Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O5/1_U01 | Student posiada zdolność do stosowania wiedzy w celu wykonywania zadań i rozwiązywania problemow z dziedziny analizy i rozpoznawania obrazów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U17 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
I_1A_U05 | potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną |
I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U03 | umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych |
I_1A_U15 | potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów inżynierskich |
I_1A_U19 | ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | Wykształcenie praktycznych umiejętności w stosowaniu przekazywanych metod. |
---|
C-5 | Wykształcenie krystycznego spojrzenia na złożoność zagadnienia analizy i rozpoznawania obrazów. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki analizy i rozpoznawania obrazów. |
---|
T-L-1 | Wprowadzenie do wykorzystania środowiska Matlab w zadaniu analizy i rozpoznawania obrazów. |
T-L-2 | Pomiar cech obiektów obrazu konturowego i rastrowego. |
T-W-2 | Przetwarzanie obrazów w aspekcie analizy i rozpoznawania. |
T-W-3 | Obraz konturowy: cechy, pomiar cech, zastosowania. Obraz rastrowy: cechy, pomiar cech, zastsowania. |
T-W-4 | Segmentacja obrazu: przekształcenia przygotowujące, obraz krawędziowy, segmenty liniowe, transformata Hougha, obszary jednorodne obrazu, tekstura w obrazie, 2-wymiarowe kształty. |
T-L-4 | Wykorzystanie inwariantów w rozpoznawaniu obrazów i obiektów |
T-W-5 | Uniwersalne metody rozpoznawania. Inwarianty: cechy, metody, zastosowania. |
T-L-5 | Konstruowanie przestrzeni cech określonej klasy obiektów. |
T-L-6 | Redukcja cech w przestrzeni. |
T-W-6 | Metody wyboru cech rozpoznawanych obiektów i obrazów. |
T-W-7 | Redukcja cech rozpoznawanych obiektów i obrazów. |
T-L-7 | Klasyfikacja obiektów w przestrzeni cech i rozpoznawanie obiektów w przestrzeni cech. |
T-W-8 | Klasyfikacja prostych wzorców: klasyfikator wg funkcji potencjału, klasyfikator statystyczny Bayesa, klasyfikator wg najmniejszej odległości, klasyfikator "k sąsiadów", klasyfikator z użyciem SVM, klasyfikacja neuronowa. |
T-W-9 | Analiza i rozpoznawanie obrazów a techniki biometryczne. |
T-W-10 | Przykłady realizacji systemów z wykorzystaniem analizy i rozpoznawania obrazów. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne - realizacja wybranych metod i algorytmów z dziedziny przedmiotu. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena realizacji poszczególnych zadań laboratoryjnych wykonywanych indywidualnie na poszczególnych laboratoriach. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena jakości realizacji zadań i raportów opracowujących wyniki z zadań realizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności w zakresie przedmiotu. |
3,0 | Student potrafi wykorzystywać oprogramowanie i sprzęt stosowane w
systemach analizy i rozpoznawania obrazów. |
3,5 | Potrafi uruchamiać podstawowe metody celem uzyskiwania wyników czątkowych
w zadaniach analizy i rozpoznawania obrazów. |
4,0 | Potrafi łączyć metody i dostosowywać ich parametry celem tworzenia
systemów analizy i rozpoznawania obrazów zgodnie z kanonem sztuki. |
4,5 | Potrafi opracowywać opracowywać i implementować samodzielnie metody do
zastosowań w klasycznych systemach analizy i rozpoznawania obrazów. |
5,0 | Potrafi opracowywać opracowywać i implementować samodzielnie metody do
zastosowań w nietypowych systemach analizy i rozpoznawania obrazów. |