputerową oraz zaprezentował umiejętności prezentowania wyników planowania projektu |